Citat:
Ursprungligen postat av
testingxrat3d
Ska medge att det var lite troll angående svarta pengar och sex. Men jag vill inte vara kvar I denna värdelösa del av sverige så känns som den utbildningen kan vara min väg bort. Jag tror på en Gud, men ingen gud som har med någon religion att göra
Hm, låter som att drivkraften är att komma bort från ditt nuvarande liv, inte att nödvändigtvis bli präst. Som flera andra har varit inne på så låter det inte som rätt val, hade det varit rätt val för dig hade förmodligen den här tråden inte startats.
Samma gamla vanliga grej, men: vad har du för intressen? Skulle ingenjör vara ngt för dig? Kanske sjöingenjör/sjökapten? Då kommer du verkligen bort från din håla. Eller vill du jobba med människor? Om ja, inom vården? Om nej, inom vilket område då, sälj/marknadsföring/HR kanske? Vill du jobba utomlands? Vilka utbildningar/yrken är isåfall bra?
Fundera lite.
Om det är arbetsmarknad/lön du är ute efter, kolla upp yrken som ligger bra i statistik och välj därefter.
Alltså, ska man hålla på med ngt i merparten av ens vakna tid så är det bra om man gör det för lite fler anledningar än bara lönen, annars blir det jävligt jobbigt.
Jag vet, det är svårt att välja vad man ska "bli" och det kan vara klokt om det får ta tid, själv var jag inne på en jädra massa grejer innan jag landade i det jag nu blev.