2016-10-17, 18:43
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du har helt rätt.
Är otroligt respektlöst att helt utan grund blanda in oskyldiga människor.
Som om verkligheten inte är straff nog.
Hur går han vidare efter vetskapen om att hans storebror var denna djävul, ett ondskefullt monster?
Det som gör att det finns hopp om honom är att han höll sig till sanningen.
Han tog inte tillbaka eller ändrade på det han sagt som var till last för NB.
Han ändrade inte storyn eller ljög för att hjälpa brodern.
Det ger i alla fall Aivaras ett gott samvete i denna hemska historia, det är något gott han kan minnas.
Önskar man kunde sagt detsamma om Irina, men tyvärr blev det nu inte så.

Jag är helt övertygad om att Aivaras i ett väldigt tidigt skede förstod att mördaren
Nerijus var skyldig till det brutala sexualsadistiska mordet på Lisa .
Hade han inte varit rädd för mördaren Nerijus så hade han antagligen haft mer
att säga i förhören redan på ett tidigt stadium av utredningen .
Aivaras är det ende i släkten som klarar sig med sin trovärdighet intakt .
Resten ljuger , hittar på och fantiserar precis som de som försvarar honom här .
Riktigt lågt som sagt att försöka överföra mördaren Nerijus vidriga mord på oskyldiga .
Men vad gör man inte för att rädda sin idol mördaren Nerijus .
2016-10-18, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag är helt övertygad om att Aivaras i ett väldigt tidigt skede förstod att mördaren
Nerijus var skyldig till det brutala sexualsadistiska mordet på Lisa .
Hade han inte varit rädd för mördaren Nerijus så hade han antagligen haft mer
att säga i förhören redan på ett tidigt stadium av utredningen .
Aivaras är det ende i släkten som klarar sig med sin trovärdighet intakt .
Resten ljuger , hittar på och fantiserar precis som de som försvarar honom här .
Riktigt lågt som sagt att försöka överföra mördaren Nerijus vidriga mord på oskyldiga .
Men vad gör man inte för att rädda sin idol mördaren Nerijus .

Bra skrivet bodis12:
Det finns ingen annan mördare en den äckliga NB.
Att brodern Aivaras naturligtvis vill ta avstånd ifrån NB beror på många saker.
Skam-Arbetslöshet-dålig ekonomi-vad vänner och bekanta ska säga och misstänka.
Falska anklagelser- m.m. listan kan göras lång.
MEN...INGET vet exakt hur allt har gått till.....
Det är bara fantasier-samtal-idioti-m.m.
Naturligtvis förstår inte fult friska personer HUR ett så tragiskt mord gått till (exakt).
Allt blir bara massa Trams....och en del har ju inget förstånd med sina alls med sina galna teorier.
De som försöker sitta att försvara NB....kanske själva är liknande personer...jag vet inte.

Det är ingen mening att sitta och tramsa om en pappersbit låg där eller där.
Likaså hur fan ska en hund kunna spåra en moped, som det varit på tråden.
Det finns ingen måtta på galenskaper och dumheter, att fortsätta tramsa om mordet och hur det har gått till.
MORDET ÄR LÖST....Mördaren NB sitter nu inne mycket lång tid.
Det som kan vara av intresse....är ju hur han kommer att få det i fängelse i sitt hemland.
BÖRJA..att fundera på det istället.
Lilla Lisa är död....på ett mycket otrevligt sätt av en galning.
Att följa denna galningens öde kan bli en stor eller mycket kort tråd.
Ingen vEt vad som väntar honom annat än ett helvete!!!!!!!!!!
2016-10-18, 16:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Bra skrivet bodis12:
Det finns ingen annan mördare en den äckliga NB.
Skam-Arbetslöshet-dålig ekonomi-vad vänner och bekanta ska säga och misstänka.
Falska anklagelser- m.m. listan kan göras lång.
MEN...INGET vet exakt hur allt har gått till.....
Det är bara fantasier-samtal-idioti-m.m.
Naturligtvis förstår inte fult friska personer HUR ett så tragiskt mord gått till (exakt).
Allt blir bara massa Trams....och en del har ju inget förstånd med sina alls med sina galna teorier.
De som försöker sitta att försvara NB....kanske själva är liknande personer...jag vet inte.

