2016-10-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jo, fast Lotta kunde ju omöjligt veta i vilket sinnestillstånd han befann sig i innan hon släppte in honom. Med tanke på tidpunkten kunde hon dock ha räknat ut med arslet att han var full och drogpåverkad.

Eller framgick det i FUP att de hade haft telefonkontakt innan hon öppnade dörren?

Han smsade flera gånger men hon kanske sov och inte ens såg det.
Citera
2016-10-18, 11:26
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Kan ju även ha varit så att han var lugn i början och hon inte såg någon anledning att inte släppa in honom.
Han har ju själv framhävt att han gick in lugnt och tog av skorna etc, och att det var efter detta han blev arg.
Jag minns inte vad taxichauffören uppgav om hur han betedde sig under taxiresan?
att han samtalade med sin medpassagerare och var ganska lugn och avslappnad, har jag för mig.

det var antagligen inte första gånger han dyker upp när han vill mitt i natten, han oxå säger det i förhören att "hon var ju min tjej, helt normalt att jag går till henne"
Citera
2016-10-18, 15:35
Medlem
Ja, hur kunde Lotta veta att hon skulle bli mördad just den kvällen. Hon har varit utsatt för misshandel en längre tid och trodde väl att hon på något sätt skulle få ordning på situationen. Hon hade inte svarat på sms så troligtvis så förstod hon att något skulle hända men knappast att han skulle slå ihjäl henne. Vem vet vad som rör sig i huvudet hos någon som är utsatt för våld och hot?
Citera
2016-10-18, 16:53
Medlem
Koljarovs avatar
Någon som vet om det finns gym på dylika anstalter som han kommer att hamna på och om det drog och dopingtestas.
Citera
2016-10-18, 19:18
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Följ denna länk och titta på bilderna på honom. Ringer det verkligen ingen varningsklocka när du ser honom?

http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/

Riktigt obehaglig typ. Jag har stött på 3 psykopater av Martins kaliber. Bara man är i närheten av dem känner man att man ska hålla sig borta. Narcissistiskt lagda som in i helvete. Deras närmsta vänner är ofta likasinnade eller svaga individer som har svårt att stå upp för sig själva. Personer som ser upp till dessa killar.

När jag läste länken till exponerat.net så drog jag mig till minnes en annan psykopat, som trots sitt blånekande, dömdes till 16 år för mord. Jag avser mordet på 23-åriga 2 barnsmamman Ida F från Trollhättan år 2013. Hon blev brutalt ihjälslagen i sitt hem i nära relation, dessutom hade hon sin baby hemma. Detta var ett indiciemål som ändå slutade med dom: mord!!
Andréas lixom Martin, var en känd våldsverkare med en lång lista på sitt cv. En mycket nära kvinnlig vän till Andréas hade kommenterat på fb-sidan; citat: "ju längre brottsregister, desto kåtare blir jag" slut citat.:
Man kan undra hur dessa kvinnor tänker, om det triggar igång dom sexuellt eller om de enbart tycker det är "spännande" med uppmärksamhet, bekräftelse och att det "händer" saker omkring dom...uppenbarligen, med facit i hand, så hände det verkligen "saker".....tragiska såna för alla inblandade. Kanske är det så att "sköra" människor inte är lika vakna att observera ett osundare leverne av en relativt nyfunnen kärlek, många väljer att slå dövörat till å vill varken se el. höra varningsklockorna ringa när de har etablerat förhållandet lite mer. De har en villfarelse om att "just dom" ska kunna vara så omhändertagande att dom kan hjälpa att få psykopaten att bli "frisk" å normal 😨
R.I.P Ida å Lotta 💗
Senast redigerad av Baborska 2016-10-18 kl. 19:42.
Citera
2016-10-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
När jag läste länken till exponerat.net så drog jag mig till minnes en annan psykopat, som trots sitt blånekande, dömdes till 16 år för mord. Jag avser mordet på 23-åriga 2 barnsmamman Ida F från Trollhättan år 2013. Hon blev brutalt ihjälslagen i sitt hem i nära relation, dessutom hade hon sin baby hemma. Detta var ett indiciemål som ändå slutade med dom: mord!!
Andréas lixom Martin, var en känd våldsverkare med en lång lista på sitt cv. En mycket nära kvinnlig vän till Andréas hade kommenterat på fb-sidan; citat: "ju längre brottsregister, desto kåtare blir jag" slut citat.:
Man kan undra hur dessa kvinnor tänker, om det triggar igång dom sexuellt eller om de enbart tycker det är "spännande" med uppmärksamhet, bekräftelse och att det "händer" saker omkring dom...uppenbarligen, med facit i hand, så hände det verkligen "saker".....tragiska såna för alla inblandade. Kanske är det så att "sköra" människor inte är lika vakna att observera ett osundare leverne av en relativt nyfunnen kärlek, många väljer att slå dövörat till å vill varken se el. höra varningsklockorna ringa när de har etablerat förhållandet lite mer. De har en villfarelse om att "just dom" ska kunna vara så omhändertagande att dom kan hjälpa att få psykopaten att bli "frisk" å normal 😨
R.I.P Ida å Lotta 💗

