Citat:
Ursprungligen postat av
ormbiten
Jo, han har faktiskt erbjudit sig för tre veckor sedan att komma hem och titta, men sen hände inget mer i det ärendet.
Det är nästan fyra veckor sedan sotningen nu och jag har ringt många gånger sedan dess för att försöka prata med honom. Han är inte lätt att få tag i.
Han ringde visserligen upp mig för typ tio dagar sedan och erbjöd sig att riva fakturan... Men det hjälper ju föga.
Tackade du nej till erbjudandet om riven faktura? Är det endast betalning för städfirma som du är ute efter? Skulle det vara okej att betala fakturan så länge sotaren betalar för städning? Eller hur tänker du?
Har det dessutom gått en månad sedan sotningen så antar jag att du har städat undan en del. Bland annat tagit hand om golven och borden, medan du kanske har låtit soffor och liknande vara. Du kanske kan fotografera det som finns kvar, sådant som fortfarande har ett sotlager kvar. Då har du i alla fall någon form av bevis, om de inte gör hembesök.
Om sotaren är en vanlig anställd på företaget, har du försökt prata med någon chef på detta företag för att kunna ta det vidare? Att försöka prata med sotaren fungerar ju inte särskilt bra i dagsläget.