Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag pratar inte om att de gör detta åt presidenten, utan åt Trump tidigare då han vägrar använda datorer. Han sitter hellre och läser saker på papper. Såg detta i någon intervju / artikel men orkar inte söka och länka.
De flesta läser hellre på papper men jag har ingen anställd som kan printa ut de här sakerna åt mig så jag är hänvisad till att läsa dina insiktsfulla inlägg på en skärm. För övrigt så jobbade Trump betydligt hårdare än Obama under valrörelsen. Det vore helt omöjligt för honom att få tid att surfa runt på nätet på ett strukturerat sätt. Det hade varit bortkastad tid. Han skrev kanske inte alla sina tal själv men han var i alla fall tvungen att läsa igenom talen och stryka det han inte ställde upp på. Det var förmodligen det han sysslade med i Trump-planet mellan framträdandena.
2016-12-14, 16:45
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
De flesta läser hellre på papper men jag har ingen anställd som kan printa ut de här sakerna åt mig så jag är hänvisad till att läsa dina insiktsfulla inlägg på en skärm. För övrigt så jobbade Trump betydligt hårdare än Obama under valrörelsen. Det vore helt omöjligt för honom att få tid att surfa runt på nätet på ett strukturerat sätt. Det hade varit bortkastad tid. Han skrev kanske inte alla sina tal själv men han var i alla fall tvungen att läsa igenom talen och stryka det han inte ställde upp på. Det var förmodligen det han sysslade med i Trump-planet mellan framträdandena.

Vad söt du är som till varje pris försvarar en person du aldrig träffat, från ett annat land och som skiter fullständigt i dig, din familj och ditt folk.

Hur som helst, jag påpekar bara att det finns saker som pekar på att Trump inte direkt ligger i frontlinjen när det gäller att vara innovativ och progressiv.
2016-12-14, 16:52
Medlem
Citat:
Vad söt du är som till varje pris försvarar en person du aldrig träffat, från ett annat land och som skiter fullständigt i dig, din familj och ditt folk.

Hur som helst, jag påpekar bara att det finns saker som pekar på att Trump inte direkt ligger i frontlinjen när det gäller att vara innovativ och progressiv.
Ok, nu vet jag vad du är för filur. De flesta Trump-hatare i tråden är russofober, men det finns också en och annan kommunist. Det där sättet att resonera, utifrån identitetspolitik är ett signum för kommunister och kulturmarxister.

Jag stöder inte politiker för att de bryr sig om mig. Jag är en vuxen människa som kan forma mina egna politiska åsikter utifrån en bedömning av vad som gynnar det allmänna intresset. Det betyder inte att jag alltid försvarar Trump vilket du kan se om du kollar på mina inlägg, men trams från vänsterextremister som du vill jag trots allt försvara honom mot.
2016-12-14, 17:18
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Det märks att Trump MYCKET(kan ej betona skillnaden starkt nog) hellre är "show-man" än att stå och rabbla tråkiga policys. Han får feeling när han får babbla fritt om sin egen förträfflighet, det faktum att han vann, håna förloraren, etc.

Hela den här "efternsnacks-turnén" känns märklig. Han verkar vilja piska upp stämningen ytterligare, att vinna valet var bara ett steg i processen.
Morning Joe nämner det idag. En av programledarna, Joe Scarborough säger att det har varit en annorlunda kampanj, en annorlunda övergångsperiod och att det kommer bli en annorlunda president. Han säger att Trump kommer Twittra och hålla möten för att han gillar att göra det. https://www.youtube.com/watch?v=ie5u8ghmZOI#t=26m13s

Tillbaka till Trump, så kallade han igår kongressens talman, Paul Ryan, för geni och jämförde honom med ett årgångsvin som han, Trump, har lärt sig att uppskatta. https://www.youtube.com/watch?v=TV25PPvAbYg
En kontrast till vad han tidigare kallat Ryan. Den 11:e oktober i år twittrade han att han tyckte Paul Ryan var svag och ineffektiv ledare. https://twitter.com/realdonaldtrump/status/785828772423561216
Senast redigerad av frank-costello 2016-12-14 kl. 17:31.
2016-12-14, 17:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Hur ska du ha det? Är han datailliterat eller Twittrar han för mycket?
2016-12-14, 19:06
Medlem
Trump kommer ha ett möte med några av Tech-sektorns tongivande företrädare idag. Ryktet säger att han kommer träffa Tim Cook(Apple) och Elon Musk(Tesla) efter det något större mötet

http://appleinsider.com/articles/16/12/14/apple-ceo-tim-cook-meeting-with-donald-trump-elon-musk-privately-after-nyc-tech-summit

