2016-10-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Dom är för närvarande 17 poäng före ditt lag och 7 poäng före 2an och 3an. Hur får du det till skrivbordsguld?

Jag tänker mer på 2:an och 3:an. Men kul att sverigesvärsta huligan är en Norrman
Citera
2016-10-18, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag tänker mer på 2:an och 3:an. Men kul att sverigesvärsta huligan är en Norrman
Gefle och Falkenberg kvar bland annat. Jag kan med handen på hjärtat säga att skrivbordssegern inte kommer spela någon större roll när säsongen har slutat. Mer än för dig då. Verkar nästan besatt.
Citera
2016-10-18, 20:46
Medlem
Citat:
Gefle och Falkenberg kvar bland annat. Jag kan med handen på hjärtat säga att skrivbordssegern inte kommer spela någon större roll när säsongen har slutat. Mer än för dig då. Verkar nästan besatt.

Jag är för sporten. Men det är inte du. Men förklara vad skillanden är på gårdagen och och IFK-MFF.
Citera
2016-10-18, 21:09
Avslutad
Citat:
Jag är för sporten. Men det är inte du. Men förklara vad skillanden är på gårdagen och och IFK-MFF.

Jag kan förklara för dig, då ifkare uppenbarligen har väldigt svårt att förstå regler.

Någon i er klack kastade en banger på vår spelare + linjedomare vilket är 2 personer som är med i matchen (Sana skulle bytas in). Djurgårdana gick till attack på läktarvakter, således inga som är med i matchen. Således finns det inga spelare eller domare som var direkt attackerade under gårdagen till skillnad från er feghet mot MFF.

Med din logik kan man alltså skada/attackera en motståndares spelare och ändå tvinga motståndaren att acceptera att man spelar klart matchen?

Jävla förlorarmentalitet ifk fans har fått. Istället för att fokusera på eran egen klubb uppenbarliga problem att prestera sportsligt och som klubb med ekonomi så är det en jävla massa gnäll om MFF.

Vi kommer vinna denna jävla serien med mer än 3 i målskillnad och med mer än 2 poäng. Erat fattiga ifk är så jävla långt bakom 3:an att även om ni fick 2 poäng för ert jävla gnällande.

Så att gnälla om en match som med absolut största sannolikhet kommer ha noll påverkan på tabellen är riktigt tragiskt. Men det är väl så när man numera är den där absoluta "tvåan" i svensk fotboll så bara kan säga att man är näst bäst osv.

Så du kan vara "för sporten" och njuta av att MFF helt rättvist tar sitt 19:e SM Guld, kanske sätter några ny Allsvenska rekord och ett steg närmare att sätta den där andra stjärna på bröstet som ni har sådan stor avundsjuka för.
Senast redigerad av PalmiNio 2016-10-18 kl. 21:11.
Citera
2016-10-18, 21:26
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sant men det är mest oflyt att han inte får en ren touch på bollen när han stöter fram och oturligt nog saktar ned den. Inte lyckat men inte heller nånting man kan klandra han för, sånt händer.

Två situationer jag vet har uppmärksammats från DIF:
1: När Smarason (?) får bollen på handen i straffområdet efter ett inlägg som först gått på en Hammarbyare och en knapp hundradel senare träffar handen. Verkligen ingen straff, oavsiktligt och boll som söker hand.
2: När Johan Persson tror jag det är knuffar Ranégie i ryggen vid ett inlägg, nämnde faller och inlägget blir inte farligare än att den löst går mot mål och Kristinsson tar bollen enkelt. Kom precis ihåg att man kan se situationen här: https://diftv.solidtango.com/video/mr-baj (1.46)

I.m.o ser det ut som att Ranégie lägger sig ned så fort han känner kontakt i ryggen. Tycker det inte är mycket till straffdiskussion att diskutera men dif-tv tycker uppenbarligen annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Tackar!

Nej det var inte mycket till straff där inte. Skönt att se.
Det är i mina ögon en möjlig straff för Perssons hand som är i ett onaturligt läge när den stoppar Olungas nick precis efter att Ragge lagt sig lite för lätt.

Vem fan bryr sig nu.. Men som Djurgårdare och vän av ordning får man kliva in och markera när ni vindögda stolpskott missar det väsentliga.
Citera
2016-10-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Jag kan förklara för dig, då ifkare uppenbarligen har väldigt svårt att förstå regler.

Någon i er klack kastade en banger på vår spelare + linjedomare vilket är 2 personer som är med i matchen (Sana skulle bytas in). Djurgårdana gick till attack på läktarvakter, således inga som är med i matchen. Således finns det inga spelare eller domare som var direkt attackerade under gårdagen till skillnad från er feghet mot MFF.

Med din logik kan man alltså skada/attackera en motståndares spelare och ändå tvinga motståndaren att acceptera att man spelar klart matchen?

Jävla förlorarmentalitet ifk fans har fått. Istället för att fokusera på eran egen klubb uppenbarliga problem att prestera sportsligt och som klubb med ekonomi så är det en jävla massa gnäll om MFF.

