2016-10-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Ja, äntligen är det någon läkare som bekräftar det vi har pratat om. Man använder inte Trofodermin på läppar.

Det är ju verkligen sensationellt. Läkaren glömmer alltså att ta med den salva man brukar använda. Väljer att kontant utan kvitto köpa en receptfri salva som inte är lämplig för att behandla munsår och som dessutom kan ge munsår som bieffekt. Detta när han kunde ha köpt den salva de brukar använda på recept på ett annat apotek i närheten. Sedan missar han den stora röda varningssymbolen samt texten doping och förstår heller inte att clostebol finns på wada:s lista.

Deras historia kan blir ju bara mer och mer osannolik.
Citera
2016-10-19, 22:48
Medlem
"Den finske landslagslegen Maarit Valtonen sier til Ilta Sanomat at hun setter spørsmålstegn ved Johaugs forklaring.
Leppene er en så liten del av kroppen at det ikke kan absorberes så høye konsentrasjoner at det gir utslag i urin eller blod, sier Valtonen."

http://www.tv2.no/sport/8668241/

Exakt vad jag sade direkt när jag såg den här skiten. Det här med någon Trofodermin-salva på läpparna när det vanliga är att bara köra hydrokortison är bara en bortförklaring.

Här har ni en ännu skönare bortförklaring:

"One male athlete whose urine tested positive for traces of clostebol metabolites claimed that he was contaminated as a result of sexual intercourse with a woman taking a medication containing clostebol. "
Clostebol kan användas vid gynekologiska problem.

Gilla läget. Elitidrottare dopar sig, annars är dom inte med i matchen. Därför är elitidrotten mestadels tur och ganska lite skicklighet.

Här har du de fem största faktorerna om du vill bli elitidrottare:

1. Ha föräldrar som är elitidrottare.
2. Var född tidigt på året.
3. Ha gener som att du iallafall har en chans, det finns väldigt få 155 cm långa NBA-spelar tex.
4. Ha tur som satan så att du inte skadar dig. Vilket är jävligt lätt hänt.
5. Ha tur som fan så du inte testar positivt för dopingpreparat, för du kommer att bli tvingad att använda dem för att tävla på elitnivå. Förhoppningsvis är metaboliterna ur ditt system när du blir tvingad att pissa.
Citera
2016-10-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
"Den finske landslagslegen Maarit Valtonen sier til Ilta Sanomat at hun setter spørsmålstegn ved Johaugs forklaring.
Leppene er en så liten del av kroppen at det ikke kan absorberes så høye konsentrasjoner at det gir utslag i urin eller blod, sier Valtonen."

Exakt vad jag sade direkt när jag såg den här skiten. Det här med någon Trofodermin-salva på läpparna när det vanliga är att bara köra hydrokortison är bara en bortförklaring.

"One male athlete whose urine tested positive for traces of clostebol metabolites claimed that he was contaminated as a result of sexual intercourse with a woman taking a medication containing clostebol. "

Gilla läget. Elitidrottare dopar sig, annars är dom inte med i matchen. Därför är elitidrotten mestadels tur och ganska lite skicklighet.

3. Ha gener som att du iallafall har en chans, det finns väldigt få 155 cm långa NBA-spelar tex.
5. Ha tur som fan så du inte testar positivt för dopingpreparat, för du kommer att bli tvingad att använda dem för att tävla på elitnivå. Förhoppningsvis är metaboliterna ur ditt system när du blir tvingad att pissa.
Jag fattar det som att de nya testerna är väldigt känsliga och från första början har de sagt att värdena kan stämma med den beskrivna användningen.

Har för mig att Johaug ska ha använt 3,5 g av krämen utspritt på 11 dagar. Testerna måste alltså i så fall kunna registrera extremt små mängder.
Citera
2016-10-19, 23:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Ja ögonbrynen höjs ju inte mindre av att han går från medelmåttig åkare med en medioker/usel spurt till att bli totalt överlägsen och samtidigt bra spurtare som åker sprintar. Det stämmer även ganska bra in på Ljughaug också.

Det är en liten för bra utveckling för att vara sann helt enkelt.

