2016-10-23, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Som kvinna är det orerhört svårt att förstå dragningskraften till en 18 årig pojke. Hur en 6-barns mor 40+ i Svedala känner så. Vet finns massa annat å frågeställningar men att hitta attraktion där?

Bortsett från allt annat - jag slutar aldrig förvåna mig över folks upprördhet över att kvinnor söker unga män/pojkar medan samma folk tycker det är helt okej, ja t o m lite häftigt, när gamla grevar, kungavänner och andra bedagade män dras med väderflickor, modeller och andra mycket yngre flickor och också drar dem uppför altargången. Å hur många ungar har inte dessa män sedan tidigare.

Nu får du allt ta och kamma till dig lite!
Citera
2016-10-23, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
I aftonbladet stod det att hon hamnade på sjukhus efter stroken och i expressen skriver
man att stroken inte föranledde någon behandling.
Brukar det inte alltid behandlas på något sätt när man drabbas av nåt sånt här allvarligt?

Min egen far fick en stroke och höll på att stryka med men hade tur och överlevde.
Dock mycket äldre vid insjuknandet än denna Johanna skulle ha varit.
Ena handen blev dock aldrig mera sig lik vad beträffar rörlighet

Ps. Hon kan väl inte ljuga om stroken även om hon är duktig på lögner annars?
För en sån uppgift måste ju gå att kontrollera ifall den stämmer eller inte.

"Minnessvårigheter" som det talades om i samband med stroken, det vore ju mycket
lämpligt för en person i hennes situation att kunna hänvisa till såna...
Och en svag vänsterarm kan ju också vara rätt bra att få framhålla...

Har man haft en s k TIA, dvs en ministroke, behöver man sällan någon behandling man får dock ligga kvar över natten för observation, inget mer. Ibland rekommenderas behandling med acetylsalicylsyra i förebyggande syfte men inte alltid.
Citera
2016-10-23, 03:44
Medlem
Citat:
Som kvinna är det orerhört svårt att förstå dragningskraften till en 18 årig pojke. Hur en 6-barns mor 40+ i Svedala känner så. Vet finns massa annat å frågeställningar men att hitta attraktion där?

Nja, detta är nog ganska vanligt men det sköts diskret och att flytta ihop är inte tal om. I detta fall driver egennyttan på, och kanske oförmågan att förstå och kanske förutse omgivningens reaktioner.

Ja, nog är det ovanligt men inget jag fördömer om han är myndig. Förstår det gör jag inte.
Citera
2016-10-23, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Vi har en god vän som efter att ha levt och verkat i Sverige i 30+ år efter en kraftig stroke vaknade upp och kunde bara kommunicera på sitt modersmål - svenskan hade helt försvunnit.

Så visst kan en stroke påverka språkcentrum i hjärnan. Att en s.k. TIA skulle göra det mer än marginellt har jag dock svårt att förstå.

Det finns faktiskt också exempel på folk som drabbats av hjärnskador som när de vaknat upp ur en koma eller medvetslöshet inte alls längre kan prata eller ens känner igen sitt eget modersmål utan endast talar ett främmande språk. Kallas för "Foreign Accent Syndrome".
Citera
2016-10-23, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Japp socionomutredare räknas in i RPU-teamet. Likaså gör "golvpersonalen" vilka du glömde
ta medi beräkningen. Eller "finare" sagt omvårdnadspersonalen, dessa har också sin roll.
Men i slutändan avgör rättspsykiatrikern själv bedömningen APS eller inte APS men givet
bör denne meddela rätten om någon i teamet har en avskild åsikt gentemot psykiatrikerns
"beslut". Det är då RR brukar göra entré på begäran av antingen försvar, åklagare eller
rätt och på tal om "golvpersonal" så går jag vidare i min citering .....

...... snälla. Skribenten du citerar förvanskar, förvanskar inlägg av diverse orsaker som är
helt ointressanta för tråden.

Utan att bli indragen ofrivilligt i letsdoit,s trams om expertis inom drogsvängen tar vi mitt
budskap åter. M von G, rättspsykiatrikern som utförde p7,an på JM har stor kunskap och
bredd inom "drogsvängen". Därav måhända valet av rättspsykiatriker då JM tagit
antidepressiva en längre stund. Ett bra val av rättspsykiatriker var mitt budskap,
varken mer eller mindre.

Over and out till dig och letsdoit om ni tror er stå upp mot M von G men lämna mig utanför.

Tack!
Jag har inte överhuvudtaget dragit in dig så du behöver inte vara oförskämd mot just mig.

