2016-10-19, 10:20
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Håller helt med.
2017 kommer att bli första året då medelsvensson direkt kommer i kontakt med vansinnesinvandringen från 2015.

Men detta med att det år "X" kommer hända har vi hört förr och verkar vara något som en del debattörer ständigt repeterar i tid och otid. Folk sa samma sak om år 2016 för ett par år sedan. Därför ställer jag mig personligen mycket skeptisk till olika typer av uppskattningar om detta "när" och jag tror inte på denna typ av definitiva brytpunkter som gör att det vänder så att säga.
2016-10-19, 11:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Men detta med att det år "X" kommer hända har vi hört förr och verkar vara något som en del debattörer ständigt repeterar i tid och otid. Folk sa samma sak om år 2016 för ett par år sedan. Därför ställer jag mig personligen mycket skeptisk till olika typer av uppskattningar om detta "när" och jag tror inte på denna typ av definitiva brytpunkter som gör att det vänder så att säga.
X händer redan, SD har gått från 12,9 % till 22 % på ungerfär halva mandattiden.
Hundratusentals svenskar har vaknat upp 2016 och insett att massinvandring varken är lönsam eller problemfri, hundratusentals fler kommer vakna 2017, hundratusentals 2018.
Sedan tidigare har hundratusentals väljare vaknat och insett att de ljögs rätt upp i ansiktet av 7 klövern och media.

Lägg till att 100.000 väljare lågt räknat dött undan för 7 klövern och ytterligare 100.000 är i för dåligt skick för att rösta.

Så nej, den offentliga lögnen spricker upp allt mer och ilskan, rädslan och förtvivlan griper omkring sig.

SD får över 25 % i nästa val oavsett hur mycket pengar LO och Svenskt näringsliv laddar in.

Samtidigt kommer alla större partier ha en tuffare politik än vad SD gick till val på 2014, ironin är uppenbar.
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-10-19 kl. 11:19.
2016-10-19, 21:08
Medlem
S.Kandals avatar
SD fortsatt störst i Yougov!

http://touch.metro.se/nyheter/senaste-matningen-fran-yougov-det-ar-hapnadsvackande/EVHpjs!yuTXf3B0sfPzI/

Oktober 2016 vs september 2016

Moderaterna: 22,4 % (23,0 %)
Centerpartiet: 6,5 % (6,2 %)
Liberalerna: 5,1 % (4,9 %)
Kristdemokraterna: 4,9 % (2,9 %)
Miljöpartiet: 3,2 % (3,9 %)
Socialdemokraterna: 22,2 % (23,2 %)
Vänsterpartiet: 7.7 % (7,1 %)
Feministiskt initiativ: 2,5 % (2,6 %)
Sverigedemokraterna: 24,2 % (25,2 %)
Annat parti: 1,3 % (1,1 %)

Källa: Yougov
Senast redigerad av S.Kandal 2016-10-19 kl. 21:14.
2016-10-19, 21:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

http://touch.metro.se/nyheter/senaste-matningen-fran-yougov-det-ar-hapnadsvackande/EVHpjs!yuTXf3B0sfPzI/

Ja, extremister som Melelik måste ju förklara detta med att YouGov är "SD-fanatiker" och bara ljuger upp SD:s siffror, trots att de är nästan bäst på att komma nära valresultat (förutom Senito).
2016-10-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Kul att SD är störst, tråkigt med minskning (även om det är inom fel-marginalen). Däremot vilka udda siffor för,
KD (någon som kan förklara det?)
MP som fortsätter rasa (nog borde deras galningar börjat strömma tillbaka nu?)
S, M och SD. Alla 3 stora partier minskar, inget parti förutom KD ökar mycket, många till osäkra?
2016-10-19, 21:35
Medlem
Detta är precis som jag förutspått!! Jag tror att instituten närmar sig varandra....skumt va? Jag tror att dom bästa instituten visar mer realistiska siffror medan dom sämsta försiktigt petar upp SD. Kanske möts man vid 21% men jag hoppas på bättre.

