2016-10-20, 17:47
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Det här var rätt intressant:

https://twitter.com/TheSharkWeek/status/789088124810956801

Jävligt kul är nog mer rätt ord
2016-10-21, 16:30
Medlem
Frågan är när man ska köpa in sig? nu börjar företaget kännas väldigt undervärderat med tanke på resultaten q1 och q2 + prognosen för resten av året. Men framförallt potentialen. Vad säger ni?
2016-10-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Frågan är när man ska köpa in sig? nu börjar företaget kännas väldigt undervärderat med tanke på resultaten q1 och q2 + prognosen för resten av året. Men framförallt potentialen. Vad säger ni?
Jag vill väl tro att vi är vid någon form av botten nu, eller åtminstone så lågt att jag inte skulle våga vänta om jag satt med en massa likvider och väntade på en ingång. Å andra sidan ligger jag duktigt back för tillfället, så jag vet förmodligen inte vad jag pratar om.
2016-10-21, 22:08
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag vill väl tro att vi är vid någon form av botten nu, eller åtminstone så lågt att jag inte skulle våga vänta om jag satt med en massa likvider och väntade på en ingång. Å andra sidan ligger jag duktigt back för tillfället, så jag vet förmodligen inte vad jag pratar om.
Avvakta skulle jag säga, rapporten blir ok eller bra , men ,med tanke på vad media/blankarna kan ställa till med
så finns nog inte botten på 88:- tror mer på runt 80:-
2016-10-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt

Blankarna är så klart intresserade att inte släppa iväg kursen alltför mycket. Så den kan sakta gå upp mot 100 innan rapport den 27. Blankarna köper på sig under uppgång och lättfotade ägare säljer av vid den minsta kursuppgången så det blir lätt för blankarna att köpa på sig rejält med aktier upp till 100.

Sedan, efter rapport, så släpper blankarna nyförvärvade aktier och pressar kursen rejält.

Slutsats: Tror nog att Du kan köpa efter rapport då Du har mycket mer kött på benet och kan nyttja dippen som blankarna kommer att fixa åt dig.

Tror själv att omsättningen inte kommer att motsvara marknadens förväntningar varför vi får se en kraftig dipp efter rapport, men som sagt, det är bara vad jag tror.
Senast redigerad av Builder123 2016-10-22 kl. 10:40.
2016-10-22, 14:29
Avslutad
Det finns ju en del blankare som kommit in ganska sent. Man skulle ju kunna tänka sig att de vill åtminstone täcka en tredjedel eller hälften av sin position innan rapport för att skydda sig mot en dunderrapport.
2016-10-22, 18:38
Medlem
Man skall ha i åtanke att det är inte Q3:an som blankarna baserar sin värdering på, utan mer på FPC framtida marknadsandel i en växande konkurrens. De har säkert tagit hänsyn till en globalt växande marknad och att FPC kommer att minska sin marknadsandel. Men tvärtemot FPC så tror de inte på att FPC kommer att lyckas särskilt mycket med smartcards och IoT. Då kan ju värderingen ifrågasättas förståss. De tror på en tilltagande konkurrens och kraftigt försämrade marknadsandelar och prissättning av fingerprintsensorer.

Tror att prognosen för 2017 och framåt har en viss betydelse om blankarna håller i Fing eller börjar släppa sitt grepp. Om de börjar dra sig tillbaka så blir det inte på 5 dagar utan i månader framöver.

Vi som tror på Fing bör se en kraftig rekyl uppåt vid årsskiftet då många företag, som lånat ut sina aktier, vill kapitalisera sitt ägande i Fing vid bokslutet den 31/12.

De som har Fing idag bör hålla i sina aktier till årsbskiftet åtminstone.

Det är vad jag tror i varje fall.
2016-10-22, 21:43
Medlem
BlueMarlin123s avatar
[quote=Builder123|58797251]Man skall ha i åtanke att det är inte Q3:an som blankarna baserar sin värdering på, utan mer på FPC framtida marknadsandel i en växande konkurrens. De har säkert tagit hänsyn till en globalt växande marknad och att FPC kommer att minska sin marknadsandel. Men tvärtemot FPC så tror de inte på att FPC kommer att lyckas särskilt mycket med smartcards och IoT. Då kan ju värderingen ifrågasättas förståss. De tror på en tilltagande konkurrens och kraftigt försämrade marknadsandelar och prissättning av fingerprintsensorer.

