2016-10-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
I Sverige fördömer man folk oerhört, speciellt idrottare med utlänningsbakgrund. Rasrena svenskar som dopar sig blir bättre behandlade. Det är dubbelmoral, inte hög moral. En viss skillnad.

Det här är nog första gången jag håller med dig. Jag har inga illusioner om hur det skulle ha låtit från kreti och pleti i Sverige om detta hade drabbat Kalla eller Klüft. Men det skulle också finnas en stark bas av högmoraliska flashbackare som skulle ha släpat deras namn i smutsen
Senast redigerad av grobiankungen 2016-10-20 kl. 09:20.
Citera
2016-10-20, 09:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Det där är en ytterst intressant iaktagelse. I ALLA länder UTOM Brasilien och ITALIEN är Trofodermin en kortisonsalva innehållande Clobetasol men i Brasilien och ITALIEN är det en anabol-salva innehållande Clostebol!

Det är nästan för bra för att vara sant, om man vill täcka upp för ett ev. positivt dopingtest! Det Jughag säger när hon talar om att hon använt Trofodermin för dopingpatrullen är att hon smörjt läpparna med kortisonsalva, MEN, om provet skulle visa sig vara positivt, med salva från ITALIEN, som råkar visa sig innehålla anabola.

Man måste vara läkare och ha jobbat på krämtillverkaren för att känna till detta! Clobetasol och Clostebol är otäckt lika namn!
Nu har jag tyvärr inte hunnit läsa hela tråden. Men det här är intressant.

Den grupp av läkemedel (grupp av steroider) som Clobetasol tillhör är mycket vanlig i hudsalvor och utgör inte doping.

Anabola steroider förekommer däremot praktiskt taget aldrig i hudsalvor. Jag har inte kollat men jag tror inte sådana salvor finns registrerade i Sverige eller att det finns vetenskapligt underlag för att de skulle ha effekt på denna typ av excem.

Jag kan inte bevisa det, men jag frågar mig?

Den anabola och den vanliga (katabola) steroiden har ju liknande namn och krämen säljs tydligen med olika innehåll i olika länder.

Har läkemedelsföretaget framställt den här salvan med främsta avsikten att använda den för att kunna bortförklara doping? (Den fuskande skall skylla på att namnen låter lika eller att fuskaren köpt salvan tidigare i ett annat land och då var den ok.) Jag tror inte den är medicinskt motiverad.
Senast redigerad av wwr 2016-10-20 kl. 10:04.
Citera
2016-10-20, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Det är jättebra att du har kompetensen att läsa vetenskapliga artiklar. Men det här är också problemet när du endast letar efter ett svar på din fråga utan att läsa artikeln. När det kommer till dopningstester så handlar det alltid om doser, om dosen är låg nog kommer den inte ge utslag.

Låt oss läsa artikeln tillsammans och läsa doserna.

" Immediately after intravaginal application of 5 g of clostebol acetate, group I had sexual intercourse lasting ∼20 min (experiment I). In experiment II, the men in group II applied 200 mg of clostebol acetate topically to their penis for 20 min. "

Här är då frågan du behöver ställa digsjälv efter att ha läst det där: Hur mycket är 5g respektive 200mg av clostebol acetate? Jo...5 gram är lika mycket som du finner i 10 stycken tuber av kräm som Johaug skulle ha använt. 200mg är den mängd du hittar i nästan en halv tub (40%). Tror du Johaug tar och smetar en halv tub Trofodermin på läpparna?

Då fortsätter vi läsa hur det gick:

"The urine of the men in experiment I contained trace amounts of clostebol-M1 (0.9–3.5 μg/L) with a tmax of 16 h. The concentration of clostebol-M1 in the urine of the females reached a maximum of 35 μg/L after 23 h. Small amounts of clostebol-M2 were also detected. The urine of the men in experiment II contained higher amounts of clostebol-M1, with a peak concentration of 22 μg/L after 3.5 h, and was detectable for 15 h. The baseline urines contained no clostebol, clostebol-M1, or clostebol-M2. The possibility of incidental contamination from sexual intercourse was confirmed, despite the fact that the amount of clostebol-M1 (long-term metabolite) was near the limit of detection (μg/L)."