Glöm sedan inte vad som händer vid valurnorna. För syns skull har man tagit emot några valsedlar, sedan kommer tårarna över Sveriges tillstånd och löpande försämring, det innebär att många i sista stund väljer rösten mot etablissemanget, d vs man väljer SD.

Men jag ser att några siffor här inte är rätt. För lågt för MP, det kan aldrig stämma, men jag är glad att sossarna sjunker. Det är framtiden att dom blir ett litet parti. Men det kommer att ta tid. För tusan låt dom få sitta ytterligare 4 år så får dom ta hela smällen... ...oj oj vilka krisår det blir 2019---2022, stackars Sverige!
2016-10-19, 22:29
Moderator
Tinuviels avatar
Diskussioner om övriga partier sker här:
(FB) Den stora, allmänna opinionsundersökningstråden

// mod
2016-10-20, 21:00
Medlem
MonaSvisas avatar
Handen på hjärtat! Den mest inbilske, den mest nitiske, den mest konservative, den mest kommunistiske...Vem av er tror uppriktigt ärligt att SD skall minska fram till nästa val?

Om jag vill få en bil att rulla i nedförsbacke så släpper jag bara handbromsen. Det är inte som man bäddar får man ligga längre. Nu är det: som Ni bäddat får ni röstat...d v s gooood byyye...

Tror Ni ärligt att Löfvens gapande o Ebbas tramsande ens kan rubba de människor som redan gått över till verklighetens SD? Tror Ni verkligen det?

Om inte...välkomna till verkligheten 2018!
2016-10-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Handen på hjärtat! Den mest inbilske, den mest nitiske, den mest konservative, den mest kommunistiske...Vem av er tror uppriktigt ärligt att SD skall minska fram till nästa val?

Om jag vill få en bil att rulla i nedförsbacke så släpper jag bara handbromsen. Det är inte som man bäddar får man ligga längre. Nu är det: som Ni bäddat får ni röstat...d v s gooood byyye...

Tror Ni ärligt att Löfvens gapande o Ebbas tramsande ens kan rubba de människor som redan gått över till verklighetens SD? Tror Ni verkligen det?

Om inte...välkomna till verkligheten 2018!

Jag vet inte hur dom hätska LO-kampanjerna kan påverka stödet för SD. Jag hoppas inte att LO-grupperna går tillbaka till Bidrags-sossarna. Jag känner mig osäker där och hoppas att SD kan anlägga lite moteld.
2016-10-21, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag vet inte hur dom hätska LO-kampanjerna kan påverka stödet för SD. Jag hoppas inte att LO-grupperna går tillbaka till Bidrags-sossarna. Jag känner mig osäker där och hoppas att SD kan anlägga lite moteld.

LO-kampanjerna lär väl i sig inte påverka s-väljare på något avgörande sätt. Däremot är SD ute på farlig is, nu när partiet tydligt svängt åt höger på den politikens höger-vänsterskala, man tidigare sagt sig inte vilja placera sig på. En stor grupp potentiella väljare, tex kommunals väljare, kan nu ha skrämts bort. Svängningen vad gäller "vinster i välfärden", flirtandet med Batra etc, är kanske inte så smart. Det här påminner lite om Miljöpartiets kräftgång under den tiden då partiet kidnappades av flumvänstern och förvandlades från att vara ett parti för även borgliga miljövänner till att bli stollevänsterns parti.
2016-10-21, 06:56
Moderator
v50s avatar
SD får 20,0% (+1,1) i Aftonbladet/Inizios senaste mätning utförd mellan 13-19/10

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23755562.ab
2016-10-21, 07:33
Medlem
longbow4ys avatar
Det är något konstigt med AFTONBLADET/INIZIO mätningen
Dels rubriken
Citat:
AFTONBLADET/INIZIO: SD går fram - S och M backar
Och grafiken
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23755562.ab

Nu vet jag.
Det verkar som de för första gången lyckats sätta rätt rubrik om framgången för SD och göra bilden rätt för SD.
Det var oväntat.

Vad är på gång? Kapitulerar AFAbladet för verkligheten eller luras de nu bara på ett mer avancerat sätt? Kanske att OU egentligen visade 28% för SD? Och detta var det bästa sättet de kom på för att gömma den för dem sura sanningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in