Tror att prognosen för 2017 och framåt har en viss betydelse om blankarna håller i Fing eller börjar släppa sitt grepp. Om de börjar dra sig tillbaka så blir det inte på 5 dagar utan i månader framöver.

Vi som tror på Fing bör se en kraftig rekyl uppåt vid årsskiftet då många företag, som lånat ut sina aktier, vill kapitalisera sitt ägande i Fing vid bokslutet den 31/12.

De som har Fing idag bör hålla i sina aktier till årsbskiftet åtminstone.

Tror fakiskt du har fel, Det är just Q3 dom har i åtanke,, varför annars blanka så hårt, när alla även dom vet att korten inom VISA MASTERCARD kommer
själv skulle jag säga sälj nu och köp runt 80 igen,,,, efter rapporten
men man vet aldrig med FP ,men jag tror bara och om det ses som Troll som på deras sektforum får väl anses som naturligt,den som lever får se

Det är vad jag tror i varje fall.
2016-10-22, 23:23
Medlem
Citerar inte utan svarar på senaste inlägget.

Väl ingen ide att sälja idag då kursen är pressad (till max)?

Avvakta Q3 rapporten, köp ytterligare efter rapporten och sälj av den 30/12 är mitt råd, eller behåll, beroende på prognosen den 8 december och blankarläget vid årsskiftet.

Håll i minnet att det kan bli en squeeze närsom. Där finns ingen förvarning och då gäller det att vara het på säljknappen om och när denna skulle uppstå.
2016-10-22, 23:25
Avslutad
Det verkar som att FPC har fått en stor order och därför bokat upp hela kapaciteten hos TSMC som är det foundry som skall leverera deras sensorer.

http://technews.co/2016/10/22/tsmc-to-reach-full-capacity-in-8-fab-in-2017-with-orders-from-fpc-fingerprint-sensor/

FPC verkar vara en prioriterad kund minst sagt.
2016-10-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Citerar inte utan svarar på senaste inlägget.

Väl ingen ide att sälja idag då kursen är pressad (till max)?

Avvakta Q3 rapporten, köp ytterligare efter rapporten och sälj av den 30/12 är mitt råd, eller behåll, beroende på prognosen den 8 december och blankarläget vid årsskiftet.

Håll i minnet att det kan bli en squeeze närsom. Där finns ingen förvarning och då gäller det att vara het på säljknappen om och när denna skulle uppstå.
Saxat från KURSEN IDAG!
http://fingerprints.club/viewforum.php?f=5

postby Verite » 22 Oct 2016 14:06

För att underlätta för de som har inte så mycket tid att läsa alla kommentar i olika FPC Forum
by Verite : 126 668 views

FPC - PREPARE FOR Q3

Avanza nu har 30 305 fpc akieägare. Ganska modiga med tänka på att blankningen ökar och ökar i FPC och är nu nästan 15%

Är jag orolig om den här blankningen? Lite måste jag erkänna, eftersom jag vet inte hur de tänkar:

• Vet de någonting som jag inte känner till?
• Har de analytiker som rekommendera sälj i FPC gjort rätt bedömningen?
• Har de ett plan, som till. exempel iscensätta en skandal, som de gjorde med JC?
• Har de ett uppdrag att håller ned kursen medan en bud om att köpa FPC diskuteras med JC och andra storägare?
• Eller har de helt enkelt missbedömt varför FPC blev bäst aktie i hela Europa under 2015, och # 2 i Världen.

Vad kan man göra som en FPC aktieägare för att känna sig lite tryggare?
2016-10-23, 16:00
Bannlyst
Läser i tråden att det finns folk som köpte denna
Aktie för 6,10kr
Hur många har blivit miljonärer på just denna skor egentligen någon med egen erfarenhet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in