2016-10-24, 16:20
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Nejdå. Du har skrivit att det var olämpligt. Jag argumenterar för att det var ett bevis på att hon inte kan tänka sig in i folks känslor alternativt inte bryr sig. Det är två skilda saker.

Jag säger inte att du tycker det var bra. Jag säger att du inte tycker det är allvarligt nog. Men vad var det du sa om halmgubbar.....

För att illustrera poiängen:
Om jag kallar någon på stan för en idiot så är det olämpligt. Om jag går fram till en gråtande änka under en begravning och börjar svära åt henne så är det betydligt värre.

Nu var detta mitt sista inlägg i denna delen, för jag orkar inte med dina medvetna misstolkningar... (som om du inte mycket väl förstod vad det var jag "anklagade" dig om, du var väl medveten om att jag inte sa att du tyckte det var bra att hon skrattade...)
Visst visst - dra dig du undan med svansen mellan benen... Jag har tydligt argumenterat för vad som hände på den där videon - och det är inte alls något bevis på att Clinton är hysterisk, och hon skrattade inte (som påstods i det fösta inlägget) åt att någon dött. Vad som hände var att under en mycket allvarlig tillställning en groda från utfrågaren blev ofrivilligt komiskt och hon skrattade till. Olämpligt? Ja, men ett mänskligt misstag - inte på något sätt jämförbart med det du skriver - " att gå fram och svära åt en gråtande änka"! Du kan väl inte vara seriös med den jämförelsen???
Senast redigerad av Clodius 2016-10-24 kl. 17:10.
2016-10-24, 16:28
Medlem
Klockan sex idag ska O'Keefe släppa bevis för att Clinton personligen kände till mötesstörningarna på Trumpmöten och vilka som låg bakom.

The reason @HillaryClinton didn’t deny her direct involvement with the @realDonaldTrump protests is bc, well, you’ll see tomorrow at noon...
2016-10-24, 16:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Den korrupta Häxans nätverk finns överallt:

"A top Clinton ally’s political organization reportedly gave nearly a half-million dollars to the campaign of the wife of an FBI official who would go on to help oversee the probe into Hillary Clinton’s email practices – a tangled web likely to fuel Republican complaints about the investigation.

The Wall Street Journal reported Sunday night on the connection. According to the Journal, finance records show Virginia Gov. Terry McAuliffe’s PAC gave $467,500 to Dr. Jill McCabe’s 2015 state Senate campaign. The Virginia Democratic Party spent an additional $207,788 on the campaign, the Journal reported."

http://www.foxnews.com/politics/2016/10/24/clinton-ally-reportedly-helped-fund-campaign-key-fbi-official-s-wife.html
2016-10-24, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Klockan sex idag ska O'Keefe släppa bevis för att Clinton personligen kände till mötesstörningarna på Trumpmöten och vilka som låg bakom.

The reason @HillaryClinton didn’t deny her direct involvement with the @realDonaldTrump protests is bc, well, you’ll see tomorrow at noon...

Kl 6 svensk tid eller amerikansk? Vet inte vad klockan är där borta nu men borde vara förmiddag eller något sådant va?
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Oavsett dina förhoppningar:

Hur står det till med det som faktiskt kommer att avgöra vem som blir vald till president: antalet elektorsröster, (minst 270 st ) och kandidaternas möjligheter att skrapa ihop till den nivån?

Wakie, wakie för fan!
Det är omöjligt att svara på vad slutresultatet för elektorsrösterna kommer landa på eftersom att MSM hela tiden håller på och ljuger och hur läget ser ut. De säger t.ex. att Hillary är en "klar vinnare" i Florida, Ohio och Pennsylvania, men flera seriösa undersökningar visar att Trump fortfarande är väldigt stark i dessa stater. Bara där har vi 67 elektorsröster.

Hur det än slutar så har jag väldigt svårt att se Hillary vara kvar i matchen särskilt länge till. Både PVA och Wikileaks har mer att läcka ut om Hillary och DNC. Hittills så har det mest varit om korruption inom själva partiet, men redan idag kommer bevis för att hon personligen är inblandad i denna härva. Det kommer bli en snackis för hela veckan, och veckan efter det (sista veckan) så lär bomben släppas som gör att hon omöjligt kommer kunna bli president. Även om DNC vinner valet så kommer någon annan med största sannolikhet att bli tillförordnad president.
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Jaha... Men varför skulle Clinton på något sätt sanktionera något sådant? Om något så hjälper ju dessa aktioner Trump. Nej, jag tippar på att det är en anka...
2016-10-24, 17:01
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Kl 6 svensk tid eller amerikansk? Vet inte vad klockan är där borta nu men borde vara förmiddag eller något sådant va?

