• 1
  • 2
2016-10-24, 18:09
Medlem
Tänkte om ni kunde komma med tips på vart man ska slå för att få in en bra träff på personen för att ta han/henne ur spel/balans. Vet att ett bra sätt är att slå med underdelen av handen rakt upp på hakan eller en direktträff mot näsan. Mer förslag eller variant på det jag sagt ? Kan vara bra att veta om man nån gång står där framför en person som är bra mycket större/kraftigare än en själv
Citera
2016-10-24, 18:11
Bannlyst
Ett slag på adamsäpplet lär få personen ur balans.
Citera
2016-10-24, 18:15
Medlem
franges avatar
Kraftig spark på smalben eller knäskål sätter även ett jättelikt muskelberg ur balans, men då är det nog bäst att förlita sig på sina egna ben efteråt, för att springa. Angriparen kommer dock ha svårt att hålla takten ifall denne skall springa efter dig..
Citera
2016-10-24, 19:03
Medlem
Bra att kunna sånt här nu när det snart är halloween och man vet aldrig när man stöter på någon som känner för att ta ut sina vardagliga problem på någon på krogen.
Som någon skrev, spark mot knä/smalben SAMT en öppen hand mot näsan borde göra susen. Tror inte den stereotype bråkstaken är beredd på det.
Citera
2016-10-24, 19:35
Medlem
Glöm de där, antingen kan du fightas sen barnsben eller så får du gå den hårda vägen och lära dig hos en kampsportsklubb.

All inövad teori och internetkunskap försvinner direkt adenalinet kickar in. Och du står där som de aldra flesta svenskar och darrar med benen och tar emot stryk som en riktig bitch.

Eller så har du druckit några öl och ska stajla för nån tjej och sen åker i backen och får käkbenet insparkat.

Slåss inte om du inte kan. Det finns inga magiska tricks och tryckpunkter.
Citera
2016-10-24, 19:50
Medlem
Naturligtvis boxar man dem stenhårt i magen och tar samtidigt tag i ryggraden o drar ut den genom magen.
Eller så kan man slå på hjärtat så att det stannar.
En favorit är att slå någon i huvudet så kraniet spricker.

Eller så använder man benen o springer utav helvete åt andra hållet.
Citera
2016-10-24, 20:13
Bannlyst
Man använder inte händerna i självförsvar. Man använder fötter och knä Den första sparken ska sitta så hårt som möjligt i motståndarens underliv.
Citera
2016-10-24, 20:32
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Tro mig, din jävla smalbenspark gör mig bara mer arg och jag slutar inte för att du ligger ner.

Även om den utdelas med kraft medels stålhättekänga? Frågan är vem det är som tuff framför tangentbordet...
Citera
2016-10-24, 21:37
Medlem
Citat:
Jag har stött på folk som ska prova sina moves de övat i badrumsspegeln. Tro mig, din jävla smalbenspark gör mig bara mer arg och jag slutar inte för att du ligger ner.

Räcker det inte med en knäspark och ett slag i ansiktet lär vi ju hamna på marken, och då får vi bryta armarna av varandra tills någon kommer och bryter. Men eftersom du saknar gränser och inte kommer sluta vad som än händer så ligger jag nog risigt till.
Citera
2016-10-24, 21:45
Medlem
Citat:
Jag har stött på folk som ska prova sina moves de övat i badrumsspegeln. Tro mig, din jävla smalbenspark gör mig bara mer arg och jag slutar inte för att du ligger ner.

Du kanske inte slutar tills motståndaren ligger ner.
Det är sant stt kan man inte "fajtas" så spring.

MEN en rätt träff räcker. Sen må du vara Arbold X10 TysonX100 eller nått annat. En rätt träff räcker o det vet både du o jag. Men annars håller jag med dig.
Citera
2016-10-24, 22:30
Bannlyst
Citat:
Sluta tro så jävla mycket. Är så trött på alla kaxiga svenssons som jämt ska dra upp tangentbordsnacket när dom själva vet innerst inne vilken jävla tönt dom är.

Pma om du vill styra upp nått.
Vem är det som är en jävla tönt egentligen? Finns inget barnsligare än att medvetet söka sig till slagsmål. Att du dessutom verkar stolt över din erfarenhet i ämnet gör att det bara skriker patetisk loser om dig.
Citera
2016-10-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Vem är det som är en jävla tönt egentligen? Finns inget barnsligare än att medvetet söka sig till slagsmål. Att du dessutom verkar stolt över din erfarenhet i ämnet gör att det bara skriker patetisk loser om dig.
Ska du inte flasha dina högskolepoäng, bostadsrätt eller nått annat häftigt.

Vi är inne i en tråd om fights och och självförsvar. Vad jag på ett kanske lite omoget vis försöker förklara är att fightas inte. Spring därifrån om du inte kan nått. Många fryser till is eller börjar puttas och sen ligger dom och skakar på marken.

Sen vem jag är och vad jag går för har du inte en aning om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in