2016-09-19, 08:16
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kvinnlig intuition är icke att förkasta dvs samma sak som räddade livet på Adriana.
Irina vet inte hur rätt ute hon var med de frågorna - synd hon backade in i sitt skal av förnekelse.
Att hon skulle stå inför AB och återge ett samtal om han mördat Lisa vore väldigt märkligt beteende.
Speciellt då bägge sen påtalar detta samtal i förhör spontant till FL.

Joo du. Det stämmer. Magkänslan är inte att förringa. Nej har det framgått om mordet i samtalet så är det nog märkligt om hon skulle stå och erkänna det för AB, men som du säger, synd att hon la in backen med tanke på det som hennes egna ögon sett om hur skiten NB var. Var det inte så t o m att hon stod och skämtade med NB om det och undrade om han rullat runt i smuts vill jag minnas jag läst för hundra år sen?
2016-09-19, 08:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta samtal kan mycket väl ha skett då.

Om AB förstod något eller inget alls är inte något vi vet. Enbart hans utsago och jag litar inte på honom heller även om i mindre grad än gällande IB.

Efter inkomst från svenska skattebetalare så kan brodern numera bli någon slags "mini-Jönsson" i hemlandet. Hade han fått det han begärde så hade han blivit "en riktig" Jönsson.

Tacka för att IB är glad! I o f s ingen större inkomst svenska skattebetalarna betalade henne men bättre än inget alls efter sina lögner.

Kan någon svara på hur mycket en svensk hade fått om h*n hade suttit lika lång tid i Litauen som AB satt i Sverige?

Kan man fundera på....... och det som snurrar i mitt huvud nu, är om NB tror han kan gå fri genom en ny rättegång i Litauen? Fattar inte varför det ska hållas en sån, han är ju redan dömd här.
2016-09-19, 08:22
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
När man talar om trollen..förlåt katten. Bilden du vill se har IB nyligen plockat bort.

Däremot på tal om katter så har hon laddat upp denna:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14364730_767891386687462_4221290886137685969_n.jpg ?oh=258c7b29ef11c611377e0aba60b63004&oe=583A9DBC

Även omslagsbilden är en kattbild. Så hon har nog skaffat ny katt ändå vad det verkar.

Ny katt bara för att hon sätter ut denna, hur menar du? Det kan la hon göra ändå om hon tycker om katter, hon är ju en konstig prick som bekant.
2016-09-19, 08:24
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta samtal kan mycket väl ha skett då.

Om AB förstod något eller inget alls är inte något vi vet. Enbart hans utsago och jag litar inte på honom heller även om i mindre grad än gällande IB.

Efter inkomst från svenska skattebetalare så kan brodern numera bli någon slags "mini-Jönsson" i hemlandet. Hade han fått det han begärde så hade han blivit "en riktig" Jönsson.

Tacka för att IB är glad! I o f s ingen större inkomst svenska skattebetalarna betalade henne men bättre än inget alls efter sina lögner.

Kan någon svara på hur mycket en svensk hade fått om h*n hade suttit lika lång tid i Litauen som AB satt i Sverige?

Nää, det är inte mycket en vet i denna helt ofattbara historia. Lita på dom där, nä då gör man nog ett misstag.
2016-09-19, 08:44
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det kvinnliga vittnet besökte sin särbo på regelbunden basis sedan 2011, så hennes vittnesmål är inte det minsta osäkert. Sluta att hitta på.

Det finns mängder med uppgifter om just bilar vid och om kring caféet, vilket inte är märkligt då många bilar passerar vid detta välbesökta café. Alla dessa kan inte ha utfört mordet. Alla dessa är inte vid aktuell tidpunkt av förklarliga skäl, då hade det troligtvis funnits vittnen. Och hade kanske till och med megatanter och andra tvivlare kanske kunnat accepterat litauerns skuld.

Ja det är konstigt att vissa måste ha allt filmat, 10 DNA osv räcker tydligen inte till för att det ska gå in? Det var väl för väl att NB och IB hamna på film hos handlar´n i Källby.

OCH nån kan ju förklara rimligheten i varför IB skulle vara med dit just DENNA dag 7/6 då hon knappt aldrig var det annars........??? Lite väl lägligt eller hur????
2016-09-19, 08:46
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Har tolken en dålig dag idag ?
Annika var inte det minsta osäker på sin sak .
Hon kände mycket väl igen mördaren Nerijus då hon ofta har sett honom fara runt i bilen .
Hennes särbo Thomas bor bara ett par hundra meter från där Nerijus bodde .
Hon skulle jobba dagen efter så hon var säker på att det var på söndagen .
Därmed finns inga som helst tvivel .
Varken mannen i kepsen eller den "mörka suven" har något med mordet att göra .
Såvida det inte är han som är spöket förstås .

