2016-07-17, 17:41
Medlem
Jag blir förbannad på dom som dölja sina vänner ifrån mig.

Seriöst jag kommer inte stalka dina vänner eller vad du nu tror jag ska göra om jag får reda på vilka vänner du har.

Tycker det är helt sjukt att någon väljer att gömma sina vänner eller skäms man för sina vänner.
Dom kan man ju ändå se när dom gillar.

Sjukaste är dom vänner man har där man vet 100% att man inte lär känner deras vänner så varför bryr dom sig att blocka sina vänner är för mig helt obegripligt.

Jag kommer börja ta bort alla som döljer sina vänner av ren princip.
Citera
2016-10-23, 00:49
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Seriöst jag kommer inte stalka dina vänner eller vad du nu tror jag ska göra om jag får reda på vilka vänner du har.

Tycker det är helt sjukt att någon väljer att gömma sina vänner eller skäms man för sina vänner.

Sjukaste är dom vänner man har där man vet 100% att man inte lär känner deras vänner så varför bryr dom sig att blocka sina vänner är för mig helt obegripligt.

Intressant att du blir så arg över det, känns som du villa stalka deras vänner.
Citera
2016-10-23, 00:51
Medlem
plasticitets avatar
Den uppfattningen jag fått av dom som döljer sina vänner på min vänlista är folk som känner kändisar och vill inte visa dom pga dom kanske vill vara anonyma.
Citera
2016-10-23, 00:52
Medlem
plasticitets avatar
Skulle vara intressant och se hur ni uppfattar folk som döljer?
Citera
2016-10-23, 00:55
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Den uppfattningen jag fått av dom som döljer sina vänner på min vänlista är folk som känner kändisar och vill inte visa dom pga dom kanske vill vara anonyma.
Vilken underbar tolkning. En annan tänker snarare att folk döljer sina vänner för att de inte har rent mjöl i påsen och är socialt opålitliga och främst intresserad av vad som gagnar dem själva utan att behöva stå till svars. Ju mer en människa öppet döljer för andra, ju mer misstänksam är den i mina ögon.
Citera
2016-10-23, 00:59
Bannlyst
Jag har min vänlista dold för alla av precis den anledningen. Visst lär de som lägger märker till det tycka att det är misstänksamt, men att som ung man vara öppen med att man har färre än 100 Facebookvänner är lika med socialt självmord.
Citera
2016-10-23, 01:04
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Vilken underbar tolkning. En annan tänker snarare att folk döljer sina vänner för att de inte har rent mjöl i påsen och är socialt opålitliga och främst intresserad av vad som gagnar dem själva utan att behöva stå till svars. Ju mer en människa öppet döljer för andra, ju mer misstänksam är den i mina ögon.
Tror jag har två stycken som döljer den ena är en tjej som är omtyckt av många hon få väldigt många likes, jag vet att hon även gillar att knulla med mycket killar och då tolkar jag det som att hon inte vill via för dom hon knullar att hon har andra som hon knullar på sin vänner lista.

Den andra tjejen som jag har som döljer hon känner en massa super kändisar från usa och bor där, tänkte att hon kanske döljer för att kändisarna vill vara lite mer anonym?
Citera
2016-10-23, 01:08
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Tror jag har två stycken som döljer den ena är en tjej som är omtyckt av många hon få väldigt många likes, jag vet att hon även gillar att knulla med mycket killar och då tolkar jag det som att hon inte vill via för dom hon knullar att hon har andra som hon knullar på sin vänner lista.

Den andra tjejen som jag har som döljer hon känner en massa super kändisar från usa och bor där, tänkte att hon kanske döljer för att kändisarna vill vara lite mer anonym?
Den första låter som någon jag just beskrivit ungefärligen, opålitlig dvs.

Den andra låter mer som bullshit. Man behöver inte ha alla man känner på Facebook och om hon nu vill dölja kändisar så borde hon inte nämna sådana alls.
Citera
2016-10-23, 01:20
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Den första låter som någon jag just beskrivit ungefärligen, opålitlig dvs.

Den andra låter mer som bullshit. Man behöver inte ha alla man känner på Facebook och om hon nu vill dölja kändisar så borde hon inte nämna sådana alls.
Man behöver inte ha alla man känner på facebook men en del har det och hon som känner kändisarna nämner inte att hon känner dom folk vet det redan.

Sen att knulla med mycket folk innebär inte att man är opålitlig, man är bara taktisk.
Citera
2016-10-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Idiot...

Det finns många skumma människor som väljer att stalka folk på facebook. Det är värt att dölja de för dina vänner. Vem vet du kanske lägger till någon som är helt pucko, eller någon som har gjort ett fake account och försöker framstå vara någon annan. Denna personen får då tag i din vänlista och fortsätter med att sprida skit om dig till alla genom multipla fake konton. Folk kommer förstås fatta till slut att det är en sjuk stalker, men en skada kommer fortfarande vara gjord. Och du kommer inte få bort den personen från ditt liv förrän stalkern har tröttnat. För stalkern kommer alltid ha din vänlista, sparad i sin dator.

Har hört att detta har hänt själv. Så jag har säkerhetstänk över detta. Ha det du med, och sluta försöka uppmuntra ett dåligt internetanvändande.
Citera
2016-10-23, 08:19
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Idiot...

Det finns många skumma människor som väljer att stalka folk på facebook. Det är värt att dölja de för dina vänner. Vem vet du kanske lägger till någon som är helt pucko, eller någon som har gjort ett fake account och försöker framstå vara någon annan. Denna personen får då tag i din vänlista och fortsätter med att sprida skit om dig till alla genom multipla fake konton. Folk kommer förstås fatta till slut att det är en sjuk stalker, men en skada kommer fortfarande vara gjord. Och du kommer inte få bort den personen från ditt liv förrän stalkern har tröttnat. För stalkern kommer alltid ha din vänlista, sparad i sin dator.

Har hört att detta har hänt själv. Så jag har säkerhetstänk över detta. Ha det du med, och sluta försöka uppmuntra ett dåligt internetanvändande.
Helt rätt och jag tex väljer att inte ha min fb så privat och jag känner mycket folk och mycket kirminellt folk samt pundare och jag har inte stor lust till att dom snokar runt bland mina vänner då dom är speciella. Jag låter alla som känner mig och vill lägga till mig få göra det.

Jag har också så att jag måste godkänna all inlägg folk vill skriva på min sida, då slipper jag ibland pinsamheter nån kan få för sig att skriva eller lägga upp en pinsam bild.
Citera
2016-10-23, 09:46
Medlem
Hela min Facebook är privat. Har inte lagt upp en statusuppdatering sen 2010, byter däremot profilbild med jämna mellanrum (fast då tar jag bort den gamla).
Alltså har jag även dolt mina vänner, för vad är det som är så intressant med att titta på andras vänlistor?

Kollar själv aldrig folks vänner. Finns undantag dock men det gör det ju med allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in