2016-10-18, 21:54
Medlem
Precis klivit på planet till Rom och inser att jag glömt köpa snus. Finns det att tillgå någonstans i Rom?
Citera
2016-10-18, 22:03
Medlem
Hahaha. Lät så förvånad. "Jaha, då är man i ett helt annat land, kan jag hitta X någonstans?"

Tveksamt, börja röka istället.
Citera
2016-10-18, 22:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
Precis klivit på planet till Rom och inser att jag glömt köpa snus. Finns det att tillgå någonstans i Rom?

Nej, inte vad jag vet. Sist jag var i Italien tog jag med en stock från Sverige. (Halva stocken i handbagage, andra halvan i incheckat, för "maximal snussäkerhet")

Snuset räckte bra för min vecka i Italien! Glömmer man snuset hemma i Sverige, så är man nog "körd".
Citera
2016-10-18, 22:12
Medlem
Fuck. Jaja, får väl röka istället
Citera
2016-10-18, 23:00
Bannlyst
Du kan ju gå med i någon facebookgrupp kallad "Svenskar i Rom" eller dylikt. Där finns säkert svenskar som har tillgång till snus.
Citera
2016-10-18, 23:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
Fuck. Jaja, får väl röka istället

Tja, så kan det vara..

För skojs skull, med snus medtaget till Italien, gick jag till en tobaksaffär. (För att köpa frimärken).
Tio italienare i olika storlekar (tänk Danny Devito till "gudfadern", maffiabröder allihop) satt där och kedjerökte så det såg ut som "dimmorna vid Lützen", minst sagt. Jag köpte mina frimärken, men tänkte skoja lite: Visade min svenska snusdosa, "ska köpa en sådan också"..
-Nä, det var både förbjudet och livsfarligt sa "maffiabröderna"... Hehe..
Citera
2016-11-22, 11:06
Medlem
Avsiktarens avatar
Jag misstänker att TS är hemma nu men tydligen kan man använda cigarrer som tuggtobak. Var tydligen ganska vanligt innan cigarettrökningen slog igenom fullt ut.
Citera
2016-11-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag misstänker att TS är hemma nu men tydligen kan man använda cigarrer som tuggtobak. Var tydligen ganska vanligt innan cigarettrökningen slog igenom fullt ut.

finns tuggtobak kvar i butiker är lite små sugen köpa? var så många år sedan jag provade detta.. vore häftigt testa igen
Citera
2016-11-23, 11:45
Medlem
Snus är förbjudet i EU. Sverige förhandlade sig till undantag när förbudet infördes. Däremot finns nässnus i EU.
Citera
2016-11-23, 20:19
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanssachs
Snus är förbjudet i EU. Sverige förhandlade sig till undantag när förbudet infördes. Däremot finns nässnus i EU.

Bara svenskt och amerikanskt snus är förbjudet. Andra snusvarianter som makla säljs helt öppet och klassas som tuggtobak.
Senast redigerad av Avsiktaren 2016-11-23 kl. 20:26.
Citera
2016-12-12, 23:09
Medlem
jaså vet inte hur det är i rom, finns det snus att köpa? låter märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här