2016-10-23, 17:57
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Budbäraren smittas. SD skulle associeras med otrevligheter, man inte vill ha med att göra.

Det är på samma sätt som folk "hatar" mig för att jag påtalar observationer och konsekvenser i verkligheten som kolliderar med deras vanföreställningar.
Hur ofta skriver någon att det var bra att jag uppmärksammade detta och nu har dom ändrat uppfattning? Det är väldigt ovanligt.
Istället kommer man med bisarra påståenden som är helt inkompatibla med verkligheten. Och återkommer senare med de ursprungliga vanföreställningarna.

Finns det något som säger att de som inte redan är frälsta SD-are skulle agera mer förnuftigt?
Som vanligt med internet, och annars också, så hör man nästan bara de som är negativa. Tänk själv hur mycket oftare man ger kritik än komplimanger, men det betyder inte att alla är mot en. Dessutom är det aldrig motståndaren man är ute efter att övertyga utan killen står bredvid och hör på.
Citat:
Det kan tvärtom vara så att det är en väl uttänkt strategi. Och som har visat sig framgångsrik.
SD har betydligt fler platser i Riksdagen än innan Åkesson tog över.
De som sitter på dessa platser (och de som tänker sig att få sådana platser i nästa val) är knappast roade av att Åkesson skrämmer bort väljare.

Strategin har visat sig ge, om inte maximal utdelning så närapå. Varför ändra en vinnande strategi.
De sitter vid makten? Trevligt, vad har de gjort av det? Ingenting? Annat än backat från sina egna? Värt.
Citat:
Kontrollfråga att begrunda.
Vill SD partiledning och riksdagsgrupp hellre:
a) Genomföra sin politik. Minska ned missnöjet, och minska sitt väljarstöd (väljarnas missnöje rör nu andra frågor och de går till andra partier). Och kanske tom hamna under 4%.
Här har du helt enkelt fel. Om "missnöjespartiet" utför vad de lovar kommer de inte minska i opinionen utan öka, mycket. Detta på grund av att folket nu insett att de här uppstickarna för landet till en ljusare framtid.

Exempel på det är Duterte i Filippinerna.
Han fick ~40% i valet i maj och har nu ~90% approval rating. Och det endast genom att göra just det han lovade.
Och alla andra starka ledare för den delen, ingen följer en fjolla.
Citat:
b) Bevara dagens situation. Med säg 20% väljarstöd, och motsvarande antal riksdagsplatser.

(Här lär kommentaren komma att väljarna minsann inte skulle lämna SD om invandringsmissnöjet minskade ned och andra frågor tog över. Jag skulle dock be de som bär på sådana tankar att inte utgå så mycket från sig själva. Utan begrunda att folk som gått till SD (av något skäl) faktiskt kan gå till andra partier också. Att några % kärnväljare lär stanna kvar tvivlar jag inte på).

Kan man tänka tanken att b) faktiskt skulle kunna gälla, så blir Åkessons och SD-ledningens ageranden tämligen rationella. Och en del "konstiga" händelser får en rationell förklaring. Att SD efter alla dessa år är paria i Riksdagen skulle vara en strategi från SD's sida.
OBS att jag inte har någon grund för att påstå att det nödvändigtvis måste vara så här. Jag pekar på en möjlighet, och att den har en förvånansvärt hög förklaringshöjd.
Att vara en cuck är aldrig rationellt, och det är just vad SD är. Ska man dra en parallell till USA är SD neverTrump-rörelsen.
Att SD ligger på +20% är endast för att folk tror på bilden de får av media att SD är dödsknarkarnazister som vill "Göra Sverige svenskt igen". (Det är ju för sent att "Bevara Sverige Svenskt" som de sa förr.)
Citera
2016-10-23, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag vill ha förändring.

konfronterar aldrig media eller 7k. De fördömer en nödvändig och växande alternativmedia, tar avstånd från Trump och Ungern och föraktar folkliga protester mot gruppvåldtäkter.

Vad har du fått det ifrån? Är det samma parti vi pratar om?! De gör ju exakt motsatsen av vad du beskriver.

