2016-10-18, 15:52
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Du tyckte fifa16 var tråkigt eftersom att man i inte kunde slå vettiga inlägg. Det är bara noob som slår inlägg.

Analfabet eller? Jag skrev ju precis att jag inte baserar mitt spel kring inlägg. Finns flera anledningar till att jag inte tyckte om fifa 16, dåliga inlägg är bara en bland flera anledningar.

Varför är det bara noobs som slår inlägg? Det är ett av många sätt att anfalla på. Jag kan lika gärna dra till med att vara pacewhore = noob för att det enda man gör är springer, att köra tikitaka/possession = noob för att man kör safe, köra på kontringar = noob för att man ligger djupt, har många spelare framför bollen och inte flyttar upp laget, man kör alltså som en fitta (noob).

Nej, ditt sär, att göra inlägg =/= noob. Nooben är snarare du som inte kan försvara dig nu när EA äntligen har putsat till inläggen och hörnorna så att man har lite mer kontroll över var bollen hamnar.
Citera
2016-10-18, 15:59
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Analfabet eller? Jag skrev ju precis att jag inte baserar mitt spel kring inlägg. Finns flera anledningar till att jag inte tyckte om fifa 16, dåliga inlägg är bara en bland flera anledningar.

Varför är det bara noobs som slår inlägg? Det är ett av många sätt att anfalla på. Jag kan lika gärna dra till med att vara pacewhore = noob för att det enda man gör är springer, att köra tikitaka/possession = noob för att man kör safe, köra på kontringar = noob för att man ligger djupt, har många spelare framför bollen och inte flyttar upp laget, man kör alltså som en fitta (noob).

Nej, ditt sär, att göra inlägg =/= noob. Nooben är snarare du som inte kan försvara dig nu när EA äntligen har putsat till inläggen och hörnorna så att man har lite mer kontroll över var bollen hamnar.

Haha orka skriva en sån lång text. Men frågar du alla som lirat fifa länge så kommer de hålla med om att hörnor och inlägg är tur. Du kan inte göra nånting som försvarare i en sån situation.

Tycker du själv det krävs någon skill att springa ner på kanten slå ett inlägg och spamma skjutknappen för att hoppas att få ett mål? Eller få ett mål emot sig när boateng har förlorat en nickduell mot messi i en hörn situation?

Du är en noob och detta är förmodigen din första eller andra upplaga du spelar. Du vågar ju inte enså möta mig.
Citera
2016-10-18, 16:00
Medlem
Citat:
Haha orka skriva en sån lång text. Men frågar du alla som lirat fifa länge så kommer de hålla med om att hörnor och inlägg är tur. Du kan inte göra nånting som försvarare i en sån situation.

Tycker du själv det krävs någon skill att springa ner på kanten slå ett inlägg och spamma skjutknappen för att hoppas att få ett mål? Eller få ett mål emot sig när boateng har förlorat en nickduell mot messi i en hörn situation?

Du är en noob och detta är förmodigen din första eller andra upplaga du spelar. Du vågar ju inte enså möta mig.

Du har ju faktiskt spelare i ditt lag med där du kan stoppa han på kanten, eller stoppa inlägget, vet inte om du upptäckt det.
Citera
2016-10-18, 16:17
Medlem
nitinitis avatar
Läste patchnotes och såg att de nerfat hörnor. Verkar som att fler än jag som insett problemet. Tråkigt för er sopor dock som inte kan göra mål på annat sätt.
Citera
2016-10-18, 16:22
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Läste patchnotes och såg att de nerfat hörnor. Verkar som att fler än jag som insett problemet. Tråkigt för er sopor dock som inte kan göra mål på annat sätt.

Haha
Citera
2016-10-18, 16:24
Medlem
Citat:

Varenda streamer har påpekat att "near post corners" har varit OP. Allt som behövdes var en bra huvudspelare som benteke för att göra mål väldigt ofta
Citera
2016-10-18, 16:55
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Så ironiskt att du nämner Gorilla som väl är den största förespråkaren bland "proffsen" för att handikappet finns. Han kör bland annat med 45 rated brons-spelare på bänken just på grund av det.
Är väl ett solklart exempel att nämna en av dom bästa? Speciellt när det INTE går att vinna för spelet bestämmer.
Citera
2016-10-18, 18:16
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Klart du kan. Du kan till att börja med ha backar som är starka i luften. Då kommer inte Messi kunna nicka bollen i mål i 8 fall av 10. Innan var inlägg och främst hörnor tur som anfallande, nu har man lite större kontroll över var bollen hamnar. Mycket bättre än att ställa in kameran lite och hur länge man håller fyrkant. Det är mycket mer random.

Och ja, det är naturligtvis orimligt att Messi ska vinna en nickduell mot Boateng, men klart det kan hända lite då och då. Sen finns det flera orimliga grejer som t.ex. att Mertesacker hänger med Aubameyang i djupledslöpningar

Nej, jag har spelat fifa sen fifa11. Och klart att jag vågar möta dig, varför skulle jag vara rädd för det? Både på FUT och vanliga online-matcher.
Citera
2016-10-18, 18:26
Medlem
Någon som testat 3-4-3? Klent bakåt?

E: det blev 3-4-2-1, tänkte såhär!

http://www.futhead.com/17/squads/1388280/
Senast redigerad av bihffs 2016-10-18 kl. 18:41.
Citera
2016-10-18, 18:59
Medlem
waikikiis avatar
Får upp en bild här när Messi avgör CL finalen mot United på pannan...
Citera
2016-10-18, 20:20
Medlem
Neroxxs avatar
Fick min första IF denna utgåva dock var det skräp, Pyatov målisen.
Men härligt att få sin första IF.
Citera
2016-10-18, 20:30
Medlem
När släpps TOTW?

Är det värt att köpa på sig nåt kort och sälja längre fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in