Citat:
Ursprungligen postat av
Universell
Svaren står inuti quoten
Ok. Ska du pilla i citaten så kopierar jag. Detta komme bli rörigt om du inte själv kan skriva som folk i din egna tråd.
Ursprungligen postat av Provocative2.0
1. Är det att tre invandrare får stanna kvar i landet som är ditt problem? Jag läste inte alla 43 sidor men utav gärningsbeskrivningen kan jag utläsa att domen är korrekt.
-> Du tror att alla är nöjda och glada med att ha bevisade våldtäktsmän i deras samhälle?
Du tjafsar om kvinnor som friar. Det handlar om juridik. I ditt fall så är du bara populistisk.
Vilka av de åtalade är bevsiade att ha begått en våldtäkt?
2. Nej. Svenska kvinnor ska, om de känner sig otrygga, vara rädda för att bli våldtagna. Inte att rätten dömer helt korrekt.
-> Yes, tyvärr ser man flera misstag som kvinnan gjorde i det här fallet. Hon var inte rädd nog.
Kvinnor måste vara skitskraja för allt i "nya Sverige"
Vilket nya Sverige? Vi har haft denna tillämpning av lagarna sedan urminnes tider. Så sluta snacka skit.
3. Är han? Han ville döma tre personer som inte kunde styrkas att de begått ett brott. Det är mannen i detta fall som hellre fäller än friar.
-> De har ju begått brott, det finns inget å snacka om. Bara bura in dem.
Ok. Vilka har begått brott av de tre enl dig?
4. För att domen överklagades o där en högre rätt med fler jurister valde att gå emot tingsrätten som bara har en jurist.
-> Nä alltså, det enda hovrätten försöker göra är att hitta kryphål som tingsrätten inte hittade, vända domen och sen sitta och skratta "haha, eran skitdom vände vi minsann på". De bryr sig inte ett piss om offret
Så du menar att en rätt med fler utbildade jurister kan juridik sämre än de komunalpolitiker som sitter i tingsrätten? Vi kanske skulle kvotera in 13-åriga småflickor i HD när vi ändå är igång?
5. Om inte så visar den på att vår sexuallagstiftning inte fungerar OM männen VAR skyldiga till brott.
-> Vaddå OM? De är ju skyldiga
Kan du namnge de två skyldiga?
6. Det hittade inte jag. Jag orkar faktiskt inte lusläsa domen. Kan du hänvisa till sida i domen?
-> 140k för en av männen, och 2st 140k till att vänta "snart" (ej ännu bestämt) = 500k
Ok. Jag vet i te hur länge de satt häktade. Men det låter som skälig ersättning om man varit oskyldigkt inlåst för mig.
Det finns ett stort problem för vissa. Inte för mig.
Jag vill ha ett rättssäkert samhälle. I detta fall kanske det blev för rättssäkert. Men jag vill inte leva i ett sämhälle där oskyldiga personer döms. Denna inställning fick jag när jag själv satt inlåst i 19 månader, oskyldig.
Men vi tar nu en våldtagen kvinna.
-> Lagboken är piss, detta är en skam för Sverige att det blir så här
Skriv en bättre då
På vilket sätt hjälper det henne att någon döms för våldtäkten? Kommer hon känna sig tryggare bara för att gärningsmannen blir inlåst? Knappast då en våldtagen kvinna inte blir trygg om inte alla män försvinner från hennes liv.
-> Så då var vi tillbaka till att kvinnor ska vara rädda som satan för alla män. Jovisst, så är det ju nu, sant
Idiot? En våldtagen kvinna ÄR rädd för alla män o vi kan bortse från de de redan innan kände trygghet inför.
Hon har oavsett dom rätt till psykiatrisk hjälp. Skadestånd lär inte få henne att må bättre.
Det man kan göra är att lagstifta att skadestånd kan utbetalas av staten om ingen GM kan dömas då det är ytterst sällan som en misstänkt blir friad.
I detta fall skulle männen även utvisas. Inte fan kommer en utvisad person betala skadeståndet.
-> Det lär inte bli lättare för henne att komma över det här efter att männen inte ens blir fällda för våldtäkten. Det lär inte bli lättare för henne att lita på Sverige efter den här jvla pissdomen från hovrätten
Nu påstår du något jag inte skrivit. Jag skriver att hon oavsett dom får psykiatrisk hjälp. Begriper du inte psykiatri så komentera inte mer om det.
Men oavsett vad jag anser om denna friande dom så är den i mina ögon, helt juridiskt korrekt.
Obs. Att jag kan ha en annan personlig åsikt om det juridiska. Men tråden handlar inte om vad jag tycker om tillämpningen av lagarna.
-> Jag bryr mig inte om ifall saker är juridiskt korrekta eller inte. Folk ska ha vett i skallen att bura in de här jävlarna om det är bevisat att de har penetrerat henne / hållit fast henne/ vad fan som helst. Svårare än så är det inte. Och att det är 4 kvinnor som inte fattat detta och hellre friar än fäller, det är djävulskt uppseendeväckande. De här 4 kvinnorna sitter och pissar på kvinnan, det är fan vad de gör
Du vet att kvinnan i fråga till o med pratade i telefon? Även jag som ser domen som tveksam hade reagerat över detta.
Men tyvärr. En dom har med juridik att göra. Du vill döma rent populistiskt. Det är två jävla skillnader o din inställning innebär fler oskyldiga i fängelser.
[ Visa mindre ]
Så. Ska vi fortsätta så här eller kan du fortsätta svara på samma sätt jag svarade dig i din trådstart? Dvs. Punkta upp svaret så man kan citera. För nästa gång blir det en RP.
Svaren står inuti Quoten