Noon har han tidigare sagt, alltså middagstid lokalt.
2016-10-24, 17:07
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jaha... Men varför skulle Clinton på något sätt sanktionera något sådant? Om något så hjälper ju dessa aktioner Trump. Nej, jag tippar på att det är en anka...

Handlar ju om att sätta normen, vilket i detta fall var "antifascism är självförsvar" så att säga.
Var ju likadant här i Sverige egentligen, något som vänt först nu senaste året sedan folk blev trötta på massinvandringen.
2016-10-24, 17:08
Medlem
Citat:

Mmmhmm.. var det inte "värre" än så? Tänker jag. Även om det stämmer (vilket det förmodligen gör) så är det ingenting som kommer att svänga opinionen. Tvärtom så kommer väl våldsvurmarna på vänsterkanten bara triggas och eggas än mer och skrika "you go girl" till Hillary eftersom man inte direkt har något problem med våldsamma meningsyttringar mot motståndarsidan. Visst, etablissemanget och ledningen kommer kanske tycka att det är "problematiskt" men man hittar snabbt en ursäkt om att det skett en "misskommunikation" till Hillary, och att hon "bara varit slarvig igen".

Missförstå mig inte, har Hillary personligen legat bakom detta så är det vedervärdigt, men om man ska se realistiskt på det om hur det troligtvis kommer bemötas av hennes supportrar så lär det inte förändra något mer än för eventuellt någon pacifistisk promille i marginalen av väljarbasen, samtidigt som det kanske ev. lockar tillbaka några Bernie-supportrar. Kolla t.ex. här i Sverige på den där Vänsterpartisten som blev dömd för ohörsamhet mot ordningsmakten, fick han avgå? nej, han försvarades av partiledningen! Yttervänstern har alltid varit extremt förlåtande mot våldsamma ytttringar mot meningsmotståndare, och det kan faktiskt uppfattas som positivt hos dem.
Senast redigerad av scrollock 2016-10-24 kl. 17:11.
2016-10-24, 17:09
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Handlar ju om att sätta normen, vilket i detta fall var "antifascism är självförsvar" så att säga.
Var ju likadant här i Sverige egentligen, något som vänt först nu senaste året sedan folk blev trötta på massinvandringen.
...men i Sverige har väl inte några av de etablerade partierna på något sätt sanktionerat våld mot Sverigedemokraterna - ja vänsterpartiet då möjligen... Det har varit AFA och liknande... Är det inte troligare att det är likadant i USA?
2016-10-24, 17:15
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
...men i Sverige har väl inte några av de etablerade partierna på något sätt sanktionerat våld mot Sverigedemokraterna - ja vänsterpartiet då möjligen... Det har varit AFA och liknande... Är det inte troligare att det är likadant i USA?

Vad som är troligt i USA, efter denna valrörelse? Det vågar jag inte svara på.
Skulle man gräva här i Sverige hade det nog dykt upp en del otrevliga saker också, åt vardera håll.

Att pengar i Sverige, likt de via DNC hamnar i fel händer är ju inget vi behöver hymla om och jag tror inte man ska vara särskilt förvånad om ledare som Sjöstedt eller Åkesson för den delen har suttit inne med kommentarer som visar på att de stödjer det.
Hur mycket pengar tror du de aktiva inom AFA har kunnat hämta ut igenom alla diverse organisationer vänsterfolk driver? Det är ju ungefär där man befinner sig i USA nu ju, skillnaden är väl att de får sparken där vilket jag inte tror på hade skett här.

Med det sagt, jag vet inte vad O'keefe sitter på och vill inte spekulera i något.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-24 kl. 17:27.
2016-10-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Noon har han tidigare sagt, alltså middagstid lokalt.
Japp, bekräftat. Om en timme brakar det loss!

https://twitter.com/JamesOKeefeIII/status/790573012445720576

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in