SD har ju aldrig suttit i regering. Då kan du inte påstå att de inte tagit chansen heller. Om de får politiskt inflytande beror ju på vad du och alla andra röstar. Röstar alla blankt går det åt helvete.

Men som alternativ finns M eller S. De som bevisligen satt Sverige i den extremt svåra situation vi befinner oss i. Alltså är SD det enda hoppet, hur de än sköter sig. Om det blir bra skulle visa sig. Jag är ju övertygad om att det skulle bli bättre om SD fick bilda regering.
Citera
2016-10-23, 19:53
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Då är den bästa frågan, varför startar ni inte ett nytt parti som är fritt från Nazism, SD:s rötter går ända ner i nazistpartier från 30 talet från början.
Varför hänger du i ett parti med naziströtter för?

Samma lögner (för det är ju lögner) skulle givetvis komma till ett sådant parti också.

Det enda det skulle göra är att förstöra den så framgångsrika infrastruktur SD varsamt byggt upp.
Citera
2016-10-23, 19:56
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Lägg ner. Läs vad han skriver istället för att komma med påhopp. Åkesson har öppet mål varje debatt och gör ändå inget av det. Det blir en bakåtpass varje gång.

Men att alla utanför SD alltid sett sig själva kunna göra det SD:s partiledare bättre är väl inget nytt? Det har ju nazister sagt sedan BSS-tiden.

Och så framgångsrika de själva är!
Citera
2016-10-23, 19:59
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Lite lattjo debatt det här!
Då jag understundom dristat mig att påpeka SD:s fortlöpande "normalisering" och systemanpassning i takt med val- och opinionsframgångarna, drabbas jag vanligtvis arga motdebattörer, som frenetiskt påstår att jag desinformerar.
I den här tråden säger emellertid flera av mina mest intensiva kritiker i sak detsamma, som jag själv om partiledningens nuvarande förhållningssätt. Låt vara att jag använder ett mer sansat och mindre frenetiskt fradgande ordval.
Den, som studerat politikens flygelpartier känner igen mönstret. När ett parti väl lyckats etablera sig parlamentariskt inleds per automatik en omvandlings- och normaliseringsprocess. När den kommunistiska rörelsen nått riksdagen och börjat arbeta parlamentariskt uppstod också svåra splittringstendenser. Revolutionsromantiker och sovjetfantaster anklagade partiledningen för undfallenhet och passivitet. En rad partisprängningar, avhopp och uteslutningar följde. Samtliga lika politiskt misslyckade.
När SD bildades drogs en mängd överspända nationalromantiker, rasister, invandrarhatare, högerrevolutionärer, nazister och fascister till det nya partiet. För en nybildad rörelse under uppbyggnad är varje ny medlem viktig. För ett riksdagsparti däremot blir den nyssnämnda medlems- och eller supporterkategorin alltmer en belastning. Uteslutningarna blev många. Och torde bli fler.
Mest sannolikt kommer partiledningen att ytterligare distansera SD från avgrundshögern i samma mån som fler sympatisörer erövras från annat håll. Man vad sker om SD drabbas av varaktiga bakslag på opinionsfronten? Kommer ultrafigurer och sekterister då att vinna ökat inflytande över partiet?

Så du avvisar alla PK-journalister och forskare som visat att SD idag talar mer om nationalism än någonsin?

Kan du aldrig presentera fakta istället för senila drömmar?

Sedan måste jag undra om din syn på judar igen om du menar att Oscars Sjöstedts utspel är ett avståndstagande från "avgrundshögen" (vad nu det är, liberalismen?)?
Citera
2016-10-23, 20:03
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det vi påpekar för dig är att SD:s program inte har ändrats speciellt mycket sedan starten, och nästan inget alls sedan 1999, alltså långt före val- och opinionsframgångarna. På dina inlägg låter det som att du på allvar tror att SD har övergivit, eller är att på väg att överge sina fundamentala värderingar.