Jag följde också tråden om Ida Fässberg och Andréas Amore Johansson (hans fb konto) Han sitter numera fängslad för mordet. 16 år fick han, tack o lov! Jag har läst fup i båda fallen och det enda dessa kvinnor hade gemensamt var just en psykopat. De två gärningsmännen verkar dessutom ha en preferens att ge sig på huvudet på sina offer.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-10-18 kl. 21:43.
Citera
2016-10-18, 22:56
Medlem
Pinkflowerss avatar
Det här har säkert kommit upp tidigare, men... först järnspettsmannen och sen MJ. Hurdana är deras föräldrar, finns det fler syskon och i så fall, är de också skvatt galna?
Fruktansvärd historia alltihop. Blir genuint ledsen av att läsa om det som hände. :/
Citera
2016-10-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkflowers
Det här har säkert kommit upp tidigare, men... först järnspettsmannen och sen MJ. Hurdana är deras föräldrar, finns det fler syskon och i så fall, är de också skvatt galna?
Fruktansvärd historia alltihop. Blir genuint ledsen av att läsa om det som hände. :/

Det finns ledtrådar i FUP, främst Angelica som GM Martin verkar ha biktat sig för. Men det dyker också upp på andra ställen. Finns en tredje bror som är småkriminell och enligt något vittne hemlös.
I korthet växte GM upp i Rissne/Hallonbergen med en alkoholiserad ensamstående mor som enligt GM förgrep sig på honom sexuellt. Fadern var inte närvarande men tydligen senare, han dyker upp som något slags stödfigur när GM släpps från fängelset. Han framstår som ett motsträvigt vittne i FUP. Säger något om att mamman inte var en bra människa.

Någonstans i FUP sägs också att GM "ser sin mamma framför sig" när han ger sig på kvinnor. Kvinnohat som grundlagts av en missbrukande psykopatmorsa, således.
Citera
2016-10-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Det finns ledtrådar i FUP, främst Angelica som GM Martin verkar ha biktat sig för. Men det dyker också upp på andra ställen. Finns en tredje bror som är småkriminell och enligt något vittne hemlös.
I korthet växte GM upp i Rissne/Hallonbergen med en alkoholiserad ensamstående mor som enligt GM förgrep sig på honom sexuellt. Fadern var inte närvarande men tydligen senare, han dyker upp som något slags stödfigur när GM släpps från fängelset. Han framstår som ett motsträvigt vittne i FUP. Säger något om att mamman inte var en bra människa.

Någonstans i FUP sägs också att GM "ser sin mamma framför sig" när han ger sig på kvinnor. Kvinnohat som grundlagts av en missbrukande psykopatmorsa, således.
Ämen fy fan vad man blir trött... Igår gick en "dokumentär" på SVT Vetenskapsmagasinet, se den om Ni vill lära er lite om psykopater.
Citera
2016-10-19, 08:03
Medlem
Bara-Tramss avatar
Citat:

Martin bodde i Duvbo - Sundbyberg, men gick från årskurs 6 i Hallonbergskolan. Han hängde mycket i Hallonbergen & Rissne
Citera
2016-10-19, 08:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ämen fy fan vad man blir trött... Igår gick en "dokumentär" på SVT Vetenskapsmagasinet, se den om Ni vill lära er lite om psykopater.

Jag såg programmet. Mycket intressant!

"Ditt förutbestämda liv.
Redan i förskolan sticker de som sedan ska bli våldsbrottslingar ut. I tonåren kan forskare identifiera andra som senare kommer att bli grovt kriminella. Men ny forskning visar att de här individerna i riskzonen kan fås att välja en annan väg med tidiga åtgärder."

http://www.svtplay.se/video/10681379/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-26-avsnitt-9?info=visa
Citera
2016-10-19, 10:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Tredje brorsan är fan inte kriminell och inte heller hemlös? Visst kan han ha varit med vid någon liten misshandel som ung, och om det är då man är småkriminell så får jag väl ge er det då.

Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Trams
Martin bodde i Duvbo - Sundbyberg, men gick från årskurs 6 i Hallonbergskolan. Han hängde mycket i Hallonbergen & Rissne

Närmare bestämt uppväxt i det vänstra höghuset här: https://www.google.co.uk/maps/@59.3671084,17.9502069,234m/data=!3m1!1e3?hl=sv

Järnvägsgatan 23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in