2013-03-06, 20:19
Medlem
Lidls kvarg sötad med någon tesked flytande stevia smakar utmärkt!
Citera
2013-03-06, 20:32
Medlem
JoliQuZs avatar
Jag använder mig bara av sötningsmedel. Föredrar dock Hermesetas.

Mvh
Citera
2013-03-07, 01:42
Bannlyst
Felix Ketchup sötad med Stevia ger jag ett mycket bra betyg. Förvånande, eftersom Fun Light med Stevia smakar skit.
Citera
2013-03-07, 07:36
Medlem
HjBoYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Bored
Felix Ketchup sötad med Stevia ger jag ett mycket bra betyg. Förvånande, eftersom Fun Light med Stevia smakar skit.
Håller med Fun light stevia är avskyvärd....
Kungen av sötningsmedel egentligen är ju aspartam i smakväg... kommer alltid vara så =P...

en sak som är gott är att köpa stevia & aspartam & blanda 50/50 aight så klockrent.
Citera
2013-03-07, 12:05
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Bored

Vad betalar du för den?
Citera
2014-02-07, 07:52
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad betalar du för den?

Inte speciellt dyrare än vanlig ketchup. Max 10:- mer. Tycker också att den smakar som vanlig ketchup, med mindre kcals.
Citera
2016-10-21, 14:10
Medlem
Varför ser vi ingen stevia-hype i Sverige? Folk borde väl vara supertaggade på att slippa käka massa socker med alla dess bieffekter?

Stevia-ketchupen verkar även vara borta från hyllorna, iallafall här i Skåne.
Citera
2016-10-21, 15:06
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Varför ser vi ingen stevia-hype i Sverige? Folk borde väl vara supertaggade på att slippa käka massa socker med alla dess bieffekter?

Fast det är det väl ända till viss del? Framförallt så ser jag att företagen gärna exponerar STEVIA med stora bokstäver på förpackningen, förmodligen för att det har en positiv laddning för de flesta. ASPARTAM är däremot inget de vill exponera.

Av alla sötningsmedel så är stevia det som är minst undersökt ur hälsosynpunkt. Aspartam finns det fler studier kring, men folk gillar förmodligen stevia för det är naturligt. Som om inte naturen skulle kunna innehålla gifter eller skada vår hälsa på något sätt, sådant kommer ju från de onda storföretagen som framställer kemikalier i fabrik. Det är vår tidsanda, och sådant kan skifta. Backa till folkhemmet och de föredrog kliniskt framställd mat i fabrik – där var det sterilt, kontrollerat och man slapp all skit som man associerade med småskalig naturlig framställning.

Både aspartam och stevia verkar vara säkert att inta, bara det att man inte gjort lika många studier ännu på stevia.
Citera
2016-10-22, 02:38
Bannlyst
Aldrig får jag hoppas, alla dessa stevia produkter har så jävla äcklig eftersmak så börjar undra om de inte är något slags gift.
Citera
2016-10-22, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Aldrig får jag hoppas, alla dessa stevia produkter har så jävla äcklig eftersmak så börjar undra om de inte är något slags gift.
Allt kan vara ett gift, handlar bara om dosen
Men i övrigt håller jag med dig angående eftersmak. Den är lite svårbeskrivlig men man känner att det är något konstigt.
Citera
2016-10-22, 11:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk

Jag tror den smakar olika för olika människor faktiskt. Jag verkar personligen uppleva den som fruktansvärt bitter jämfört med hur andra människor upplever den. Alltså allt jag provat med stevia smakar så beskt att munnen drar ihop sig.
Citera
2017-03-13, 21:00
Medlem
japanskbruds avatar
är det inte aspartam som ovandlas till t-sprit när man dricker det? Hur mkt t-sprit blir det om jag halsar 2 liter coca cola zero ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in