Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Men detta med att det år "X" kommer hända har vi hört förr och verkar vara något som en del debattörer ständigt repeterar i tid och otid. Folk sa samma sak om år 2016 för ett par år sedan. Därför ställer jag mig personligen mycket skeptisk till olika typer av uppskattningar om detta "när" och jag tror inte på denna typ av definitiva brytpunkter som gör att det vänder så att säga.
X händer redan, SD har gått från 12,9 % till 22 % på ungerfär halva mandattiden.
Hundratusentals svenskar har vaknat upp 2016 och insett att massinvandring varken är lönsam eller problemfri, hundratusentals fler kommer vakna 2017, hundratusentals 2018.
Sedan tidigare har hundratusentals väljare vaknat och insett att de ljögs rätt upp i ansiktet av 7 klövern och media.
Lägg till att 100.000 väljare lågt räknat dött undan för 7 klövern och ytterligare 100.000 är i för dåligt skick för att rösta.
Så nej, den offentliga lögnen spricker upp allt mer och ilskan, rädslan och förtvivlan griper omkring sig.
SD får över 25 % i nästa val oavsett hur mycket pengar LO och Svenskt näringsliv laddar in.
Samtidigt kommer alla större partier ha en tuffare politik än vad SD gick till val på 2014, ironin är uppenbar.