2016-10-24, 20:31
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag tror att man i en del avseende måste tänka om och tänka nytt.

Lotta blev misshandlad av Martin med efterföljande blåmärken, sårskada på foten och brutna revben under våren, bl a på Valborg.

Vid tidpunkten för - den sedan återtagna - polisanmälan 25/5 hade Lotta klippt kontakten med Martin, "blockat" honom och tagit bort honom på facebook.
Hon var nämligen väldigt upprörd över att Martin postat en bild på sig och en annan kvinna. Hon sa uttalat till Martin att hon inte ville ha med honom att göra då han hade en annan. Hon svarade inte på hans påringningar eller sms under denna period.

När han sedan framåt 29/5 upprepade gånger försäkrade henne om att "den andra" bara var för att göra henne svartsjuk, att hon var den enda, mjuknade hon alltmer och återupprättade kontakten.
Samtidigt återtog hon sin polisanmälan 30/5. Efter detta datum är kontakten mellan Lotta o Martin som den var innan han uppgav att han hade en annan.

Varför polisanmälde Lotta först när hennes sårskada och blåmärken var försvunna, men när hon var sur, sårad och svartsjuk för att hon kände sig sviken? Varför inte tidigare? Varför tog hon tillbaka anmälan när han försäkrade att hon var hans enda kärlek? Var hon verkligen så rädd o hotat som det framställts? Med alla de sms, tidpunkter för att träffas och kärleksförklaringar hon sände honom?

Den bild vi fått genom massmedia, vänner o anhöriga samt postare här har inte riktigt visat verkligheten, tycker jag. Någonstans har det begåtts fel i förmedlingen om vad som egentligen hänt.

Martin är en psykopat som ska få sitt straff - riktigt ordentligt för vad han gjort.
Men man måste straffa honom för rätt saker - inte för att han är en skitstövel i största almänhet.

Har läst Fup.en 2ggr. Läst de utplockade sms, som finns. Jag håller fortfarande med dig i ditt resonemang. Jag tycker det finns en intressant sida från det sista sms.et. Precis där och fram till händelsen, hände något. Martin var på krogen, tjejen som kom fram till bordet H, blev av med sin öl. Martin köpte en ny till henne. Han satt och tittade mycket på sin mobil under kvällen, något störde honom... kan vara att Lotta var svartjuk, som han och gick ut på fb för att han inte ringde. "hypotes bara" Men, nånting hände just efter hennes sista sms....
Citera
2016-10-24, 20:34
Medlem
Är det någon som vet när dom meddelas imorgon? Vågar man hoppas på livstid eller blir det 14-16 års fängelse? Allt annat än en morddom i fallet skulle göra mig chockad.
Citera
2016-10-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Just det där är riktigt galet.
Flera som försöker beskylla BO för att vara potentiellt dålig mor för "tänk om hon hade haft barn". Och nu hävdar du att "hunden lika gärna hade kunnat vara ett barn"!?
Men det var inget barn. Det var en hund. BO hade inga barn.
Därför går det inte att tycka synd om något eventuellt barn och anse att BO därför var en hemsk, ansvarslös människa FÖR BO HADE INTE BARN. Hon hade inget ansvar för någon annan mänsklig varelse utom sig själv. Det var sannolikt därför hon dejtade Martin och som hon festade osv. FÖR ATT HON INTE HADE BARN. Kan det vara slutgnäggat om barn nu, eftersom BO bevisligen ej hade barn?

Varför jag jämförde med barn var för att hon inte kunde ta emot ett skyddat boende pga sin hund, som nog hade haft det bättre med Per under denna period, samt att hon hade en önskan om barn och en sorg över att inte ha barn om man läser det vänner sagt. Samvaron med hunden blev viktigare än hennes välmående, hon verkade ju förstå och veta att han är helknäpp. Jag tycker helt enkelt att hennes prioriteringar är udda.
Citera
2016-10-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Är det någon som vet när dom meddelas imorgon? Vågar man hoppas på livstid eller blir det 14-16 års fängelse? Allt annat än en morddom i fallet skulle göra mig chockad.

Borde ju verkligen bli livstid...jag kan inte se hur detta kan bli något annat än lagens strängaste straff, men jag är ju ingen jurist, tänk om jag har helt fel...
Citera
2016-10-24, 20:49
Medlem
vargaretass avatar
Citat:

Tror på morddom, men ej livstid.
Min vän vart ihjälslagen med enstor skiftnyckel, sparkad i skallen och blev försvarslös, naturligtvis i det läget. Han som gjorde detta gick ut en sväng och rökte, gick in igen och såg att min vän levde, då vart mördaren förbannad och skar halsen av min vän. Han fick SÄNKT straff i hovrätten till 14 år.
Citera
2016-10-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Min vän vart ihjälslagen med enstor skiftnyckel, sparkad i skallen och blev försvarslös, naturligtvis i det läget. Han som gjorde detta gick ut en sväng och rökte, gick in igen och såg att min vän levde, då vart mördaren förbannad och skar halsen av min vän. Han fick SÄNKT straff i hovrätten till 14 år.