Jag är för övrigt också nöjd med valet av doktor.
Citera
2016-10-23, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag har inte överhuvudtaget dragit in dig så du behöver inte vara oförskämd mot just mig.

Jag är för övrigt också nöjd med valet av doktor.

Kanske du inte gjorde. Ursäkta mig då men jag reagerade starkt på ordvalet " expert"
inom drogväsendet. På så vis tyckte jag att jag drogs in även av dig med men som
sagt var ett antagande. Felaktigt dessutom säger du till mig.

Så blir det ibland men glad att vi redde ut det och är det något jag är så är det inte expert
på "droger". Därav måste jag läsa in mig och så har jag gjort och mycket av det jag läst
om undertecknar just M von G. Visst som rättspsykiatriker känner jag till honom, jag menar
den yrkeskategorin är väl mindre spridd.

Ja visst var valet bra. Och självklart valdes han av en orsak och den orsaken är nog just bl a
att damen ätit "antidepressiva" mycket länge.

Fan vad jag skulle vilja se bedömningen han gjorde. Visst bara en p7, a men ändå.....
Citera
2016-10-23, 11:04
Medlem
Citat:
De två yngre afghanpojkarna var ganska gulliga/snygga men de var ju bara i 16-årsåldern, så att hon attraheras av dem är ändå ganska svårt att förstå. Det tyder på någon slags störning, antar jag. 18-åringens verkliga ålder kanske är omkring 20, men han ser väldigt sliten och härjad ut, förmodligen pga på drogberoende. Det handlar nog bara om att hon ville manipulera honom för att döda föräldrarna.
Citera
2016-10-23, 16:46
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
En fråga: Hur kommer det sig att pressen fått ta del av friskvårdens personutredning? Är det en offentlig handling? Borde inte den vara belagd med sekretess precis som resten av utredningen är i skrivande stund? Är det JM själv som får välja om den går ut i pressen? Någon som vet?
Hon kan ju ha gett tillstånd till detta...i utbyte mot pengar..som verkar vara en stark drivkraft, jämte ensamkommande, hos denne sjuka person..
Senast redigerad av Lifeisnow 2016-10-23 kl. 16:53.
Citera
2016-10-23, 16:49
Medlem
JM själv påstår ju att hon själv aldrig använt droger, samtidigt har vi indikationer på att det funnits i hennes omgivning dom senaste åren. Om hon är skyldig måste något hänt dom senaste åren för att hennes galenskap skulle blomma ut. Stroken skulle kunna vara en förklaring, men inte heller jag tror på den. Att hon börjat peta i sig droger dom senaste åren däremot är mitt tips. Hon har säkert alltid varit knäpp, men vad droger kan göra med folk vet vi.
Citera
2016-10-23, 18:58
Medlem
Någon som vet om JM är vänsterhänt?
(kanske framgår av nån bild tex)
Tänker på vad hon enl uppg har sagt till Frivården; att hon efter stroken blivit mkt svag i v arm. Som andra nämnt så kanske hon har någon form av strategiska skäl för att uppge att hon fick svårt med engelskan, är inne på att detta med armen också kan vara något som hon hittar på.

Kanske var hon med i sovrummet tillsammans m afghanen och högg, kanske var det bara hon som utdelade huggen. Och kanske har utredningen visat att huggen sannolikt har utdelats av någon vänsterhänt..
Citera
2016-10-23, 22:07
Medlem
Det har pratats en del om en eventuell stroke.
En stroke drabbar i allra flesta fall den ena hjärnhalvan.
Det har nämnts svaghet i vänster arm samtidigt som man pratar om språksvårigheter.
Detta får jag inte att gå ihop.
Om stroken drabbar vänster hjärnhalva kan man få språksvårigheter men inte en vänstersidig svaghet.
Om däremot stroken drabbar höger hjärnhalva kan man få en vänstersidig svaghet men då får man inte några språkliga problem.
Storyn haltar en aning.
Citera
2016-10-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
De två yngre afghanpojkarna var ganska gulliga/snygga men de var ju bara i 16-årsåldern, så att hon attraheras av dem är ändå ganska svårt att förstå. Det tyder på någon slags störning, antar jag. 18-åringens verkliga ålder kanske är omkring 20, men han ser väldigt sliten och härjad ut, förmodligen pga på drogberoende. Det handlar nog bara om att hon ville manipulera honom för att döda föräldrarna.

Nja, dehar konstaterats vara fyllda 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in