Citat:
Ursprungligen postat av
Socialkonservativ
Har inte sett hela debatten ännu men av det jag sett framstod Trump som ganska obalanserad. Inte alls förvånad att Clinton vann debatten, även om det var med mindre marginal än tidigare.
Känns som att valet är ganska avgjort redan nu. Debatterna är avklarade och jag tror inte att man kan gräva fram fler skandaler om Clinton som skulle påverka valet mer än man redan gjort.
Det är precis det man kan. Trumps säkraste kort var att vara relativt sansad denna debatt då det mesta vad gäller Hillarys olämplighet som president talar för sig själv.
Trump spelar på den misstro de flesta Amerikaner känner mot media och fick in en del punkter mot Clinton som hon totalt misslyckades med att bemöta. Dessa punkter är sådana som media bör lägga mer fokus på i rimlighetens namn. Vi talar om donationer från gulfstater men framförallt de videos som släppts där det framgår i all tydlighet att det konspireras om valfusk och våldsprovokationer mot Trump. Faktum är att media nu antingen kommer täcka dessa mer seriöst eller bekräfta Trumps narrativ att valet är riggat(hans medhjälpare har redan börjat styra detta uttalande att mer handla om medias misslyckande att hålla sig opartiska).
Man måste tänka sig in i om Trump eventuellt har förkunskaper om vad som kommer att framkomma. Den undersökande journalist som redan belyst valfusk var inbjuden av Trump till debatten. Denna journalist och organisationen Project Veritas har ännu inte släppt allt sitt material. Vidare har vissa av Trumps tidigare uttalanden visat sig lutat mer åt sanning när hänsyn tas till den information som läckts genom Wikileaks.
Jag tror starkt att det som sker är att man lägger upp spelplanen med vetskapen om att denna debatt ej kommer vara det avgörande skedet i valet.