Men går det i övrigt att jämföra med Lottas fall? Hade din vän och mördaren slagits eller så innan? I Lottas fall är det ju bara enkelriktat våld, hon har inte ens försvarat sig står det i Fup eftersom lägenheten är så prydlig har hon bara legat och tagit emot slag. Finns ju inget förmildrande alls.
Citera
2016-10-24, 21:05
Medlem
Citat:
Blev han då dömd först till livstid och sedan sänkte man straffet till 14 år i hovrätten?? Mördaren hade väl tid att besinna sig under en cigarett? Det låter inte riktigt klok men vad uppgav hovrätten för orsak till att sänka straffet? Imorgon kanske jag blir överlycklig över en livstidsdom mot Martin men så kanske hovrätten anser något annat...
Citera
2016-10-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men går det i övrigt att jämföra med Lottas fall? Hade din vän och mördaren slagits eller så innan? I Lottas fall är det ju bara enkelriktat våld, hon har inte ens försvarat sig står det i Fup eftersom lägenheten är så prydlig har hon bara legat och tagit emot slag. Finns ju inget förmildrande alls.
Med tanke på Martins historia över våld och speciellt våld mot huvudet på sina offer torde väl ligga honom till last?
Citera
2016-10-24, 21:09
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Blev han då dömd först till livstid och sedan sänkte man straffet till 14 år i hovrätten?? Mördaren hade väl tid att besinna sig under en cigarett? Det låter inte riktigt klok men vad uppgav hovrätten för orsak till att sänka straffet? Imorgon kanske jag blir överlycklig över en livstidsdom mot Martin men så kanske hovrätten anser något annat...

Nej han fick inte ens livstid från början, 16 år först och 14 år sedan. De var vänner och snubben fick en snetändning, så jävla fort att min polare inte hann försvara sig. MEN nu är det ju en kvinna det handlar om här. Och domarna kan se helt olika ut i såna fall.
Citera
2016-10-24, 21:18
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Med tanke på Martins historia över våld och speciellt våld mot huvudet på sina offer torde väl ligga honom till last?

Ja plus att han sms.at till "snälla" och skrivit att han vill slå ihjäl henne. Men man vet inte hur det ter sig, rättsväsendet har man ingen aning om idag. Han var trots allt hemligt övervakad, elektroniskt och fast flera ringt snuten och uppgett hans namn om att han var på väg hem till Lotta, en av gångerna, så gjorde de ingenting. De kanske vill ha honom på livstid, så Lotta vart offer för att bli av med han på gatan. Det var ju en plit på Hall som sa upp sig pga att pliten var rädd för Martin. Man vet inte ett skit vad som händer, jag litar inte på någon längre inte ens snuten.
Citera
2016-10-24, 21:19
Medlem
Citat:
Nej han fick inte ens livstid från början, 16 år först och 14 år sedan. De var vänner och snubben fick en snetändning, så jävla fort att min polare inte hann försvara sig. MEN nu är det ju en kvinna det handlar om här. Och domarna kan se helt olika ut i såna fall.
Jag vet att Andreas Johansson som mördade Ida för ca 3 år sedan blev dömd till 16 år. Det var ett indiciemål eftersom han med kumpaner forslade bort kroppen och slängde den i naturen. Det tog veckor innan de hittade henne. Hon blev ihjälslagen i sitt kök under en dejt. Dock fanns det inte alls så mycket blod som det fanns i Lottas fall. Det var också en dåre som gav sig på huvudet på sina offer och som tidigare varit dömd för just det.
Citera
2016-10-24, 21:23
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Jag vet att Andreas Johansson som mördade Ida för ca 3 år sedan blev dömd till 16 år. Det var ett indiciemål eftersom han med kumpaner forslade bort kroppen och slängde den i naturen. Det tog veckor innan de hittade henne. Hon blev ihjälslagen i sitt kök under en dejt. Dock fanns det inte alls så mycket blod som det fanns i Lottas fall. Det var också en dåre som gav sig på huvudet på sina offer och som tidigare varit dömd för just det.

Ja, det är rena rama lotteriet i rätten idag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in