Vi kommer vinna denna jävla serien med mer än 3 i målskillnad och med mer än 2 poäng. Erat fattiga ifk är så jävla långt bakom 3:an att även om ni fick 2 poäng för ert jävla gnällande.

Så att gnälla om en match som med absolut största sannolikhet kommer ha noll påverkan på tabellen är riktigt tragiskt. Men det är väl så när man numera är den där absoluta "tvåan" i svensk fotboll så bara kan säga att man är näst bäst osv.

Så du kan vara "för sporten" och njuta av att MFF helt rättvist tar sitt 19:e SM Guld, kanske sätter några ny Allsvenska rekord och ett steg närmare att sätta den där andra stjärna på bröstet som ni har sådan stor avundsjuka för.

Du är en sopa och en nolla. Och ett barn att döma via din text. Huliganismn skall bestraffas på lika sätt. Skulle säga att det är med hotfullt när folk försöker storma en plan än ofarlig bangers på en hjärndöd Sana.

Jag ser absolut inte varför matcher alls skall brytas. Och vad det gäller IFK-MFF så var det inget värre än andra matcher som spelats.

Ja,vad kul om ni kan få era 2 * på en riktigt sätt. Men ni är inte där ännu
Citera
2016-10-18, 21:42
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Du är en sopa och en nolla. Och ett barn att döma via din text. Huliganismn skall bestraffas på lika sätt. Skulle säga att det är med hotfullt när folk försöker storma en plan än ofarlig bangers på en hjärndöd Sana.

Jag ser absolut inte varför matcher alls skall brytas. Och vad det gäller IFK-MFF så var det inget värre än andra matcher som spelats.

Ja,vad kul om ni kan få era 2 * på en riktigt sätt. Men ni är inte där ännu

Ni har fel båda två.

Det är såklart skillnad på att langa bangers mot spelare/funktionärare och att stöka mot ordningsmakten.

Men matchen borde ha lirats klart (på annan dag t.ex) och malmö ska inte ha 3 skrivbordpoäng.

Håll käften nu.
Citera
2016-10-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Ni har fel båda två.

Det är såklart skillnad på att langa bangers mot spelare/funktionärare och att stöka mot ordningsmakten.

Men matchen borde ha lirats klart (på annan dag t.ex) och malmö ska inte ha 3 skrivbordpoäng.

Håll käften nu.

Detta skriver du för att ditt lag vann i går. Men stök på arenan är ok i bland alltså.
Att MFF fått 3 skrivbordspoäng är vi helt eniga om.
Citera
2016-10-18, 22:00
Bannlyst
Citat:
Att MFF fått 3 skrivbordspoäng är vi helt eniga om.
Det är väl ingen oense om? Sen att du ältar det månader efter de får stå för dig. Släpp det nu. Det är inget som går att göra ogjort och det är inget som kommer påverka i slutändan.
Citera
2016-10-18, 22:05
Medlem
Citat:
Det är väl ingen oense om? Sen att du ältar det månader efter de får stå för dig. Släpp det nu. Det är inget som går att göra ogjort och det är inget som kommer påverka i slutändan.

Jag är för att fotboll skall avgöras på planen,vilket du inte är.
Och det ältas inte. Det är fakta att en match har avgjorts på ett kontor. Men det var inte mer stökigt här än det varit på tidigare matcher förregående säsonger och denna säsong.

Men den jävla Madsen är med och äcklar sig ännu. Och jag kan slå vad om att du intevet vem Madsen är. Men googla på du.
Citera
2016-10-18, 22:08
Bannlyst
Citat:
Jag är för att fotboll skall avgöras på planen,vilket du inte är.
Och det ältas inte. Det är fakta att en match har avgjorts på ett kontor. Men det var inte mer stökigt här än det varit på tidigare matcher förregående säsonger och denna säsong.

Men den jävla Madsen är med och äcklar sig ännu. Och jag kan slå vad om att du intevet vem Madsen är. Men googla på du.

Buffalo Madsen vet väl alla vem det är? Han har gått i ide sen lång tid. Du verkar väldigt besatt av denna matchen och utgången speciellt. Det måste ligga något mer bakom än att du vill att matcher ska avgöras på plan? Det som jag tycker är märkligt är att du vill att matcher ska avgöras på plan men du hävdar att det är orättvist att DIF - Hammarby inte avbröts.
Citera
2016-10-18, 22:11
Medlem
Citat:
Buffalo Madsen vet väl alla vem det är? Han har gått i ide sen lång tid. Du verkar väldigt besatt av denna matchen och utgången speciellt. Det måste ligga något mer bakom än att du vill att matcher ska avgöras på plan? Det som jag tycker är märkligt är att du vill att matcher ska avgöras på plan men du hävdar att det är orättvist att DIF - Hammarby inte avbröts.

Ska man avbryta eller inte är frågan. Men du tycker säkert att detta är toppen. 3 poäng till ÖFK som sedan blir 1.
Du kan dra hem till mellanöstern och kaoset där. Sorry. Du bor ju redan där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in