Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
SD:s ökning i Inzio är häpnadsväckande. Tydligt är att de besinningslösa nazist-dreven inte bitar på förnuftigt folk. Blir mest något som redan svurna SD-hatare kan grotta in sig i.
Följande formulering i Aftonbladet är intressant (skrivet i syfte att visa på ett kompakt motstånd mot SD):
"Varannan kvinna och var tredje man kan inte tänka sig att rösta på SD, säger Karin Nelsson"
Omvänt, 67% av männen och varannan kvinna kan alltså tänka sig att rösta på SD. Är det sant är det helt otroligt höga siffror. För fem år sedan hade dessa siffror stannat vid några ynka procent.
Kan man gissa att det finns max 10% galningar (extremliberaler, extremfeminister, extremvänster) och ytterligare 10% bestående av MENA-invandrare som ALDRIG skulle rösta på ett "rasistparti"? Kvarstår således 80% av normala befolkningen.
Så ur 80%-hinken kan alltså SD potentiellt ösa 80-85% av männen och 60-65% av kvinnorna.
Kanske uppfattas skevt att resonera så, men om man ser det ur ett annat perspektiv. Om man enbart skulle fråga etniska svenskar vilket egentligen vore allra mest rimligt om invandringen, hur många stöder den då? Det hade varit väldigt intressant om ett institut som Sentio skulle mäkta med en sådan undersökning.
Har för mig att SCB eller SIFO gjort detta 2013 eller 2014.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stone
Jag har alltid funderat på varför inte Åkesson i media inte oftare slår mynt av det som sker i samhälle. Men hans strategi att låta det koka i svenska småhusen och låta deras röster bli högre är en rätt smart taktik. Han är inte ute och stillar deras ilska utan han låter den växa eftersom ingen hör dem (inte ens SD). Pang! 20% och jag tror inte det kommer stanna där. Med Moderaternas velighet så tröttnar deras 5% av "SD-sympatisörer". Vinnare detta val kommer att bli sossarna, centern och sd.
Sossarna lär inte betrakta sig som vinnare i något kommande val utifrån perspektivet att de ska vara största parti på 35-45%, helst +50%. Jag tror S ska vara glada om de klarar 20% med näsan ovanför linjen. Sannolikt gör de inte ens det.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
Cannabisministern
Jag är förvånad att inte Moderaterna får bättre utdelning av sin förändrade invandringspolitik. Det är inget velande längre utan raka besked om radikalt minskad invandring till Sverige. Jag trodde moderata SD-väljare skulle hitta tillbaka till M igen, med det har tydligen inte inträffat. Det är illavarslande för Alliansen.
Jag kan bara hålla med EnochThulin. Jag är också moderat i alla val sedan 80-talet. Röstade SD 2014 övervägde dem 2010.
Det finns inte en chans att jag skulle rösta på M eller något av 7K partierna. Jag har i vredesmod sagt aldrig, men lite mer sansat så om M slutar med allt flummeri, liberalt tjafs, släpper kulturmarxismen, talar klarspråk och sparkar ut alla som befunnit/befinner sig i ledande positioner samt gör en rejäl avbön och ser till att alla ansvariga senaste 25-30 åren straffas så ska jag överväga dem igen.