2016-10-19, 23:39
Medlem
Doftpelargons avatar
Gick in på Johaugs Facebook-sida. Alla gästinlägg var borta. Vill minnas att när jag var inne för nagra sedan att det var en massa heja-inlägg. Någon som kan verifiera?
Citera
2016-10-19, 23:42
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Började tänka på gubben i lådan Johan Olsson som postades tidigare, nu när häxjakten är i gång.
Hade lite svårt att tro på hans plötsliga framgångar, och sedermera försvinna igen med allehanda bort förklaringar.

Johan Olsson var i många år alldeles för svag men helt plötsligt hade han bulkat på sig en säsong. Stora framgångar först sent i karriären. Han har dessutom slitit med en massa akne långt efter 30 år fyllda. Vinsten i Val di Fiemme 50 km 2013 var en insats som man inte trodde skulle vara möjlig. Ligga först i detta tunga före i 4 mil, helt overkligt.

Per Elofsson mystiska sjukdom som stoppade karriären, cellväggarna för tunna.

Jag tror det experimenteras rätt friskt i denna idrott rent generellt.

Den enda jag är någorlunda säker på som varit helt ren är Gunde, för att han var ett hälsofreak.
Senast redigerad av Toolman 2016-10-19 kl. 23:47.
Citera
2016-10-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Gick in på Johaugs Facebook-sida. Alla gästinlägg var borta. Vill minnas att när jag var inne för nagra sedan att det var en massa heja-inlägg. Någon som kan verifiera?

Gästinlägg har jag aldrig kunnat se på hennes sida. Kommentarer på hennes inlägg i massor dock, och de är kvar vad jag kan se.
Citera
2016-10-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cubex
Det är ju verkligen sensationellt. Läkaren glömmer alltså att ta med den salva man brukar använda. Väljer att kontant utan kvitto köpa en receptfri salva som inte är lämplig för att behandla munsår och som dessutom kan ge munsår som bieffekt. Detta när han kunde ha köpt den salva de brukar använda på recept på ett annat apotek i närheten. Sedan missar han den stora röda varningssymbolen samt texten doping och förstår heller inte att clostebol finns på wada:s lista.

Deras historia kan blir ju bara mer och mer osannolik.

och han väntar 26 timmar efter undersökningen av Johaug (som har svåra smärtor) med att gå till apoteket för att köpa denna (iofs) olämpliga salvan...

Frågan är varför "Anti"doping Norge helt plötsligt krossar Johaugs karriär när de varit så snälla och aldrig tidigare hade gjort några reellt ovarslade dopingtester. Eller så har de inte varit "snälla" men det faktum att det begränsade fönstret för positivt test på 4 dagar har gjort att risken har vart fastna har varit minimal då det måste ha varit möjligt att göra sig otillgänglig för dopingkontroll dessa 4 dagar efter dopandet på sommaren och hösten... Frågan är då vad som gick fel denna gång? Ngn skrev här om en intern konflikt i norska skid/antidoping miljöet i förbindelse med Sundbysaken och att det kunde vara orsaken till det plötsliga testet. Att läkaren inte kände till att fönstret hade ökt från 4 till 31 dagar håller jag för osannolikt. När blev dessa medicin/doping-artiklarna (4-31 dagar) publicerade?
Senast redigerad av Neida 2016-10-20 kl. 00:03.
Citera
2016-10-19, 23:55
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hon skulle tappa miljoooner i intäkter om hon sade : Ja, jag dopade mig medvetet !

(såg sist häromdagen här i Norge hur hennes bild var på frysta pizzor i butiken)

Sponsorerna har säkert klausuler att om man torskar för doping = kontraktet bryts.., pengarna tillbaka !

(Lance Armstrong har ju fått rejäla problem)

Lance ångrade sig säkert att han erkände. Det är nog mer ekonomiskt lyckat att blåljuga oavsett bevisning.

Johaug var väl den idrottare i Norge som tjänade mest pengar om jag inte minns fel. Varumärket är totalhavererat.
Citera
2016-10-20, 00:03
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Lance ångrade sig säkert att han erkände. Det är nog mer ekonomiskt lyckat att blåljuga oavsett bevisning.

Johaug var väl den idrottare i Norge som tjänade mest pengar om jag inte minns fel. Varumärket är totalhavererat.

