2016-10-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbuSdowN
https://instagram.com/p/BLvK877hnl5/

Attacker sa du? Vi gråter inte när ni kommer flera! Vi står kvar och kör vilket vi redan bevisat! Vi tog er när ni var mer än dubbla antalet. Sluta gråt.
Och? Inte de där situationerna jag tänker på.

EDIT: För att klargöra, varför skulle jag, som inte har något med firmorna att göra, bli arg över när likasinnade slåss? Skiter fullständigt i om KGB tar DFG eller vice versa.
Senast redigerad av SystemResearch 2016-10-19 kl. 11:55.
Citera
2016-10-19, 13:39
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Hela bajen får det, inte bara KGB. Den dagen kgb slutar med sina attacker och vanliga supportrar slutar hålla KGBs rygg så kommer det nog se annorlunda ut.

Jag, och 150 000+ andra, stöder inte KGB men går på matcher. Är vi måltavlor? De som sitter på krogar och inte bryr sig ett skit om fotboll över huvud taget, är de lovligt byte?

Ni sitter ju bara här och gnäller som mellanstadielever efter varenda match.
Citera
2016-10-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Jag, och 150 000+ andra, stöder inte KGB men går på matcher. Är vi måltavlor? De som sitter på krogar och inte bryr sig ett skit om fotboll över huvud taget, är de lovligt byte?

Ni sitter ju bara här och gnäller som mellanstadielever efter varenda match.
Jag tycker inte det är okej men det är en direkt konsekvens av deras beteende.
Citera
2016-10-19, 14:12
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Jag tycker inte det är okej men det är en direkt konsekvens av deras beteende.

Hur tänker du då? För att ett fåtal idioter leker röda-vita rosen med varandra ska utomstående få lida?
Du vill slå på folk och försöker att ursäkta det med att det är någon annans fel. Någon tvingar dig att göra något du helst inte vill göra? Du tar medvetna, och högst personliga, beslut och anväder en 7-årings logik för att rättfärdiga det.
Citera
2016-10-19, 14:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Hur tänker du då? För att ett fåtal idioter leker röda-vita rosen med varandra ska utomstående få lida?
Du vill slå på folk och försöker att ursäkta det med att det är någon annans fel. Någon tvingar dig att göra något du helst inte vill göra? Du tar medvetna, och högst personliga, beslut och anväder en 7-årings logik för att rättfärdiga det.

Hur tänker du själv? Om Hammarbyfans (må så vara KGB, UB eller vafan som helst) attackerar julgranar från DIF så gör Djurgårdens dito samma lika...
Citera
2016-10-19, 14:24
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hur tänker du själv? Om Hammarbyfans (må så vara KGB, UB eller vafan som helst) attackerar julgranar från DIF så gör Djurgårdens dito samma lika...

Fast ni säger ju själva att det är fel. Det är ju inte ens öga för öga, det är någon annans öga. Det finns inget rim och reson eller logiskt tänkande bakom. Om någon från någon extremt stor grupp, exempelvis fotbollsfans, våldtar din syster är ditt svar att våldta någon annans syster. Inte den specfika förövaren utan någon du identifierar från samma grupp på hundratusentals människor?

Du tar dig rätten att slå på mig för att någon jag inte vill identifieras med slog på någon du inte känner.
Jag tar tillbaks det där om 7-åringars tankebanor, inte ens de skulle se logiken i beteendet.
Citera
2016-10-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Fast vi har i te slagit några julgranar bara DFG eller DY, men våra vanliga supportrar får lida. DFG kör över vanliga människor för att vi gjorde de med dom det är fel hade dom slagits med oss hade ingen sagt något.
Citera
2016-10-19, 14:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Fast ni säger ju själva att det är fel. Det är ju inte ens öga för öga, det är någon annans öga. Det finns inget rim och reson eller logiskt tänkande bakom. Om någon från någon extremt stor grupp, exempelvis fotbollsfans, våldtar din syster är ditt svar att våldta någon annans syster. Inte den specfika förövaren utan någon du identifierar från samma grupp på hundratusentals människor?

Du tar dig rätten att slå på mig för att någon jag inte vill identifieras med slog på någon du inte känner.
Jag tar tillbaks det där om 7-åringars tankebanor, inte ens de skulle se logiken i beteendet.

Ni och ni, blanda inte in mig i det.
Jag skriver bara hur de antagligen tänker men jag håller med i ditt resonemang.

Citat:
Fast vi har i te slagit några julgranar bara DFG eller DY, men våra vanliga supportrar får lida. DFG kör över vanliga människor för att vi gjorde de med dom det är fel hade dom slagits med oss hade ingen sagt något.

