2012-03-26, 02:24
Medlem
Hej!

Jag har undvikit att skaffa Facebook länge. Jag skaffade aldrig ett konto när det började bli populärt och nu är jag rädd för att om jag skaffar ett konto så kommer jag ha ytterst få kompisar(I allafall ett bra tag framöver).

Därför undrar jag om det är möjligt att dölja sina kompisar och ha en sådan timeline facebook som en del har? Då menar jag att man döljer sina kompisar även för de kompisar man redan har accepterat(Så att ens egna kompisar inte kan se att man har få kompisar). Eller kommer detta upplevas som vad det egentligen är? Nämligen ett försök till att ha facebook utan att behöva ha 200-300 kompisar för att inte verka som ett socialt misslyckande.

Jag vet att detta är en väldigt akward fråga, men jag uppskattar er tid och era åsikter.
Tack.
Citera
2012-03-26, 02:30
Medlem
http://romcartridge.blogspot.se/2010/05/how-to-hide-your-list-of-friends-on.html
Citera
2012-03-26, 02:31
Medlem
bon-vivants avatar
Efter all debatt kring Facebook och dess effekter (t.ex. i serien South Park), har folk nog börjat inse att det inte är coolt med många vänner. Tvärtom. Du verkar exklusiv om du har få vänner, till skillnad mot de som lägger till folk de inte känner bara för att verka populära. Oroa dig inte, ingen över 15 år bryr sig.
Citera
2012-03-26, 02:34
Medlem
pumpadskinheads avatar
Jag har ingen aning om det går eller inte men jag tycker det är helt rätt att göra det om du nu känner dig obekväm med det.
Gör det som känns rätt och skit i om andra tycker det är "konstigt"
Citera
2012-03-26, 02:37
Medlem
HaxzoRs avatar
Måste säga att din umgängeskrets verkar vara extremt ytliga om det krävs 200-300 "vänner" för att inte vara socialt misslyckad!
Senast redigerad av HaxzoR 2012-03-26 kl. 03:16.
Citera
2012-03-26, 02:41
Medlem
Tunezzzs avatar
Det är bara jobbigt att ha för många vänner, statusuppdateringar hit och dit, bättre att ha dom man känner ju
Citera
2012-03-26, 02:54
Medlem
Slaughtereds avatar
Ja och det kallas för sekretess. Du väljer själv om du vill visa din vän-lista för folk eller inte. Narcissistiska idioterna är också just dem som har hundratals vänner. "Alla känner apan men apan känner ingen."

Har själv runt hundra vänner och det är väl ingen som ger blanka fan i det? Ser inget fel med att bara ha goda vänner och familj på facebook. Jag tycker faktiskt om dom
Citera
2012-03-26, 02:56
Medlem
Slaughtereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxzoR
Måste säga att din umgängeskrets verkar extremt vara extremt ytliga om det krävs 200-300 "vänner" för att inte vara socialt misslyckad!

Precis, bara snorungar. Skulle inte förvåna mig att det pågår mobbing om man har för lite vänner på sin låtsasvärld facebook. 2012
Citera
2012-03-26, 03:10
Medlem
bon-vivants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaughtered
Ja och det kallas för sekretess. Du väljer själv om du vill visa din vän-lista för folk eller inte. Narcissistiska idioterna är också just dem som har hundratals vänner. "Alla känner apan men apan känner ingen."

Du behöver ju inte vara taskig. Inte är man en narcissistisk idiot för att man har hundratals "vänner" på Facebook. Det har de flesta, tror jag.
Citera
2012-03-26, 03:17
Medlem
Slaughtereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bon-vivant
Du behöver ju inte vara taskig. Inte är man en narcissistisk idiot för att man har hundratals "vänner" på Facebook. Det har de flesta, tror jag.

Jag är inte taskig nånstans utan bara helt ärlig.
http://jezebel.com/5894631/the-more-facebook-friends-you-have-the-bigger-asshole-you-are
Tror inte man umgås med 1000 vänner om man inte är känd, för övrigt så är narcissist-skalan väldigt höga på dem också.
Citera
2012-03-26, 03:32
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liight
Hej!

Jag har undvikit att skaffa Facebook länge. Jag skaffade aldrig ett konto när det började bli populärt och nu är jag rädd för att om jag skaffar ett konto så kommer jag ha ytterst få kompisar(I allafall ett bra tag framöver).

Därför undrar jag om det är möjligt att dölja sina kompisar och ha en sådan timeline facebook som en del har? Då menar jag att man döljer sina kompisar även för de kompisar man redan har accepterat(Så att ens egna kompisar inte kan se att man har få kompisar). Eller kommer detta upplevas som vad det egentligen är? Nämligen ett försök till att ha facebook utan att behöva ha 200-300 kompisar för att inte verka som ett socialt misslyckande.

Jag vet att detta är en väldigt akward fråga, men jag uppskattar er tid och era åsikter.
Tack.

Ja, det ska gå att dölja sina vänner för sina egna vänner men även för allmänheten. Sen tycker jag inte att du ska oroa dig för mängden vänner du kommer ha på facebook, ingen över 16 borde bry sig.
Citera
2012-03-26, 12:46
Medlem
bon-vivants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaughtered
Jag är inte taskig nånstans utan bara helt ärlig.
http://jezebel.com/5894631/the-more-facebook-friends-you-have-the-bigger-asshole-you-are
Tror inte man umgås med 1000 vänner om man inte är känd, för övrigt så är narcissist-skalan väldigt höga på dem också.

Tidigare sade du huntratals, nu blev det tusen. Vem är du att bestämma reglerna för vem man lägger till på Facebook och inte? Det får alltså enligt dig bara vara personer man "umgås" med, men om man bor i ett annat land/stad då? Varför är jag ett rövhål för att jag vill hålla kontakten med gamla klasskompisar, som jag inte nödvändigtvis träffar för jämnan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in