Så 15 timmar. NÄR MAN ANVÄNDE EN HALV TUB!!! Ok jättebra, då vet vi det.

"Fakta. Detta har hänt
4 september: Therese Johaug får salvan Trofodermin av norska skidlandslagets läkare Fredrik S Bendiksen för att behandla sina sönderbrända läppar under ett höghöjdsläger i Italien.

16 september: Johaug dopningstestas."

Detta betyder att Johaung har använt salvan i minst 11 dagar. Detta är orimligt då såren 1. läker och 2. räcker inte tuben.

Det enda som får mig att tro att det kanske finns ett gryn av sanning i det här är att skidlandslagets läkare Fredrik S Bendiksen avgick.

Jag förstår att det är otroligt lätt att sympatisera med en väldigt vacker kvinna i sina bästa år som också sitter och storgråter i TV. Men det gör tyvärr inte hennes saga mer sann.
Använder man här samma testmetod som ADN använde vid Johaug testet? Hittar ingen info om testmetoden i studien. Vet inte heller om ADN har gått ut med vilken testmetod som användes på Johaug provet. Det sägs ju att det kommit en ny metod alldeles för några år sen. Studien är från 2004.
Senast redigerad av rcs 2016-10-20 kl. 09:51.
Citera
2016-10-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Använder man här samma testmetod som ADN använde vid Johaug testet? Hittar ingen info om testmetoden i studien. Vet inte heller om ADN har gått ut med vilken testmetod som användes på Johaug provet. Det sägs ju att det kommit en ny metod alldeles för några år sen. Studien är från 2004.
Det är möjligt att det kom en ny testmetod för några år sen, men den senaste nya testmetoden skall ha kommit i år om jag har uppfattat det rätt och som har omnämns här i tråden.
Citera
2016-10-20, 09:58
Medlem
Jag skall avslöja något skrämmande igen. Den bästa skidåkaren någonsin var Per Elofsson han hade enorm talang och träningsförmåga och bra huvud. När Per insåg att det inte bara var Myhlegg och några enstaka Italienare och Ryssar som var dopade utan istället insåg att hela Finland och Norge bedrev systematisk doping ja då fick han nog och lade av för han insåg det blev omöjligt. Per lade av 25 år gammal men hade dominerat sporten åtminstone 5 år till utan all doping som bedrevs. Norrmännen har sysslat med astmadoping mixat med bloddoping sedan Lillehammer 1994 och alla förstår vilka som då höll på med detta.
Citera
2016-10-20, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag skall avslöja något skrämmande igen. Den bästa skidåkaren någonsin var Per Elofsson han hade enorm talang och träningsförmåga och bra huvud. När Per insåg att det inte bara var Myhlegg och några enstaka Italienare och Ryssar som var dopade utan istället insåg att hela Finland och Norge bedrev systematisk doping ja då fick han nog och lade av för han insåg det blev omöjligt. Per lade av 25 år gammal men hade dominerat sporten åtminstone 5 år till utan all doping som bedrevs. Norrmännen har sysslat med astmadoping mixat med bloddoping sedan Lillehammer 1994 och alla förstår vilka som då höll på med detta.

Nä. Elofsson la av för att han var för dålig. Han återhämtade sig aldrig helt från den gången han blev knäckt. Han försökte komma tillbaka flera gånger, men kroppen ville inte. VM-Guldet 03 var väl ett av få topplopp efter Salt Lake.
Citera
2016-10-20, 10:13
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:

Källa på påståendena, tack
Citera
2016-10-20, 10:13
Bannlyst
Citat:

Japp, Norge förstörde för Elofsson. Elofsson var den klart bästa skidåkaren from 2001. När Elofsson skulle triumfera i VM i Lahtis 2001 så såg Inggard Lerheim till att ställa till en dopingskandal.. Fokus skulle gå från skidkungen Elofsson till en stor dopingskandal. Vad kommer ni ihåg från VM 2001? Elofsson 2 VM-guld eller dopingskandalen?