Det är ingen mening att sitta och tramsa om en pappersbit låg där eller där.
Likaså hur fan ska en hund kunna spåra en moped, som det varit på tråden.
Det finns ingen måtta på galenskaper och dumheter, att fortsätta tramsa om mordet och hur det har gått till.
MORDET ÄR LÖST....Mördaren NB sitter nu inne mycket lång tid.
Det som kan vara av intresse....är ju hur han kommer att få det i fängelse i sitt hemland.
BÖRJA..att fundera på det istället.
Lilla Lisa är död....på ett mycket otrevligt sätt av en galning.
Att följa denna galningens öde kan bli en stor eller mycket kort tråd.
Ingen vEt vad som väntar honom annat än ett helvete!!!!!!!!!!

Med tanke på reaktionen tidigt hos fängelsekunderna i Litauen så lär det bli en kort
historia om vad som händer när mördaren Nerijus kommer hem .
Där blir det ingen hotellvistelse som i Norrtälje utan där får han sitta inburad
ihop med andra betydligt mera ärrade busar som kommer att skrämma skiten
ur honom på nolltid , kvinnomördare är som bekant ena fega ynkliga kräk .
Det skulle inte förvåna mig ett skit om han erkänner mordet efter ett tag .
Då blir det jävligt pinsamt för alla som har försvarat honom .
2016-10-18, 16:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Med tanke på reaktionen tidigt hos fängelsekunderna i Litauen så lär det bli en kort
historia om vad som händer när mördaren Nerijus kommer hem .
Där blir det ingen hotellvistelse som i Norrtälje utan där får han sitta inburad
ihop med andra betydligt mera ärrade busar som kommer att skrämma skiten
ur honom på nolltid , kvinnomördare är som bekant ena fega ynkliga kräk .
Det skulle inte förvåna mig ett skit om han erkänner mordet efter ett tag .
Då blir det jävligt pinsamt för alla som har försvarat honom
.
Skulle nåt sånt ske så tacklar man väl det genom att hävda att han blivit torterad till
att erkänna. Eller man hotat med att bjussa björnhundarna på honom ifall han inte kvittrar...

Nej, nåt erkännande lär knappast duga för det där gänget.
Man har en gång bestämt sig för att han ska vara oskyldig och därmed basta.
Inget biter. Det blir bara bortförklaringar på allt. Den ena dummare än den andra.

Sen väl på plats i hemlandet, det ökända fängelset i Vilnius förmodligen, så lär han nog
inte vara den ende kvinnomördaren där. Men troligen den som utfört det mest
bestialiska dådet.
Visst, många av medinternerna kommer att hjärtligt avsky honom för det han gjort, gänget
som begått helt andra slags brott, och gärna möblerar om hans bleka och fula nuna ordentligt.
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-18 kl. 17:02.
2016-10-18, 21:24
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Tanken att i Litauen Alvaris skulle tiga om det som han vet om sin bror under söndagen 7/6 är skribentens våta dröm. Alvaris sa att om hans bror har begått denna brott är han inte längre Alvaris bror. Svenska polisen ville inte veta vad Alvaris såg eftersom han var på plats under hela tiden och vet att Nerius var hemma 18.00--20.00. I Litauen vilket journalist som helst kan ställa den frågan och få ett svar som överensstämmer med hustrun. Sedan börjar det rulla upp, Nerius berättelse som ankaret.