Fånen har skrivit samma sak sedan åtminstone 80-talet jo, det är sant).
Citera
2016-10-23, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Som vanligt med internet, och annars också, så hör man nästan bara de som är negativa. Tänk själv hur mycket oftare man ger kritik än komplimanger, men det betyder inte att alla är mot en. Dessutom är det aldrig motståndaren man är ute efter att övertyga utan killen står bredvid och hör på.

De sitter vid makten? Trevligt, vad har de gjort av det? Ingenting? Annat än backat från sina egna? Värt.

Här har du helt enkelt fel. Om "missnöjespartiet" utför vad de lovar kommer de inte minska i opinionen utan öka, mycket. Detta på grund av att folket nu insett att de här uppstickarna för landet till en ljusare framtid.

Exempel på det är Duterte i Filippinerna.
Han fick ~40% i valet i maj och har nu ~90% approval rating. Och det endast genom att göra just det han lovade.
Och alla andra starka ledare för den delen, ingen följer en fjolla.

Att vara en cuck är aldrig rationellt, och det är just vad SD är. Ska man dra en parallell till USA är SD neverTrump-rörelsen.
Att SD ligger på +20% är endast för att folk tror på bilden de får av media att SD är dödsknarkarnazister som vill "Göra Sverige svenskt igen". (Det är ju för sent att "Bevara Sverige Svenskt" som de sa förr.)

Vad är det här för jävla trams du kommer med?! Jag misstänker att vänsterslöddret bytt taktik senaste tiden, vad vet jag, men din förklaring varför SD växer är påfallande korkad. Den förutsätter att de som röstar SD köper allt som står i MSM, vilket är raka motsatsen skulle jag tro. Det är ju en av de största anledningarna att de överhuvudtaget är stora.

Så Jimmie, som fortfarande förespråkar samma politik, efter att i princip blivit offentligt mobbad sedan SD kom in i riksdagen, är en fjolla?! I jämförelse med? Baserar du då fjolligheten efter vad politiker gör, står eller hur konsekventa de är? Isåfall tycker jag du ska presentera ditt förslag man borde rösta på.

SD är Sveriges enda missnöjesparti och i takt med att samhället försämras, så växer dem, vare sig du vill eller inte. De kommer fortsätta växa, helt i enlighet med hur samhället ser ut om ytterligare två år.

Tror du SD är en slags fluga?
Senast redigerad av redlineoffside 2016-10-23 kl. 20:50.
Citera
2016-10-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Men att alla utanför SD alltid sett sig själva kunna göra det SD:s partiledare bättre är väl inget nytt? Det har ju nazister sagt sedan BSS-tiden.

Och så framgångsrika de själva är!

Du kan ju inte argumentera att bara för att det finns de som är sämre så är Åkesson bra. Varför vill du så gärna utmåla kritikerna som nazister. Du lägger dig på nivå med MSM. Vi ska inte kopiera dem och slåss inbördes på deras villkor.

Diskutera istället kritiken mot Åkesson. Om du inte håller med, så kom gärna med ett riktigt motargument om varför det är bra att be om ursäkt och att inte använda målchanserna.
Citera
2016-10-23, 20:17
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Vad är det här för jävla trams du kommer med?! Jag misstänker att vänsterslöddret bytt taktik senaste tiden, vad vet jag, men din förklaring varför SD växer är påfallande korkad. Den förutsätter att de som röstar köper allt som står i MSM, vilket är raka motsatsen skulle jag tro. Det är ju en av de största anledningarna att de överhuvudtaget är stora.

Så Jimmie, som fortfarande förespråkar samma politik, efter att i princip blivit offentligt mobbad sedan SD kom in i riksdagen, är en fjolla?! I jämförelse med? Baserar du då fjolligheten efter vad politiker gör, står eller är konsekventa? Isåfall tycker jag presentera ditt förslag man borde rösta på.

SD är Sveriges enda missnöjesparti och i takt med att samhället försämras, så växer dem, vare sig du vill eller inte. De kommer fortsätta växa, helt i enlighet med hur samhället ser ut om ytterligare två år.