Fast det stämmer inte, och vet du inte det så är du inte informerad helt enkelt. Senast i måndags hoppade 3 bajare (och nej, jag skriver inte KGB, kan ha varit vilka som helst men mest troligt kat b) på en tjej och knuffa och ryckte halsduk osv.
Att det händer från båda sidor är jag helt med på, men kom inte och säg att er sida inte gör något sådant.
Citera
2016-10-19, 14:53
Medlem
Citat:
Hahahahahahaha du är ju så jävla svängd!
Citera
2016-10-19, 15:38
Medlem
Citat:
Tycker hela situationen är åt helvete och inget jag står bakom. Förklara bara hur situationen uppkommit. Går man in på ert svfans forum - ja, jag vet att majoriteten där är smått efterblivna, likaså för oss- så upplever jag det som att de flesta antingen förnekar eller står bakom era ligisters beteende. Allt började med "defend söderort" och har därefter eskalerat.
Senast redigerad av SystemResearch 2016-10-19 kl. 15:41.
Citera
2016-10-19, 15:42
Medlem
victoryzs avatar
Alla sidor har pack och oskyldiga från båda läger hamnar i kläm. Det är förkastligt, egentligen. Att dock först sitta och grina om att oskyldiga blir påhoppade och sen komma med "amen, ni har ju gjort det först" och rättfärdiga sin egna grupps likadana beteende är sån dagisnivå att man blir mörkrädd.

Å andra sidan gillar jag, som enbart observerar utifrån, att scenen blivit lite smutsigare på senaste. Grusgropsslagsmål en gång om året med inhyrda MMA-killar utan fotbollsintresse (läs GBG) är inte fotbollshuliganism i mina ögon, det är en helt annan sport. Jag förstår charmen med det också, men för mig ska det vara fula påhopp, krogslagsmål, bengaltennis och stormade fotbollsplaner. I den kategorin måste jag säga att Bajen och Djurgården steppat upp på senaste. En stark rivalitet och ett hat som späds på från match till match. Ultrasgrupperna gör ett bra jobb i Stockholm med just detta när skillnaderna mellan kat C och B suddas ut. Övriga Sverige ligger så långt efter.

Jag ändrar väl mig den dag jag själv blir oprovocerat påhoppad av någon fett äkta difender, men tills dess kan jag inte låta bli att njuta lite.
Senast redigerad av victoryz 2016-10-19 kl. 15:46.
Citera
2016-10-19, 16:18
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Alla sidor har pack och oskyldiga från båda läger hamnar i kläm. Det är förkastligt, egentligen. Att dock först sitta och grina om att oskyldiga blir påhoppade och sen komma med "amen, ni har ju gjort det först" och rättfärdiga sin egna grupps likadana beteende är sån dagisnivå att man blir mörkrädd.

Å andra sidan gillar jag, som enbart observerar utifrån, att scenen blivit lite smutsigare på senaste. Grusgropsslagsmål en gång om året med inhyrda MMA-killar utan fotbollsintresse (läs GBG) är inte fotbollshuliganism i mina ögon, det är en helt annan sport. Jag förstår charmen med det också, men för mig ska det vara fula påhopp, krogslagsmål, bengaltennis och stormade fotbollsplaner. I den kategorin måste jag säga att Bajen och Djurgården steppat upp på senaste. En stark rivalitet och ett hat som späds på från match till match. Ultrasgrupperna gör ett bra jobb i Stockholm med just detta när skillnaderna mellan kat C och B suddas ut. Övriga Sverige ligger så långt efter.

Jag ändrar väl mig den dag jag själv blir oprovocerat påhoppad av någon fett äkta difender, men tills dess kan jag inte låta bli att njuta lite.

Victoryz åker på stryk. Eller, det behövs inte ens, det räcker med ett rykte. Vilket renderar i hundratals inlägg på olika forum om huruvida offret, som ingen ens känner, är kategori A, B, C eller G. Ylas om övertramp och "ni'rå"-argumenten flödar. Oavsett slutar det med att det fåtal muppar som undsluppit Karsudden och liknande instutitioner hittat en ursäkt att spöa på någon för att släppa på sin egen frustration. Vad frustrationen bottnar i orkar jag inte ens gå in på, men inte något sunt ställe i alla fall.

Håll det åtminstone inom den gruppen som finner något tillfredställande i att mäta krafter. Extremistgrupperna lyckas ju hyfsat, under en period även de som kallar sig "grabbar" etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in