Alvaris säger till polisen enligt FUP att han hemma i Litauen är rädd att stå vid fönstret eftersom någon kan skjuta honom. Tydligen han vet att riktiga mördaren kan finnas där. Lisas pappa var föremålet för en hemaktion med utrikespåverkan. Det är verkligen stora perspektiv som öppnas när bitar av sanningen kommer fram. I Alternativa kedjan finns material som ifrågasätter domen mot Nerius.
2016-10-18, 21:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Tanken att i Litauen Alvaris skulle tiga om det som han vet om sin bror under söndagen 7/6 är skribentens våta dröm. Alvaris sa att om hans bror har begått denna brott är han inte längre Alvaris bror. Svenska polisen ville inte veta vad Alvaris såg eftersom han var på plats under hela tiden och vet att Nerius var hemma 18.00--20.00. I Litauen vilket journalist som helst kan ställa den frågan och få ett svar som överensstämmer med hustrun. Sedan börjar det rulla upp, Nerius berättelse som ankaret.

Alvaris säger till polisen enligt FUP att han hemma i Litauen är rädd att stå vid fönstret eftersom någon kan skjuta honom. Tydligen han vet att riktiga mördaren kan finnas där. Lisas pappa var föremålet för en hemaktion med utrikespåverkan. Det är verkligen stora perspektiv som öppnas när bitar av sanningen kommer fram. I Alternativa kedjan finns material som ifrågasätter domen mot Nerius.

Och din jättevåta dröm är att du inbillar dig att mördaren Nerijus ska bli fri .
Aivaras är säkerligen den smartaste i familjen och förstod direkt att det var
kvinnomördaren och sexualsadisten Nerijus som var den skyldige .
Till och med Irina hade ju sina misstankar när hon skulle tvätta kläderna .
Då har nog faan mördaren Nerijus kastat i sitt ankare utan att binda fast det .
En lögnare och mördare som Nerijus kan aldrig räknas som ankare .
Aivaras tror inte att mördaren finns kvar där ute , han är rädd att han ska
hamna i skottlinjen för det som hans bror mördaren Nerijus har gjort i Sverige .
Du ska inte fantisera så mycket , försök inse sanningen i stället .
2016-10-18, 22:12
Medlem
Citat:
Alvaris sa att om hans bror har begått denna brott är han inte längre Alvaris bror. Svenska polisen ville inte veta vad Alvaris såg eftersom han var på plats under hela tiden och vet att Nerius var hemma 18.00--20.00.

Varför skulle han sagt så om han VISSTE att han var hemma hela tiden? Då hade han såklart sagt att det inte var brodern som gjort det och jag kommer stötta honom blabla... A vet att han inte var hemma, men inte vad som hände eftersom de var på olika ställen. Därav hans om.
2016-10-18, 22:40
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Varför skulle han sagt så om han VISSTE att han var hemma hela tiden? Då hade han såklart sagt att det inte var brodern som gjort det och jag kommer stötta honom blabla... A vet att han inte var hemma, men inte vad som hände eftersom de var på olika ställen. Därav hans om.

Kanske är just därför NB inte vill veta av sin bror, utan bara hänvisar till sin fru och sina föräldrar i sin ansökan om förflyttning till hemlandet.
2016-10-19, 05:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Kanske är just därför NB inte vill veta av sin bror, utan bara hänvisar till sin fru och sina föräldrar i sin ansökan om förflyttning till hemlandet.
Totalt ologiskt skitsnack.
Om NB hade varit hemma med Aivaras och Irina och haft alibi för tiden för mordet så hade Aivaras - naturligtvis - sagt det.
Nu är det så att det är Aivaras som avsagt sig broderskapet, han vill inte vara bror med en sexualsadistisk flickmördare som dragit skam över familj, släkt och vänner.
Dessutom, att ha blivit utpekad ett flertal gånger som alternativ gärningsman av det fega kräket till storebror gör nog en framtida försoning till en orimlighet för Aivaras.
Aivaras gör helt rätt - han tar avstånd från sin vedervärdige, ondskefulle, sadististiske lustmördare till bror.
2016-10-19, 07:34
Bannlyst
Citat:

