Citat:
Ursprungligen postat av
tallskog4
Jaha, nu är Avanzas hemsida nere igen.
De vägrar verkligen skärpa sig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Yes. Har också haft problem sedan strax efter 9.30. Nåt fel med inloggningen och dom har nu info om det på sidan nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ballooo
Någon som kan logga in?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rivet
Det står:
"Just nu har vi tekniska problem vilket gör att inloggningen inte fungerar. Felsökning pågår. Vid orderläggning kontakta Mäkleri på 08-562 250 00"
sen en timme tillbaka!
Citat:
Ursprungligen postat av
gamladufria
Byt till Nordnet, stabilare sida. Bättre förmåner, snabbt och smidigt.
Jag bytte i somras, ännu inga problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
ethernal
jäkligt trött på hur tekniskt dåligt avanza sköter sig, på tok för ofta dom har såna här sortens problem
Hej
Jag vill till att börja med djupt beklaga det tekniska felet ni drabbades av under förmiddagen. Vi förstår och delar er frustration och arbetar hårt för att säkerställa att dagens tekniska problem inte inträffar på nytt. Vi hade tekniska problem mellan 09:40 och 11:30, under perioden fanns det en begränsad möjlighet att lägga order via vår hemsida samt externa applikationer. Det har under denna period funnits information om att det går bra att lägga order via vårt mäkleri där vi har haft en medelväntetid om 3 minuter och 21 sekunder. Det går i de olyckliga fall då vår hemsida drabbas av tekniska fel alltid bra att lägga order via vårt mäkleri som nås på 08-562 250 00 samt knappval 1.
Det tekniska felet uppstod när en uppgradering av ett internt system orsakade ett allvarligt fel som tvingade oss att starta om vissa system. Det var ett oförutsägbart fel och vi ber om ursäkt för den effekt som det hade på många av våra kunders dagliga handel.
Vårt högst prioriterade fokusområde är att säkerställa att drift, säkerhet samt användarvänlighet alltid har högsta möjliga nivå. Vi intensifierar nu vårt förbättringsarbete på det här området ytterligare. I detta ingår det att anställa fler personer inom ramen för vår IT-organisation, se över hård- och mjukvara samt även kontrollera och säkerställa att vi har goda interna processer.
Det är viktigt för oss att få möjlighet att bemöta ert missnöje. Vi hanterar varje ärende från fall till fall och utgår från den aktuella incidenten, kundens agerande samt från konkreta ersättningsanspråk.
Jag vill slutligen ännu en gång beklaga det inträffade och be om ursäkt för det tekniska fel ni drabbats av idag.
Återkom gärna om ni har några frågor,
Jag önskar er en trevlig kväll!
/Arvid, Avanza