Han har väl själv hävdat att framgångarna kommit av en i särklass större träningsmängd, men det har ju Mattias Fredriksson påstått vara "nys" eftersom den av Jonsrud Sundby angivna träningsmängden inte är förenlig med den mängd vila som krävs för återhämtning.

Mattias har varit outtröttlig i att vidhålla detta och norrmännen har varit flinka på att trycka till Mattias genom sina smått spydiga svar.

Jag har dessvärre ingen källa att ange, utan skriver fritt från minnet.
Likväl; HEJA Mattias Fredriksson!!!
Citera
2016-10-19, 23:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cubex
Om de pressar läkaren med åtal som kan ge honom ännu mer bestraffning så kanske han inte är lika intresserad av att ta på sig hela skulden utan istället tar bladet från munnen och berättar vad som egentligen hänt. Har svårt att se att han ensam är skyldig på det sätt som man försöker framställa det som. Det verkar ju helt osannolikt att det skulle ha gått till på det sättet.

Fattar inte relevansen i läkarens förehavanden. Den enskilde idrottaren är ju ytterst ansvarig brukar det heta?
Citera
2016-10-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho

Ja du har en poäng, det är naturligtvis försvinnande liten sannolikhet att en elitidrottare på toppnivå råkar få i sig doping av misstag. Med alla försiktighetsåtgärder de tar. Med allt som kommit fram i tråden om johaugs behov att bygga muskler och drogens egenskaper. Med mera med mera. Det hela är som ett stort skådespel/ kejsarens nya kläder.
Citera
2016-10-19, 23:18
Medlem
Snapcounts avatar
Blir det en kort suspension iallafall..?

-Landslagssjef Vidar Løfshus varsler at de vil tillate Therese Johaug å trene sammen med Marit Bjørgen på fritiden. Nå får Johaug en gladnyhet fra påtalenemda og regelverket.

http://www.dagbladet.no/sport/avslorer-johaug-og-bjorgen-far-trene-sammen-til-tross-for-suspensjonen-4-desember-kan-johaug-fa-en-n y-opptur/63973097
Citera
2016-10-19, 23:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Började tänka på gubben i lådan Johan Olsson som postades tidigare, nu när häxjakten är i gång.
Hade lite svårt att tro på hans plötsliga framgångar, och sedermera försvinna igen med allehanda bort förklaringar.

Fast om han dopar sig så skulle han väl inte bli sjuk i parti och minut? Visst gör väl doping att man håller sig friskare? Kan ha fel dock...
Citera
2016-10-19, 23:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

-Landslagssjef Vidar Løfshus varsler at de vil tillate Therese Johaug å trene sammen med Marit Bjørgen på fritiden. Nå får Johaug en gladnyhet fra påtalenemda og regelverket.

http://www.dagbladet.no/sport/avslorer-johaug-og-bjorgen-far-trene-sammen-til-tross-for-suspensjonen-4-desember-kan-johaug-fa-en-n y-opptur/63973097

Vilken fritid undrar man genast? All hennes tid är ju fritid
Citera
2016-10-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Om Johaug är skyldig så tycker jag att hon borde berätta det. Det är alltid bäst att berätta sanningen, oavsett hur försmädlig den må vara.

Tro mig, det är inte alltid bäst att berätta sanningen.
Citera
2016-10-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Men hallå, vad håller dem på med?
Handlar allt som norrmännen gör om att hitta kryphål? Om man kan fuska så måste man det, eller vadå?

Träna med Marit på fritiden. Det kallar i alla fall jag "organiserad träning med landslaget".
Citera
2016-10-19, 23:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Om Johaug är skyldig så tycker jag att hon borde berätta det. Det är alltid bäst att berätta sanningen, oavsett hur försmädlig den må vara.

Hon skulle tappa miljoooner i intäkter om hon sade : Ja, jag dopade mig medvetet !

(såg sist häromdagen här i Norge hur hennes bild var på frysta pizzor i butiken)

Sponsorerna har säkert klausuler att om man torskar för doping = kontraktet bryts.., pengarna tillbaka !

(Lance Armstrong har ju fått rejäla problem)
Senast redigerad av Snapcount 2016-10-19 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in