Enligt FUP:
EDIT: ett par dagar senare är AB ännu tydligare (21/6, FUP s.1113):

Mmm var det då han sa också att ni inte skulle säga eller att ni skulle säga att han var
hemma innan klockan arton?
Nej så sa han alltså rakt ut till mig då man kom på måndagen för att hämta oss på förhör, det
var på kvällen jag minns inte exakt vad klockan var, jag har nog berättat om att det var två
personer som hade kommit i en Saab bil, och jag kommer inte ihåg exakt vad dom sa men
dom frågade oss om dom kunde komma in i huset eller i köket och han satt där du sitter och
han satt där advokaten sitter nu och alltså och han sa så här att om jag får frågan var han var
nånstans då skulle jag säga att han var hemma klockan sex, och då alltså tänkte jag på så här
ja han kanske hade varit hemma klockan arton för att han säger till mig att så, att jag skulle
säga på det här sättet, och nu när jag, alltså i efterhand när jag tänker i efterhand så kommer
jag på att han inte var hemma klockan sex
För så som du berättar idag här nu, så är det helt uppenbart att han inte var hemmaklockan sex
Nej han var inte hemma

2016-10-19, 08:07
Medlem
katws avatar
Lisa Holm-mördaren i isoleringscell efter bråk

Citat:
Lisa Holm-mördaren Nerijus Bilevicius, 36, har förts till isoleringscell två gånger de senaste veckorna.

Detta efter slagsmål och konflikter på den ökända sexbrottsavdelningen: A-paviljongen i Norrtäljebunkern.

"Bilevicius har förhörts gällande händelsen och uppger att han inte vet något om vad som hänt, vad konflikterna ska ha handlat om", rapporterar en kriminalvårdare.

Missnöjet jäser på Norrtäljeanstaltens sexbrottsbunker, A-paviljongen.

Citat:
De första månaderna har Nerijus Bilevicius inte gjort något väsen av sig. Men under oktober har han vid två olika tillfällen placerats i isoleringscell.

Tisdagen den 4 oktober märkte personal att det var en orolig stämning bland fångarna på avdelningen. Men det beskrevs som "diskussioner" och "verbal konflikt".

Det var först under onsdagen som fördämningarna brast – fullt slagsmål bröt ut mellan flera inblandade i avdelningens verkstad.

En av dem som hade befunnit sig i lokalen var Lisa Holms mördare.

"Mot bakgrund av vad som kommit fram i ärendet finner Kriminalvården att det, för att syftet med utredningen inte ska äventyras, är absolut nödvändigt att Nerijus Bilevicius hålls avskild under utredningen, skrev Kriminalvården och förde honom till en isoleringscell.

Där skulle han bli kvar i två dygn.

"Bilevicius har förhörts gällande händelsen och uppger att han inte vet något om vad som hänt, vad konflikterna ska ha handlat om", skriver en handläggare hos Kriminalvården.

Beslutet att släppa honom från isoleringen motiverades så här:

"Efter vad som framkommit i förhör och utredning framkommer inga uppgifter som tyder på Bilevicius varit inblandad i den våld- och hotsituation som varit på avdelningen. Ärendet föranleder ingen vidare åtgärd."

Men bara några dagar senare, den 10 oktober, var det dags igen. Den här gången placerades samtliga fångar på avdelningen i isolering efter att två av dem hamnat i slagsmål.

Nerijus Bilevicius och de andra intagna behövde dock bara sitta avskilda under en dryg halvtimme den här gången.

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-mordaren-i-isoleringscell-efter-brak/
2016-10-19, 08:58
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Lisa Holm-mördaren i isoleringscell efter bråk

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-mordaren-i-isoleringscell-efter-brak/

Jo jag såg detta också imorse . Har du hört nåt om det i massmedia förut? Undrar varför det kommit upp nu i så fall om inte förr?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in