Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Håll god ton mot andra medlemmar på detta forum.

Putin är populär endast i sitt eget hemland och det blir man ofta när man ockuperar och terroriserar andra länder. I utlandet gillas han bara av bl a nazister, rasister, antisemiter, homofober. Trump har hyllat Putin, inte sagt ett ord om Putins ockupation och krig mot Ukraina, vill kriga med Ryssland, uppmanat ryssarna hacka Clintons e-post, kallat Edward Snowden för landsförrädare osv osv.

Trodde du jag menade han var populär på Bahamas eller?

Jag har rätt i mina påståenden precis som Trump. Putin är populär och han är skicklig, att du hatar ryssar gör inte saken mindre sann.
2016-10-18, 23:17
Medlem
HälsingeBockens avatar
Kan det verkligen stämma att Trumps kampanjorganisation tigger ekonomiska bidrag från svenska politiker???
Eftersom det inte är tillåtet för amerikanska presidentkandidater att söka kampanjbidrag utomlands måste det i så fall tyda på att de börjar bli desperata.
Undrar om sådana tiggarbrev har skickats till andra länder också?

www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/donald-trump-tigger-pengar-fran-mp-politker
2016-10-18, 23:20
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Jag fattar inte. Nu när USA äntligen fått en invandrings- och islamkritisk kandidat så tafflar gubbskiten bort sig med - Putin?! Är han hjärnskadad??
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Känner du till några invandrings- och islamkritiska partier eller kandidater som också hatar Putin??
Det här är lite UÄ. Men kort svar, Dansk Folkeparti och Sannfinländarna röstar alltid mot Ryssland och för Ukraina i EU. SD gör tvärtom och därför har jag lämnat partiet.
www.eublogg.wordpress.com/2015/01/10/russia-index-11-new-eu-sceptic-parties-added
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Trodde du jag menade han var populär på Bahamas eller? Jag har rätt i mina påståenden precis som Trump. Putin är populär och han är skicklig, att du hatar ryssar gör inte saken mindre sann.
Var har jag skrivit att jag hatar ryssar? Jag avskyr Putin och Rysslands ockupation av Ukraina & Georgien och jag föraktar Trump numera. Om han tar avstånd från Rysslands kriminella president kan jag stödja Trump men med ett visst förbehåll eftersom han uttrycker sig så vårdslöst.
Senast redigerad av Svärje 2016-10-18 kl. 23:50.
2016-10-18, 23:28
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trump får nog anse sig besegrad redan innan valet ägt rum. Visst kommer han han tjattra på och förlora än fler väljare. Men som sagt redan nu verkar saken biff för demokraterna. Som någon kolumnist sa" Trump är absolut sin egen värsta fiende och ger demokraterna en promenadseger om inget totalt oförutsett inträffar i elfte timmen". Trump är säkert bra på något men inte är det politik i alla fall, den saken är klar. En republikansk kandidat som redan innan valet valsar runt som pajas i medierna är ju ingen bra start om man vill vinna valet, bli tagen på allvar, och beträda ovala rummet som president.
Du tror det va? Experterna var säkra på att pussygate var slutet för honom, men han håller sig kvar i matchen lik förbannat och börjar till och med att klättra. Det är en debatt kvar och tre veckor kvar till val. Det finns gott om tid kvar för saker och ting att nå ut till väljarna som inte Hillary vill ska nå ut. Och om nu Hillary vinner så kommer valet bara att gå in i en ny fas, och det kan bli en väldigt farlig fas. Detta innebär upplopp och allmänt kaos i USA, och detta kan pågå i månader, till och med år. För tror du att Trump-anhängare, bestående utav patrioter och skjutgalna rasister, kommer se sig besegrade så lätt efter all skit som har kommit ut om Hillary?
2016-10-18, 23:29
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Kan det verkligen stämma att Trumps kampanjorganisation tigger ekonomiska bidrag från svenska politiker???
Eftersom det inte är tillåtet för amerikanska presidentkandidater att söka kampanjbidrag utomlands måste det i så fall tyda på att de börjar bli desperata.

Vilken tur att Bodil berättar det för oss, helt utan bevis eller någonting. Har han inte trakasserat henne sexuellt genom flaskpost på 70-talet också?
2016-10-18, 23:29
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:

Vad tror du? Självklart är det bluff.
2016-10-18, 23:32
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:

Nej, det här är en löjlig artikel. Varför säger jag så? Därför att jag själv fått sagda tiggarbrev i min mailkorg ett antal gånger sedan jag skrev upp mig på en mail-lista i utbyte mot att få tidig tillgång till att streama Clinton Cash. Hade de haft någonting av substans kunde de lika gärna ha citerat något ur tiggarbrevet som visade på detta, typ: "Dear Alice Bah Kuhnke, as a strong and inspiring leader of Disneydags it is your DUTY to donate money to our noble cause..."

Jag har för övrigt fått exakt samma typ av mail från Bernie Sanders och Gary Johnsons kampanj-bottar, eftersom det är precis såhär man jagar småbidrag år 2016.
2016-10-18, 23:42
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny reuters poll:

Clinton 41%

Trump 40%

Amerikan jävlarna vet ju inte själva vad de vill ha.

Bestäm errrrrrrrrrrr

Källa till denna poll?
2016-10-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Källa till denna poll?

http://polling.reuters.com/#poll/TM651Y15_26/filters/LIKELY:1

De uppdaterade med två dagar till så 4% nu, upp och ner som en jojo går det hos reuters.
2016-10-18, 23:52
Medlem
Big rally in Colorado: https://www.youtube.com/watch?v=9dr89SZtopU

Trump har precis startat sitt tal. Väldigt hög energi på publiken.
2016-10-18, 23:56
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Vad tror du? Självklart är det bluff.
Detta postade jag om för flera månader sen, så någon bluff är det inte hur mycket du än önskar.
http://thehill.com/homenews/campaign/288031-trump-campaign-solicits-illegal-foreign-donations-despite-warnings

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/29/why-is-donald-trump-asking-british-mps-for-cash/

https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/09/26/donald-trump-keeps-asking-foreign-leaders-for-money-the-latest-vicente-fox/

Mexikos ex-president blev tex. inte så förtjust (liksom Islands och Storbritanniens parlament) när han fick illegal spam från Donald:
https://twitter.com/vicentefoxque/status/777493097387143168
Citat:
Ursprungligen postat av Vicente Fox Quesada
#trump,I searched, for a Trump fan in Santander Spain,nobody,none, only POKEMONES. You are not welcome here either
2016-10-18, 23:56
Medlem
Citat:

Massutskick från Trump till alla som anmält sig till att få information från Trumpkampanjen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in