2016-10-25, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Vad är då inte en nyckelknippa? Eller ett bälte med tjockt och/eller spetsigt spänne?

Har du dem med dig som vapen så är det brott mot knivlagen. Använder du nyckelknippan som nyckelknippa så är det självklart inte ett brott. Samma sak med bältet.
Bägge saker är exempel på saker som väldigt många bär med sig av fullt legitima skäl.
3st hoptejpade armeringsjärn kan jag dock inte komma på ett enda legitimt syfte till att bära omkring på.

Allt handlar om ditt syfte och hur det används. En person som bär en cykelkedja för att laga/byta kedja på sin cykel begår självklart inget brott.
Killen som har en cykelkedja med sig i jackfickan till krogen däremot bryter mot "knivlagen"

Du kommer inte bli dömd för att bära en nyckelknippa(om du inte är så jävla dum at du erkänner att du haft den med dig som vapen). Men använder du en som vapen så påverkar det brottet eftersom det kommer då räknas som ett tillhygge.
Senast redigerad av Aramir2 2016-10-25 kl. 01:35.
Citera
2016-10-25, 01:40
Medlem
lagomtjocks avatar
Fula trick från fula smågangsters!
Fegt som fan ju! Slåss ärligt istället om ni nu känner er tvungna till fysiskt våld.

Men jag dömer inte egentligen, finns ju en hel del avskum därute som förtjänar att bli nitade med några ihoptejpade armeringsjärn eller typ ett stort hänglås. Själv sparkar jag mot testiklarna om jag blir trängd. Brukar träffa också!
Citera
2016-10-25, 01:41
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
3st hoptejpade armeringsjärn kan jag dock inte komma på ett enda legitimt syfte till att bära omkring på.

Problemet ligger alltså i din brist på fantasi och förmåga att övertyga andra parter om din ståndpunkt vid uppkommen situation. Låter som ett hopplöst fall.
Citera
2016-10-25, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Problemet ligger alltså i din brist på fantasi och förmåga att övertyga andra parter om din ståndpunkt vid uppkommen situation. Låter som ett hopplöst fall.

Ge mig ett enda legitimt skäl då. Ett trovärdigt sådant.
Säg att du blir visiterad på krogen efter ett slagsmål och de hittar den konstruktionen i din ficka.

Vad är det om inte ett vepan och varför bär du det med dig ut på krogen.
Citera
2016-10-25, 02:41
Medlem
DRD4s avatar
Lär dig att slå perfekt istället, inget du behöver att tänka på att ha i fickan.
Citera
2016-10-25, 03:02
Avslutad
Jag har fått tips om att ha nyckeln i handen så man kan försvara sig.
Huruvida det är effektivt eller inte vet jag inte.
Kanske funkar om du nu måste puckla på folk..jobbigt i och för sig om du skulle tappa nyckeln.
Citera
2016-10-25, 08:26
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Jag har fått tips om att ha nyckeln i handen så man kan försvara sig.
Huruvida det är effektivt eller inte vet jag inte.
Kanske funkar om du nu måste puckla på folk..jobbigt i och för sig om du skulle tappa nyckeln.

Jodå, det är effektivt, bara inte för dig. Om jag möter någon som kommer mot mig med en nyckel (nycklar) i handen är det rätt enkelt för mig att greppa den handen och applicera tryck inåt, så att dina fingrar hamnar mellan min hand och din nyckel. I det här läget kan du inte släppa taget heller så du har bara givit mig en fördel. De flesta nycklar är rätt taggiga och vassa..aj aj
Citera
2016-10-25, 11:49
Moderator
blomvattnares avatar
För ev. sammanfogning med (FB) Den blodstänkta slagsmålstråden (Sammanfogad)

Brott och brottsbekämpning --> Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera
2016-10-25, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Jodå, det är effektivt, bara inte för dig. Om jag möter någon som kommer mot mig med en nyckel (nycklar) i handen är det rätt enkelt för mig att greppa den handen och applicera tryck inåt, så att dina fingrar hamnar mellan min hand och din nyckel. I det här läget kan du inte släppa taget heller så du har bara givit mig en fördel. De flesta nycklar är rätt taggiga och vassa..aj aj
Maja, då går vi inte så längre alltså.
Citera
2016-10-25, 18:38
Medlem
VenomXs avatar
Jag skulle nog säga att det bara är om du redan är en "slagskämpe" som det gör nån skillnad med den sortens accessoirer som man gömmer i näven, och då endast en ganska blygsam sådan procentuellt.

Kan man inte slå hårt och effektivt utan tillhygge så gör knappast tillhygget någon skillnad heller, såvida man inte t.ex slår med en utstickande nyckel på nyckelknippan och träffar personen i ögat men det är nog långtifrån alla som är redo att ta det steget.

Satsa på spark mot pungen eller smalbenen som sagt och spring istället, om du nu absolut måste göra nånting mer än att prata dig ur situationen. Och skrik, högt.
Citera
2019-03-14, 21:29
Medlem
Swe1227s avatar
Har aldrig varit i slagsmål men skulle vilja ha lite tips om man hamnar i bråk på krogen eller liknande.

Det jag kommit på:
Slå inte först utan var beredd på att avvärja (så man inte åker dit på misshandel lika lätt)
Slå mot örat då balanssinnet sitter där? Förhoppningsvis tappar galningen då balansen. Skadorna borde heller inte bli allt för stora.

Vad ska man tänka på i försvar? Vad ska man skydda och vara beredd på?
Citera
2019-10-28, 15:48
Medlem
Slåss mot ett lövensvin - första gången, langa era tips!

Tjenare flashback!
Nu är det så här att jag äntligen ska få besanna en av mina stora drömmar, dvs att få slåss mot ett lövensvin! Nu till det stora problemet: Jag har hyfsad erfarenhet av slagsmål skulle jag nog ändå vilja påstå. Jag har slagits mot samer,pundare,djurgårdare,ordningsvakter, bodybuilders,fetton, etc!
Uppskattningsvis har jag nog ändå varit i upp mot 30 slagsmål, och ni som är erfarna vet ju också att det krävs olika strategier och tekniker beroende på vem man möter, och nu vill jag ha ER hjälp hur jag ska lägga upp denna fight. Så alla ni som har haft förmånen att få slåss mot ett lövensvin eller känner någon som gjort, skicka era tips!
Med vänlig hälsning, Grizzly
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in