Tror du SD är en slags fluga?
Du tror alltså att lösningen på Sveriges främlingsproblem är öppen svenskhet och folkdans i förorten?
Citera
2016-10-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Vi måste komma ihåg att det är fortfarande ett stort underläge som Åkesson och SD verkar i. Massmedia är i ett politiskt krig mot "högerextremismen" och den pågår varje i nästan varje artikel som de skriver. Det är helt överväldigande vad det är FEL att tänka såsom SD och 20% av befolkningen gör.

I en sådan miljö är det oerhört svårt att få något konkret gjort. Likaså är de totalt utfrysta i riksdagen och i nästan samtliga kommuner från att delta i någon demokratiskt arbete.

När Stefan Löfvén samlar in ALLA för att diskutera lösningar finns ingen inbjudan till SD.

SD bidar sin tid och hoppas att svenska folket ska förstå hur verkligheten ser ut. Kanske svenska folket gör det i samband med valet 2018. Blir SD största partiet finns ingen annan möjlighet för sjuklövern att helt enkelt bilda en gemensam regering över blockgränserna, dvs alliansen och socialdemokraterna i en regering.

Den stora stötestenen där är att alliansen tycker att även kommunisterna är pest, vilket är förståeligt eftersom de supportat en lång rad av diktaturer i kommunismens namn och idag supportar muslimska stater som utövar sharia.

Miljöpartiet vill de också helst hålla utanför eftersom det ändå är miljöpartiet som försatt hela sverige i detta nya politiska landskap vi lever i nu.

Vad kan SD göra? De får ta väldigt mycket skit. Ja rena hatkampanjer på löpsida efter löpsida.

Att de har media och hela etablissemanget emot sig är ingen ursäkt för att "bida sin tid". De ska inte bida sin tid de ska vid varje tillfälle angripa journalisterna och politikerna för vad de gör och har gjort. Att ha media emot sig är inte bara en nackdel. Det går att likt Trump vinna stöd just på grund av det. Media är rätt avskytt hos många människor. Och de som inte insett hur illa det är med media ska informeras om det av SD. Vid varje tillfälle.

Vid ett tillfälle visade faktiskt SD lite bollar minns jag. De förbjöd någon tidning från att komma på presskonferens, men naturligtvis backade de och bad om ursäkt senare. Vad trodde de skulle hända om de inte backade? Att media skulle skriva taskigt om dem? Media skriver taskigt om dem oavsett vad de gör, så SD borde stå på sig och säga fuck off till dem.

SD har inte vunnit en endaste röst för att det är synd om dem, de har fått rösterna för att folk är desperata efter ett alternativ som vill stoppa invandringen. Släpp offerrollen och anamma kamprollen.
Citera
2016-10-23, 20:47
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Du kan ju inte argumentera att bara för att det finns de som är sämre så är Åkesson bra. Varför vill du så gärna utmåla kritikerna som nazister. Du lägger dig på nivå med MSM. Vi ska inte kopiera dem och slåss inbördes på deras villkor.

Diskutera istället kritiken mot Åkesson. Om du inte håller med, så kom gärna med ett riktigt motargument om varför det är bra att be om ursäkt och att inte använda målchanserna.

Åkesson har helt klart brister, men det är ju löjligt när det kommer kritik från nollor som inte har en 1 % av hans kompetens.
Citera
2016-10-23, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Du tror alltså att lösningen på Sveriges främlingsproblem är öppen svenskhet och folkdans i förorten?

Bland annat ja. Självklart. "öppen svenskhet"?! I motsats till stängd? I vilket land skulle det finnas "öppen svenskhet" om inte i Sverige isåfall?! Hur i helvete tror du tex turkarna i Akalla skulle känna sig delaktiga i det svenska samhället om de inte deltar i våra traditioner och samhällsnormer?! Eller vill du att vi ska fortsätta att låta dessa parallellsamhällen växa för att du inte gillar svenskhet?!

Det måste finnas en nationalism. En inkluderande nationalism där folk anammar en stark kultur, älskar sitt land med tillhörande samhällsnormer och traditioner. Ett land, samma land med en kultur. Mångkultur fungerar inte i en nation. Äta kebab och dansa samba kan man göra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in