Nja norrmän har ingenting emot doping. Så hennes sponsorer kommer att vara kvar och det här kommer inte att få några konsekvenser för henne. Ingen har tagit avstånd från henne. Det här är bra toppen på ett isberg och all gör allt för att tona ner det. Hade Johaug varit svensk hade hon blivit förföljd och tvingats till landsflykt pga vår höga moral
Citera
2016-10-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Här har ni en ännu skönare bortförklaring:

"One male athlete whose urine tested positive for traces of clostebol metabolites claimed that he was contaminated as a result of sexual intercourse with a woman taking a medication containing clostebol. "
Clostebol kan användas vid gynekologiska problem.

Det är faktiskt bevisat att det är möjligt.

Incidental Clostebol Contamination in Athletes after Sexual Intercourse
http://clinchem.aaccjnls.org/content/50/2/456

"The urine of the men in experiment I contained trace amounts of clostebol-M1 (0.9–3.5 μg/L) with a tmax of 16 h. The concentration of clostebol-M1 in the urine of the females reached a maximum of 35 μg/L after 23 h. Small amounts of clostebol-M2 were also detected. The urine of the men in experiment II contained higher amounts of clostebol-M1, with a peak concentration of 22 μg/L after 3.5 h, and was detectable for 15 h. The baseline urines contained no clostebol, clostebol-M1, or clostebol-M2. The possibility of incidental contamination from sexual intercourse was confirmed"

Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Jag fattar det som att de nya testerna är väldigt känsliga och från första början har de sagt att värdena kan stämma med den beskrivna användningen.

Har för mig att Johaug ska ha använt 3,5 g av krämen utspritt på 11 dagar. Testerna måste alltså i så fall kunna registrera extremt små mängder.

Ja, det kan de och det är ingen nyhet.

https://twitter.com/ammattipyoraily/status/786528195004608512
Citera
2016-10-20, 00:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Inte än.., kanske det är "det" hon fortfarande kämpar för.

Hon har troligen tappat framtiden i form av lukrativa kontrakt. Men de hon har för stunden och de år hon har kvar..(utav kontraktstid).., är nog värda att kämpa för. Att de inte blir cancellerade.., och pengarna tillbaka..

Vi kan nog lugnt anta, att hon är lika beläst i hur det har gått med Lance Armstrong..
Citera
2016-10-20, 00:08
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nja norrmän har ingenting emot doping. Så hennes sponsorer kommer att vara kvar och det här kommer inte att få några konsekvenser för henne. Ingen har tagit avstånd från henne. Det här är bra toppen på ett isberg och all gör allt för att tona ner det. Hade Johaug varit svensk hade hon blivit förföljd och tvingats till landsflykt pga vår höga moral

Förstår inte hur hon kan få denna support från sina landsmän. Kan inte minnas att Ludmilla Engqvist fick några sympatier trots hon var Ludmilla med hela folket.
Citera
2016-10-20, 00:08
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
Gästinlägg har jag aldrig kunnat se på hennes sida. Kommentarer på hennes inlägg i massor dock, och de är kvar vad jag kan se.
Okej. Då minns jag säkert fel. Tack! Var förmodligen kommentarer jag läste. Tack!

Min konspiratoriska sida funderade på om hon börjat ta bort alla stödkommentarer inför ett ett kommande erkännande.
Citera
2016-10-20, 00:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

P.g.a att hon nekar.., inget mer !

Skulle hon säga : Jadå, dopade mig friskt till toppen !

Då skulle spelplanen förändras med 180 grader.., då är hon "fritt vilt". Ingen kan ta henne mera i försvar ! Förutom Lance Armstrong så vet ju nog Johaug hur illa det slutade för det Finska landslaget som lade "korten på bordet".

Fanns ingen nåd, inga sympatier, ingen förståelse !

Bara ruin..
Citera
2016-10-20, 00:19
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Förstår inte hur hon kan få denna support från sina landsmän. Kan inte minnas att Ludmilla Engqvist fick några sympatier trots hon var Ludmilla med hela folket.

Norrmännen är väldigt medvetna om astmamedicinerna och all annan doping som har tillhört deras skidsport så länge så det har blivit lika naturligt som havregrynsgröt för oss svenskar. Enda chansen Norge har att ta medaljer är att fuska, annars hade dom ju aldrig hållit på som dom gör. Och norrmännen är ju glada att dom får några medaljer överhuvudtaget eftersom de suger i all annan sport, om man nu kan kalla skidor för sport.

Nej Ludmilla blev med all rätt utfryst och totalt bojkottad. Det är så det ska vara också.

Sverige har till skillnad från Norge en oerhört stolt och fantastisk idrottshistoria och vi har vunnit så mycket utan doping så därför är vi nog så pass hårda mot fuskare som Ludmilla och hela Norges skidåkning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in