Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-18, 18:57
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fortfarnade 112 röster som är Toss Ups vilket betyder att de kan gå åt båda hållen.

Clinton var över 300 röster förra gången hon hade 7% nationellt.

Vad är det du INTE FATTAR? Valet avgörs STAT FÖR STAT, därefter proportionellt antalet delegater efter invånare i varje stat! Sen räknar man ihop antalet delegater för varje vunnen stat.

Du har ju följt valet på den här tråden sen urminnes tider, och kan fortfarande inte...!?

Ska jag göra det lite enklare för dig:

Om Trump vinner Florida, så får han 29 "poäng"
Om Clinton vinner Delaware så får hon 3 "poäng"

Först till 270 "poäng" vinner valet.

Herregud...
2016-10-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Vad är det du INTE FATTAR? Valet avgörs STAT FÖR STAT, därefter proportionellt antalet delegater efter invånare i varje stat! Sen räknar man ihop antalet delegater för varje vunnen stat.

Du har ju följt valet på den här tråden sen urminnes tider, och kan fortfarande inte...!?

Ska jag göra det lite enklare för dig:

Om Trump vinner Florida, så får han 29 "poäng"
Om Clinton vinner Delaware så får hon 3 "poäng"

Först till 270 "poäng" vinner valet.

Herregud...

Men din åsna inte det vi pratar om du skrev att hon leder överlägset, och sen ger du mig en sida där hon inte kommit över 270 röster.

Ställningen hos realclearpolitics är 256-170 med 112 röster som kan gå åt båda håll. Reglerna vet väl vem som helst idag inte det vi pratar om.
2016-10-18, 19:12
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Men din åsna inte det vi pratar om du skrev att hon leder överlägset, och sen ger du mig en sida där hon inte kommit över 270 röster.

Ställningen hos realclearpolitics är 256-170 med 112 röster som kan gå åt båda håll. Reglerna vet väl vem som helst idag inte det vi pratar om.

Ja, dito-ÅSNA, det räcker ju att hon tar EN ENDA FÅKKIN "toss up" (ex. North C) - så är hon ny prez!
Häxan är ju mkt starkare i sina "Solid". Sad but true.

Man är väl hyfsat överlägsen om man knappt behöver en enda delstat av de som fortfarande är jämna för att vinna...?

Trumpen måste ju vinna ALLA (!) toss ups (om pollsen ser ut som dom gör nu)! (170+112=282)

Skärp dig. Men visst, lyckas han med det så förlåter jag din naivitet.
Senast redigerad av ziracorn 2016-10-18 kl. 19:17.
2016-10-18, 19:14
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du påstod dig veta bättre, att du visste att en opinionsundersökning var bättre än ett genomsnitt av alla. Det eftersom den opinionsundersökning du pekade på visade övertag för Trump, inte för att det är något speciellt i övrigt med den undersökningen.

Du bara tramsar, det stämmer inte. Visa med citat var jag ska ha påstått det.
2016-10-18, 19:15
Medlem
Bananpyjamasens avatar
FP, heeeelt fel tråd...
2016-10-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ja, dito-ÅSNA, det räcker ju att hon tar EN ENDA FÅKKIN "toss up" (ex. North C) - så är hon ny prez!
Häxan är ju mkt starkare i sina "Solid". Sad but true.

Man är väl hyfsat överlägsen om man knappt behöver en enda delstat av de som fortfarande är jämna för att vinna...?

Alla demokrater börjar med att bara behöva vinna en stat.

Fortfarande Toss Ups.

Obama vann med 7% som Clinton har nu 2008 och slutresultatet då var 360-170.

Trump ska inte leda Iowa och Ohio med 7% nationellt. Vilket betyder att Trump gör dåligt ifrån sig i röda stater men bättre i blå.
2016-10-18, 19:22
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ett väldigt dumt svar på ditt trams om varför en poll som visar vad du gillar skulle vara bättre än ett medelvärde av många opinionsundersökningar!
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Trump har ju mer eller mindre redan förlorat.
Japp, om man litar på medelvärdet av pollsen så ligger Trump helt klart under, mer skäl alltså för demokraterna att stanna hemma.
"Ska jag befläcka mitt samvete med att rösta crooked Hillary!?"

Clinton-maskinen ligger illa till, (betalade handikappade för provocera Trump-supportrar för att få stryk + undersåtar som stängt av motorvägen), falska tafs-anklagelser och man ser medias prioriteringar. (de prioriterar sex-sakerna, eftersom "Ryssland kan ha hackat/mixtrar med informationen")
Senast redigerad av heis 2016-10-18 kl. 19:30.
2016-10-18, 19:27
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Alla demokrater börjar med att bara behöva vinna en stat.

Fortfarande Toss Ups.

Obama vann med 7% som Clinton har nu 2008 och slutresultatet då var 360-170.

Trump ska inte leda Iowa och Ohio med 7% nationellt. Vilket betyder att Trump gör dåligt ifrån sig i röda stater men bättre i blå.

Självklart, men det räcker inte.
Lek med tanken:
Skulle han förlora Texas men vinna
New Hampshire... LOSS-LOSS

I och med att befolkningen är fördelad som den är, så startar
ju varje REP. i uppförsbacke. Följande folkrika stater är Clintons innan ens kampanjen/valet börjat:

California (given)
New York (given)
Illinois (given)
Pennsylvania (trolig)
New Jersey (trolig)
Senast redigerad av ziracorn 2016-10-18 kl. 19:34.
2016-10-18, 19:29
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Självklart, men det räcker inte.
Lek med tanken:
Skulle han förlora Texas men vinna
New Hampshire... LOSS-LOSS

Risken att Trump tappar Texas till Clinton finns inte och om det händer så är jag 100% på att det är något fusk... då Texas bor verkligen hatar Hillary.
2016-10-18, 19:36
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Risken att Trump tappar Texas till Clinton finns inte och om det händer så är jag 100% på att det är något fusk... då Texas bor verkligen hatar Hillary.

Tror inte heller på det, men det är mer taight än vanligt.
Han går bättre i vissa north states, & lite sämre i Bush-country.
2016-10-18, 19:45
Bannlyst
Video 2 uppe nu!!! https://www.youtube.com/watch?v=hDc8PVCvfKs
2016-10-18, 19:46
Medlem
baggebo1s avatar
Alla som är extremt upptagna vid pollar kan kolla på det här samtalet mellan Stefan Molyneux och Bill Mitchell:
Citat:
Bill Mitchell joins Stefan Molyneux to discuss the only metric where Hillary Clinton seems to do well – mainstream polling – and how those results are just as fake as her smile and personality.
http://www.dailystormer.com/donald-trump-is-winning/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in