Det vara likadant under OS 2002. Elofsson var storfavorit att plocka hem flera OS-guld MEN en norsk tränare såg till att tokdopa Muelegg..för att knäcka Elofsson.. och få fokus till ännu en dopingskandal.. Detta är iscensatt av Norge. Jag vet detta. Bara för att inte Sverige skulle vara bäst.

När Kalla slog igenom i tds 2007 såg man att hon var nästa stora damstjärna. Detta kunde inte Norge acceptera utan man såg till att WADA ändrade dopingreglerna när det gäller Symbicort efter stora påtryckningar från bla Kai Hakon Carlsen. De ändrade reglerna gjorde att Björgen kunde få ta del av ännu mer potenta astmamediciner.. så att hon kunde dominera istället.. När det gäller Norge handlar det bara om starka mediciner.. Sedan kan alla snacka om vallor osv. Fast nu börjar många inse den röda tråden sedan 25 år tillbaka.
Citera
2016-10-20, 10:23
Medlem
Först säger Anders Blomquist att han inte är insatt i anabola steroider, men i samma andetag påstår han sig inte förstå varför TJ skulle använda en sån svag anabol steroid för att bygga muskler ,då det finns mycket effektivare preparat, hur ska karl ha det?
Varför skulle TJ använda en mer potent anabol steroid , det är ju inte så att hon skall lägga på sig 10 kilo muskler under uppbyggnads perioden , nått kilo räcker väl på en sån späd kropp, och hur skulle det se ut om hon kom till start i Ruka svullen som en testogris.

Anders Blomquist tycker också det är anmärkningsvärt att hon skulle ange att hon använt Trofordemin
till dopningskontrollanten, men är det inte själva verket det perfekta "alibit" , är testet negativ vad händer då , vilket straff har hon att vänta , antagligen på sin höjd en varning, hon har ju bevisligen inte fått in nått i sin kropp, skulle gärna veta vad som gäller här?

Ja, vid ett positivt test vet vi ju redan vad hon skulle säga!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2016-10-20 kl. 10:26.
Citera
2016-10-20, 10:37
Medlem
Ad-infinitums avatar
Det intressanta nu är att veta om Johaug angett bruk av salvan vid tidigare tester och/eller om någon mer åkare som angett bruk av den salvan vid test.
Då talar väldigt mycket för att det är en "alibi-salva".

Någon grävande journalist borde kunna få fram den infon.
Citera
2016-10-20, 10:40
Medlem
u inte så att hon skall lägga på sig 10 kilo muskler under uppbyggnads perioden , nått kilo räcker väl på en sån späd kropp, och hur skulle det se ut om hon kom till start i Ruka svullen som en testogris.

Anders Blomquist tycker också det är anmärkningsvärt att hon skulle ange att hon använt Trofordemin
till dopningskontrollanten, men är det inte själva verket det perfekta "alibit" , är testet negativ vad händer då , vilket straff har hon att vänta , antagligen på sin höjd en varning, hon har ju bevisligen inte fått in nått i sin kropp, skulle gärna veta vad som gäller här?

Ja, vid ett positivt test vet vi ju redan vad hon skulle säga![/quote]
Hur svårt kan det vara så svårt att låta några försöks personer testa denna salvan på läpparna och sedan kan med olika tidsperioder låta testa dom på hur höga halter av anabola spår dom har i sitt blod..
By the way..är det ju också väldigt lägligt att man har tagit så mycket foton på JH såriga läppar...är det normalt att man fotograferar sår på detta viset.????
Citera
2016-10-20, 10:45
Medlem
Sorry inlägget hamnade fel tidigare...
Hur svårt kan det vara så svårt att låta några försöks personer testa denna salvan på läpparna och sedan kan med olika tidsperioder låta testa dom på hur höga halter av anabola spår dom har i sitt blod..
By the way..är det ju också väldigt lägligt att man har tagit så mycket foton på JH såriga läppar...är det normalt att man fotograferar sår på detta viset.????

«*första<410411
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in