2016-10-25, 11:39
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllplytet
Gött att han kommer skrumpna ihop i en cell nu utan anabola och sushi. Martin verkar lida av Bigorexia så det kommer nog tära hårt på honom.
men han varit inlåst i många år, men ändå inte blivit mindre för den del?? Hur kan det komma sig?

här är en kortfilm om rättegången

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/200402
Citera
2016-10-25, 11:40
Medlem
hum.by.666s avatar
Tingsrätten dömer en man för bl.a. mord och grov fridskränkning till livstids fängelse. Han ska också betala skadestånd till kvinnans anhöriga. Mannen döms även för ytterligare brott riktade mot en annan kvinna.

Solna TR:s pressmeddelande

TR-dom, B4328-16
Citera
2016-10-25, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
men han varit inlåst i många år, men ändå inte blivit mindre för den del?? Hur kan det komma sig?

Du har rätt han är fortfarande rätt bitig. Tillåts han styrketräna på häktet eller?
Citera
2016-10-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllplytet
Du har rätt han är fortfarande rätt bitig. Tillåts han styrketräna på häktet eller?

Svar ja, plus anabola steroider också.
Det är skönt att denna tickande bomb har fått sitt straff nu i första instans.
Han kommer nog inte bli gillad av sina medfångar på anstalten.
Citera
Medlem
Citat:

Lätt att få tag på doping på Svenska anstalter tyvärr, många som sitter första voltan provar doping för första gången där
Citera
Medlem
Dom B_4328-16:
https://qfups.com/lotta-rudholm-misshandlad-till-dods-av-martin-jonsson-i-ulvsunda/

https://minfil.org/S7A3pab4b6/Solna_TR_B_4328-16_Dom_2016-10-25.pdf

Påföljd m.m.
Fängelse på livstid
Citera
2016-10-25, 11:50
Medlem
Citat:

Han har väl varit mer ute än inne eftersom straffen i Sverige är korta och han alltid kommit ut efter 2/3 trots att han misskött sig, avbrutit behandling etc.

Sedan med de doser anabola han tog går det väl snabbt att bli stor igen.
Citera
2016-10-25, 11:55
Avstängd
konstapels avatar
Sann rättvisa har utdelats.

Som praxis är idag vad gäller livstidsdomar så skulle jag bli förvånad om han inte kommer få sitta minst 20-25 år.
Citera
2016-10-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ok, tyckte att det var ett märkligt svar bara. Per tyckte hon säkert mycket om, men inte på det viset som han tyckte om henne. Och därför kunde hon heller inte prata med honom om allt.
Att ha många vänner, innebär inte per automatik, att man inte känner sig ensam. Det kan vara tvärtom. Då man ständigt blir påmind om vad man saknar, när man ser vad vännerna uppnått och har.

Självklart inte!
Jag tycker att jag förklarat rätt tydligt att jag menar att Lotta var svag då hon träffade Martin och därför var ett lätt byte för honom. Mitt svar på inlägget ovan, var en koppling till det resonemanget, då jag inte tror att de som sitter och väntar på anstalterna för att träffa kriminella, mår så bra de heller.

Lotta var dessutom inte misshandlad, eller hade träffat Martin, när hon började med sina antidepp. vad jag vet. Tror var 10:de människa i Sverige går på dessa för att de mår dåligt av olika orsaker. Kan man begära av dessa att de ska ta kloka och förnuftiga beslut under en av sina svåraste tider i livet? Jag tycker inte det. De brukar ha fullt upp med att klara av dagen. Får de sedan en Martintyp på halsen som gör allt i sin makt för att knäcka en, så tappar man nog allt vad sunt förnuft heter rätt omgående.

Nja... tycker jag om ditt resonemang, jag tror inte att Lotta var så under isen som du verkar tro, då hade hon inte alls varit så aktiv som hon var, om hon var i så låg form så hon knappt orkade dagen så orkade hon märkligt mycket saker, har egentligen inget bra svar då ditt resonemang inte stämmer med vad som skrivs om henne, skulle mer säga att hon inte riktigt visste vad hon ville med sitt liv, det blev rörigt och trassliga relationer som i sin tur ökade på hennes ångest och dåliga mående, kan ju också vara så att hon alltid varit en ångestfylld deppig person som sedan inte har lyckats skapa den stabilitet som behövs i livet för att må bra och även varit i behov av stämmingshöjande trots att livet är stabilt (vilket jag har för mig att jag läst i FUPen) men omdömet påverkas inte i så hög grad av dem så att hon inte förväntas klara av att ta ansvar för sitt handlande.
Citera
2016-10-25, 12:20
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Sann rättvisa har utdelats.

Som praxis är idag vad gäller livstidsdomar så skulle jag bli förvånad om han inte kommer få sitta minst 20-25 år.
Och kommer den personen ut efter 20 år så skall iaf jag se till att han inte behöver sitta i fängelse mer i sitt liv, det problemet befriar jag gärna honom ifrån. Fängelse behövs inte 2 meter under jord. Att jag då är gammal, det bryr jag mig inte om, denna sortens personer skall veta att hämnd väntar på dem.
Citera
2016-10-25, 12:40
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Tyvärr tror jag inte att straffet kommer att fastställas av Hovrätten. Svårt att bevisa att han hade planerat att döda henne, vilket nästan är ett krav om det ska utdömas till livsstid. Men å andra sidan kan hans tidigare straff leda till livsstig även i Hovrätten - Jag hoppas det då jag inte tycker om grejen med "mängdrabatt".
Citera
2016-10-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Tyvärr tror jag inte att straffet kommer att fastställas av Hovrätten. Svårt att bevisa att han hade planerat att döda henne, vilket nästan är ett krav om det ska utdömas till livsstid. Men å andra sidan kan hans tidigare straff leda till livsstig även i Hovrätten - Jag hoppas det då jag inte tycker om grejen med "mängdrabatt".

Jag tycker ändå att det finns bevis på planering: han smsade till Snälla att han ville döda henne, sedan har han försökt prata bort det med att det var någon annan han ville döda men läser man hans sms så tyder allt på att han menade Lotta.

Och så blodstänken varav vissa hunnit koagulera mer och visar att han tog en paus när hon redan var svårt skadad i huvudet, och sedan valde att fortsätta slå mot hennes huvud.

Han har tidigare dödat genom våld mot huvudet.

Det här tycker jag visar på att han ville döda henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in