2016-10-17, 20:31
Medlem
Hej! Denna känslan har nog många av oss fått någon gång.

Berätta vad ni gjorde för att få denna känslan.

jag har en del pengar och bra inkomst men de e samma pengar hela tiden, känns skönt när de rusar till i kroppen när det klirrar till i kassan. ( vi snackar ca 10 000kr i stöten )

kom gärna med tips, helt ok om de är olagligt men knark är lite löjligt att spekulera i.
Citera
2016-10-17, 23:25
Medlem
Det finns två sätt att få hög utväxling. Jobba hårt, eller ta stor risk. Hade det varit enkelt hade alla gjort det. Du kan köpa aktier i något småbolag, köpa bitcoins eller spela enarmad bandit t.ex.
Citera
2016-10-17, 23:30
Medlem
Med tanke på alla dina trådar det senaste dygnet som alla handlar om att tjäna pengar så skulle jag råda dig att sluta hetsa. Pengar är inte allt i livet och om du spenderar all tid på att jaga pengar så kommer du senare i livet att ångra dig.
Citera
2016-10-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Med tanke på alla dina trådar det senaste dygnet som alla handlar om att tjäna pengar så skulle jag råda dig att sluta hetsa. Pengar är inte allt i livet och om du spenderar all tid på att jaga pengar så kommer du senare i livet att ångra dig.

Haha! Det är såhär att jag äntligen lyckats få rätt på inloggningen på FB. När jag väl skaffat konto så har jag gjort något konstigt namn som jag glömt tills jag fått tillgång till kontot så nu när jag äntligen kan komma in så lägger jag in allt jag gått runt och tänkt på.

Jag är otroligt pengakåt, vissa gillar att sticka, andra gillar sport. jag gillar att tjäna pengar på alla sätt. Det är min tillfredställelse

Tackar för rådet, du har säkert helt rätt. Jag går runt förmycket och tänker på det när jag egentligen inte behöver göra det. Men jag tycker det är kul. men det stämmer som du säger, jag har frågat flera äldre om de inte tänker på pengar så säger alla att de tänkt jättemkt på de precis som jag men att de släppt det. Men det är nog för att de gav upp.
Citera
2016-10-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det finns två sätt att få hög utväxling. Jobba hårt, eller ta stor risk. Hade det varit enkelt hade alla gjort det. Du kan köpa aktier i något småbolag, köpa bitcoins eller spela enarmad bandit t.ex.

Enkelt sa jag aldrig att det var. Man kan tjäna mycket pengar på ett husköp tex som ökar i värde, sommarstuga. En bil man renoverat upp, fraktat utomlands o tjänat mycket. Finns många fler sätt.

Köpa billigt sälja dyrt.

Investerat i guld för 20 år sen o tjänar massa pengar nu. osv osv osv
Citera
2016-10-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltiallo123
Enkelt sa jag aldrig att det var. Man kan tjäna mycket pengar på ett husköp tex som ökar i värde, sommarstuga. En bil man renoverat upp, fraktat utomlands o tjänat mycket. Finns många fler sätt.

Köpa billigt sälja dyrt.

Investerat i guld för 20 år sen o tjänar massa pengar nu. osv osv osv

Om man är beredd att jobba för pengarna så ska man inte underskatta att jobba för någon annan. Du vill tjäna pengar i 10kkr klassen, ett vanligt jobb ger det dubbla varje månad. Ett extra jobb kan ge ytterligare 10k. Man behöver inte en massa konstiga strategier för att tjäna den typen av pengar.

Husköp innebär risk och belåning, inte på något sätt säkert. Guld har gått uselt på 20 års sikt, jämför med aktier t.ex.

Men visst, köpa billigt och sälja dyrt låter som en bra idé, kör på den.
Citera
2016-10-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Om man är beredd att jobba för pengarna så ska man inte underskatta att jobba för någon annan. Du vill tjäna pengar i 10kkr klassen, ett vanligt jobb ger det dubbla varje månad. Ett extra jobb kan ge ytterligare 10k. Man behöver inte en massa konstiga strategier för att tjäna den typen av pengar.

Husköp innebär risk och belåning, inte på något sätt säkert. Guld har gått uselt på 20 års sikt, jämför med aktier t.ex.

Men visst, köpa billigt och sälja dyrt låter som en bra idé, kör på den.

jag är rätt så mätt på mitt vanliga jobb. så 8h om dan räcker.
Citera
2016-10-19, 07:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltiallo123
jag är rätt så mätt på mitt vanliga jobb. så 8h om dan räcker.
Byt jobb då?
Citera
2016-10-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Byt jobb då?

Har rätt ok lön. har ca 36 000kr i mån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto