2016-10-23, 19:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Javisst, NB:s bil.
Verkligen en risktagning. Vem som helst hade kunnat se bilen.
2016-10-23, 20:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Japp, någon var i så fall beredd att ta den risken plus alla andra risker som medföljer vid ett mord.
Då får du berätta hur han flyttade bilen efteråt så det överensstämmer med vittnesmål. Framsidan, baksidan av ladan. Flera flyttar? Tänkbar orsak till det? Hur fick han Lisa att sitta tyst och stilla i bilen om han var ensam och Lisa hade fria händer?
2016-10-23, 20:10
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är 40 meter från kaféet till ladan. För att komma över inom fem sekunder måste man hoppa i 28 km/tim.

Nu skrev ju postaren att det inte tar mer än fem sekunder att hoppa över byvägen.
VÄGEN är bara ca 5 meter bred så om man ska komma över på fem sekunder kan
man ta det lugnt. Man behöver bara gå i 3,6 km/timme.
2016-10-23, 20:13
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Varför skulle det ha kommit fler bilar just den dagen ?
Är det för att det ska bli krångligare för mördaren Nerijus att passera vägen ?
Jag har aldrig sett att det har passerat en bil var 45:e sekund en
söndagskväll mellan kl 18 och 19 .
Det är inte 40 meter mellan ladan och cafét .
Det är exakt 34 meter från ladans vägg till caféts vägg .

En passerande bil var 45:e sekund en söndagskväll när ramslöken blommar på kullen är väl ganska troligt.
2016-10-23, 20:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Varför då? Du som påstår att NB tog risken att riskera livstid för mord trots att han enligt dig kan vara oskyldig. Ditt sista bekymmer bör vara om han skulle våga ta risken att synas utanför sin arbetsplats.
Det var inte risken att synas som jag frågade om, utan tillvägagångssättet, med Lisa i bilen.
2016-10-23, 20:30
Medlem
Citat:
Det var inte risken att synas som jag frågade om, utan tillvägagångssättet, med Lisa i bilen.

Han fick Lisa över vägen och in i ladan. Hur vet ingen utom mördaren Nerijus, men oavsett medel påverkar det inte domen
2016-10-23, 20:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han fick Lisa över vägen och in i ladan. Hur vet ingen utom mördaren Nerijus, men oavsett medel påverkar det inte domen
Det var inte domen och hur den kan påverkas jag frågade om, utan tillvägagångssättet.
2016-10-23, 20:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du skriver ofta att NB tog en risk att synas om han gick över vägen eller om han använde sin bil. Som om det vore otänkbart för någon som vågar ta risken att mörda? Hur tror du själv han gick tillväga? Eller ska jag svara som du alltid gör, vad jag tror har ingen betydelse?
Nej, jag skiter i vad du tror. Ge ett rimligt tillvägagångssätt som stämmer överens med vittnesmål och hypotesen att Lisa fördes i bil över vägen.
2016-10-23, 20:49
Medlem
Citat:
Det var inte domen och hur den kan påverkas jag frågade om, utan tillvägagångssättet.

Ja. Svaret är att endast Nerijus vet, vilket du är väl medveten om
Du får väl raska på att fråga honom innan han lämnar landet
2016-10-23, 20:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du ifrågasätter inte att Lisa varit i ladan, så varför ifrågasätta i inlägg efter inlägg hur hon kom över vägen? Det är otroligt löjligt och något som de flesta andra skiter i. Innan du ber om rimliga scenarion av andra kan du själv försöka bidra istället för att tvärneka som en liten tjurig..jag vet inte vad.
Det är ett mysterium hur hon kom över vägen. Antingen gick hon själv, eller i sällskap med någon som inte var rädd för att synas, eller så åkte hon bil med någon hon hade förtroende för. Låter jättekonstigt alla tre alternativen. Är det någon som har fler alternativ?
2016-10-23, 21:02
Medlem
katws avatar
Citat:
Det är ett mysterium hur hon kom över vägen. Antingen gick hon själv, eller i sällskap med någon som inte var rädd för att synas, eller så åkte hon bil med någon hon hade förtroende för. Låter jättekonstigt alla tre alternativen. Är det någon som har fler alternativ?

Det första alternativet låter jättekonstigt. Men det är fortfarande inte Sergels Torg som ska passeras.
2016-10-23, 21:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hon kan ha blivit tvingad över vägen av någon som var rädd för att synas men beredd att ta den risken.
Beredd att ta risken att hon hade satt sig till motvärn mitt på vägen, vilken hade tagit minuter att ta sig över? Beredd att ta risken att hon skulle ta av sig handskarna och klösa honom i ansiktet så han såg ut som ett randigt lakan med sitt DNA under hennes naglar? Beredd att ta risken att hon kom loss? Kan han verkligen ha varit beredd att ta alla de riskerna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in