2016-10-19, 16:47
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Ni har Gefle och Falkenberg kvar och du är på allvar orolig?

Så är det väl att vara supporter, man är alltid orolig innan det är färdigspelat. Jag har sett Gefle vända 0-3 till 4-3 mot oss, så de går aldrig att räkna bort. Falkenberg har vi även haft rätt tufft mot vid ett par tillfällen. Det är klart att vi ska ta tre poäng i de båda matcherna, men jag skulle inte bli förvånad om vi går på någon nit.
Citera
2016-10-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Så är det väl att vara supporter, man är alltid orolig innan det är färdigspelat. Jag har sett Gefle vända 0-3 till 4-3 mot oss, så de går aldrig att räkna bort. Falkenberg har vi även haft rätt tufft mot vid ett par tillfällen. Det är klart att vi ska ta tre poäng i de båda matcherna, men jag skulle inte bli förvånad om vi går på någon nit.

Att tänka i dom banorna, är inte det enligt dom flesta mffare, losermentalitet som bara "deltagarlag" sysslar med. Det verkar som att du innerst inne är en av oss andra trots allt och inte en mffare.
Citera
2016-10-19, 17:31
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken tönt Laul har förvandlats till efter att han blev nykter, i varenda avsnitt av den Allsvenska podden på Sportbladet så hittar han på ursäkter och bortförklaringar för alla i Allsvenskan, från spelare till domare till tränare. Ingen förtjänar egentligen kritik verkar det som. Hoppas att han stannar i USA när han väl flyttat dit.

Han ger inte ens upp Pelle Ohlsson-caset verkar det som. Kanske identifierar han sig med honom, P.O är ju en massiv tönt...

Håller helt med dig , nu senast var det Henke som han försvara och ville att folk skulle förklara vad han har gjort dåligt. Gällande PO är han ju bara pinsam, han kritiserade snabbt valet att sparka honom och nu vägrar han ju erkänna att Djurgården blev bättre med Dempsey. Blir bara provocerad av att lyssna på den där podden
Citera
2016-10-19, 17:33
Medlem
Ghostfittas avatar
Robert laul sprider bara skit.
Citera
2016-10-19, 17:33
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Att tänka i dom banorna, är inte det enligt dom flesta mffare, losermentalitet som bara "deltagarlag" sysslar med. Det verkar som att du innerst inne är en av oss andra trots allt och inte en mffare.

Jag är uppvuxen i klubben och har följt Malmö sedan mitten av 90-talet, så MFF:are skulle jag kalla mig. Men jag minns också sämre tider och vet hur snabbt det kan svänga. Kanske har satt sina spår.
Citera
2016-10-19, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
En viss skillnad på att inte ta ut segern i förskott och att vara inställd på ett nederlag kan jag tycka.
Citera
2016-10-19, 18:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken tönt Laul har förvandlats till efter att han blev nykter, i varenda avsnitt av den Allsvenska podden på Sportbladet så hittar han på ursäkter och bortförklaringar för alla i Allsvenskan, från spelare till domare till tränare. Ingen förtjänar egentligen kritik verkar det som. Hoppas att han stannar i USA när han väl flyttat dit.

Han ger inte ens upp Pelle Ohlsson-caset verkar det som. Kanske identifierar han sig med honom, P.O är ju en massiv tönt...

Hänger inte med i P.O-caset, vad handlar det om exakt?
Citera
2016-10-19, 19:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hänger inte med i P.O-caset, vad handlar det om exakt?
Laul tyckte inte P-O skulle sparkas och att fansen oftast ser det kortsiktigt när de skriker efter att en tränare ska sparkas.
Nu även efter det börjat gått bättre så vägrar han erkänna att Pelle inte fungerade utan han propagerar på att Pelle skulle gjort det lika bra om han fått fortsatt förtroende och då att det var felaktigt att sparka honom.

Danne "sidled" Andersson har ju sökt till tränarutbildningen igen nu efter att fått avslag förra gången, hur känner ni MFF för att Danne skulle ta över som huvudtränare?
Som det låter är han ju lite sugen på det i framtiden.
Citera
2016-10-19, 19:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Danne "sidled" Andersson har ju sökt till tränarutbildningen igen nu efter att fått avslag förra gången, hur känner ni MFF för att Danne skulle ta över som huvudtränare?

Jag tror nog på honom som tränare, men det hänger lite också på hur organisationen och rollerna kommer att se ut. För jag gillar honom i den rollen han har nu.
Citera
2016-10-19, 19:50
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Laul tyckte inte P-O skulle sparkas och att fansen oftast ser det kortsiktigt när de skriker efter att en tränare ska sparkas.
Nu även efter det börjat gått bättre så vägrar han erkänna att Pelle inte fungerade utan han propagerar på att Pelle skulle gjort det lika bra om han fått fortsatt förtroende och då att det var felaktigt att sparka honom.

Ok då förstår jag!

Givetvis var det helt rätt av dif att sparka P.O. Man var verkligen helt nerkörda i skiten när han drog. Dock så var ju difs stora miss att från första början förlänga med honom, för att sex (?) veckor senare sparka honom. Att samma trupp ändå lyckas göra det betydligt bättre med Dempsey säger en hel del. En ny röst behövdes såklart.

Däremot ett mycket större bekymmer för dif att man har så svårt att hitta en långsiktig lösning i tränarfrågan (även om man såklart inte är ensamma om det i fotbollsvärlden).
Citera
2016-10-19, 20:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror nog på honom som tränare, men det hänger lite också på hur organisationen och rollerna kommer att se ut. För jag gillar honom i den rollen han har nu.

Jag är just nu lite tveksam till honom som tränare men det kan ändras med tiden. Jag tror nog lite mer på Olof Persson som tränare.
Jag håller med dig i att han är bra i den rollen han har idag.
Citera
2016-10-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Inte i år väl? Har inte ni 5-0 mot de lagen hitintills i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in