Buuuu många spöken blir det. Inte sant alltså vad man kan hitta på. Varför skulle alla dessa människor vilja sätta åt just NB? suck
2016-09-19, 11:24
Medlem
Stämmer det att Litauen inte tillåter livstidsdömda att få straffet omvandlat till ett tidsbestämt straff, men att andra regler gäller för livstidsdömda som överförs till Litauen från ett annat land inom EU om det landet ger livstidsdömda möjliget att få livstidsdomen omvandlad till ett tidsbestämt straff?
Det är osäkert hur Litauen kommer att ställa sig till detta om det blir aktuellt.
Det är osäkert hur situationen i Litauen och Sverige och EU är i framtiden, om kanske tio eller tjugo år. Det kan ske förändringar så att nuvarande regler inte gäller.
Stämmer det verkligen att livstid i Litauen innebär att aldrig kunna bli frisläppt som läget är nu?
2016-09-19, 11:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Stämmer det att Litauen inte tillåter livstidsdömda att få straffet omvandlat till ett tidsbestämt straff, men att andra regler gäller för livstidsdömda som överförs till Litauen från ett annat land inom EU om det landet ger livstidsdömda möjliget att få livstidsdomen omvandlad till ett tidsbestämt straff?
Det är osäkert hur Litauen kommer att ställa sig till detta om det blir aktuellt.
Det är osäkert hur situationen i Litauen och Sverige och EU är i framtiden, om kanske tio eller tjugo år. Det kan ske förändringar så att nuvarande regler inte gäller.
Stämmer det verkligen att livstid i Litauen innebär att aldrig kunna bli frisläppt som läget är nu?
Såvitt jag kan se:
Livstid=25 år minimum omräknat (no parol). Men går att ansökan om nåd (pardon) hos presidenten såvitt jag förstått. Att han sen troligen aldrig medgivit är väl en annan sak...
Har man haft dödsstraff så sent som 1998 så ser man kanske annorlunda på tillvaron skulle jag tippa (politik, generationsskifte) och en opinion visade ju 80% för återinförande ända upp på vissa politikers nivå. Men som sagt - ändå EU-anpassat..
Vem bryr sig hur länge han får sitta bara det inte går under svenska normer.. dvs fri för tidigt.
Enda problemet är väl om dyngan skulle kvarstanna här och kosta pengar eller om det skulle skickas interner till komplett undermåliga länder med dödsstraff, förföljelser och tortyr?
2016-09-19, 13:35
Medlem
Develi. Tack för svar. Det var intressant.
2016-09-19, 14:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Så länge som det bara går.

Citat:
Såvitt jag kan se:
Livstid=25 år minimum omräknat (no parol). Men går att ansökan om nåd (pardon) hos presidenten såvitt jag förstått. Att han sen troligen aldrig medgivit är väl en annan sak...
Har man haft dödsstraff så sent som 1998 så ser man kanske annorlunda på tillvaron skulle jag tippa (politik, generationsskifte) och en opinion visade ju 80% för återinförande ända upp på vissa politikers nivå. Men som sagt - ändå EU-anpassat..
Vem bryr sig hur länge han får sitta bara det inte går under svenska normer.. dvs fri för tidigt.
Enda problemet är väl om dyngan skulle kvarstanna här och kosta pengar eller om det skulle skickas interner till komplett undermåliga länder med dödsstraff, förföljelser och tortyr?

Du har förstås rätt i att om dynghögen får stanna kvar här så kommer det att bli en dyr historia att "vårda" honom under alla år.

Dock anser jag att den dömde sexualsadisten inte får bli ev. alltför tidigt frigiven. Han skall sitta så länge som möjligt under dåliga förhållanden. Om denne "man" skulle bli förföljd eller torterad i litauiskt fängelse är inget som jag bryr mig om.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-09-19 kl. 14:03.
2016-09-19, 14:07
Medlem
8711s avatar
Har det framkommit vad motivet var mer närmare? Det enda jag läst är att det är ett sexuellt motiv, men utan att nödvändigtvis ha förgripit sig på henne? Låter märkligt. Skulle han ha hängt henne och onanerat åt det? Var det verkligen värt att mörda en ung flicka för det även om man nu skulle vara lagd åt det hållet? Resultatet är ju inte värt handlingen?

Eller döljer polisen och rätten verkligheten? Att han visst förgrep sig på henne? Så var det ju med Engla att dom länge förnekade att det var ett sexualbrott, men sedan kom verkligheten fram ändå, om än inga detaljer på grund av sekretess kan man väl anta.
2016-09-19, 14:09
Medlem
8711s avatar
Citat:
Enda problemet är väl om... ...eller om det skulle skickas interner till komplett undermåliga länder med dödsstraff, förföljelser och tortyr?

För mig får dom gärna tortera honom. Om han blir torterad till döds skulle inte bekymra mig det minsta. Sådana som honom har förbrukat allt sitt värde. Dom borde saneras från mänskligheten. Jag förväntar mig att hans medfångar ger sig på honom om tillfälle ges. Men han sitter väl med likasinnade perversa har jag förstått så dom har ju inget att tycka illa om varandra för då alla är likadana.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in