Citat:
Ursprungligen postat av
RulleRivare
EDIT:
Du har i alla fall någorlunda vettigt resonemang. Titta på Universells inlägg. Ni tycker båda att de borde dömts, men tycker du att det Universell skriver är vettigt?
Hade du bara läst de 2 enormt stora trådarna redan så hade du redan läst resonemanget som användern "riotsstoir" skrev
Förväntar du dig att jag ska skriva en uppsats om exakt vad som är fel i det här beslutet?
Den uppsatsen står redan indirekt sett i alla de där trådarna, inte skrivet av mig
Titta på rubriken - det jag tycker är uppseendeväckande är att 4 kvinnor friar och 1 man fäller
På en våldtäkt.
Självklart är allting annat med det här fallet vidrigt och uppseendeväckande, t.ex. skadeståndet osv
Men huvudsaken är alltså:
Man kan inte ens lita på att kvinnor i rätten (hovrätten i detta fallet) kan göra en "för samhället korrekt" bedömning av ett våldtäktsfall. Även fast det är kvinnor som är utsatta för de här problemen.
Medans mannen gör den korrekta bedömningen, och blir nedröstad av kvinnorna,
kvinnorna vill som sagt alltså hellre fria våldtäktsmännen än att fälla dem
Det är jävligt uppseendeväckande som allting annat med det här fallet, som definitivt bör gå till HD
Hur sover man om natten som kvinna i hovrätten när man friar 3 våldtäktsmän, varav 2 definitivt våldtog kvinnan och den andra höll fast henne? Det undrar jag
Och om 4 kvinnor dömer det här, hur tusan klarar de av att sova om natten?
De förstör för Sverige, och det gillar jag inte
End of rant.