Ginni Rometty (IBM) rivstartar med att man de kommande 4 åren bla kommer anställa 25.000 personer.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4031186/IBM-unveils-plan-hire-25-000-US-eve-Trump-meeting.html
2016-12-14, 20:33
Bannlyst
Ni som är Trumpsupportrar, hur försvarar ni hans val av människorna han omringar sig med? Tillerson till exempel, hur kan han prata om att vilja ha bort etablissemanget och sedan anlita personen som genom åren donerat pengar till republikaner som George och Jeb Bush?
2016-12-14, 21:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalGammalMan
Ni som är Trumpsupportrar, hur försvarar ni hans val av människorna han omringar sig med? Tillerson till exempel, hur kan han prata om att vilja ha bort etablissemanget och sedan anlita personen som genom åren donerat pengar till republikaner som George och Jeb Bush?
Tillerson är utomordentligt kompetent, har deltagit i flertalet förhandlingar med olika stater och olika multinationella företag. Han är en gigant inom företagsvärlden och kommer bidra till att Make America Great Again.

Varför tror du det är problematiskt att han donerat pengar till republikanska presidentkandidater? Det är liksom en stor del av amerikansk politisk kultur. Blir svårt att hitta några företagsledare som INTE donerat pengar.

Bolton har jag däremot aldrig gillat och förstår inte riktigt varför han blivit utsatt, men det är väl en balansgång mellan GOPs önskningar och Trumps vilja.

Ser ut att bli en hyfsad balans mellan politiker och tunga affärsmän. Låter lite fascistisk, kanske, men det leder absolut till en ekonomisk blomstringsperiod för USA och, i förlängningen Europa.

Med lite tur så lyckas de avsluta embargot mot Ryssland så kan vi handla med varandra igen!
2016-12-14, 21:18
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalGammalMan
Vet du vad etablissemanget är?
2016-12-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tillerson är utomordentligt kompetent, har deltagit i flertalet förhandlingar med olika stater och olika multinationella företag. Han är en gigant inom företagsvärlden och kommer bidra till att Make America Great Again.

Varför tror du det är problematiskt att han donerat pengar till republikanska presidentkandidater? Det är liksom en stor del av amerikansk politisk kultur. Blir svårt att hitta några företagsledare som INTE donerat pengar.

Bolton har jag däremot aldrig gillat och förstår inte riktigt varför han blivit utsatt, men det är väl en balansgång mellan GOPs önskningar och Trumps vilja.

Ser ut att bli en hyfsad balans mellan politiker och tunga affärsmän. Låter lite fascistisk, kanske, men det leder absolut till en ekonomisk blomstringsperiod för USA och, i förlängningen Europa.

Med lite tur så lyckas de avsluta embargot mot Ryssland så kan vi handla med varandra igen!

USA är körda ekonomiskt, spelar ingen roll vad Trump gör eller inte gör, en ekonomisk urladdning är att vänta.

Någon stor innovation kanske hade kunnat ändra på det, men det hade behövts något i klass med internet där biljonvärden skapas.

Trump kommer försöka hålla bubblan uppe så snart är QE4 ett faktum, gissar på att han kommer satsa på infrastruktur och att stimulanserna kommer vara större en vad vi sett hittills.

Trump är givetvis 100 ggr bättre en Clinton, men någon trollkarl är han inte.
2016-12-14, 22:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
USA är körda ekonomiskt, spelar ingen roll vad Trump gör eller inte gör, en ekonomisk urladdning är att vänta.

Någon stor innovation kanske hade kunnat ändra på det, men det hade behövts något i klass med internet där biljonvärden skapas.

Trump kommer försöka hålla bubblan uppe så snart är QE4 ett faktum, gissar på att han kommer satsa på infrastruktur och att stimulanserna kommer vara större en vad vi sett hittills.

Trump är givetvis 100 ggr bättre en Clinton, men någon trollkarl är han inte.
Fast nog lär väl energiindustrin, stålindustrin, ökat antal företag, minskad arbetslöshet och lägre skatter kunna göra att ekonomin faktiskt utvecklas positivt? Men visst, en korrigering av marknaden står ju och väntar runt hörnet, så det ska bli spännande att se vilka stimuluspaket som Trump släpper. Det blir ju infrastruktursatsningar som heter duga, men här är det ju viktigt att Trump förekommer nedgången av ekonomin, så olika företag faktiskt vill vara med att satsa. Kanske de kan få vikta eventuella förluster mot att de investerar i infrastrukturen.

Tror knappast att Trump kommer kunna stimulera mycket mer än de 900 miljarder dollar som Obama tryckt in i ekonomin (för övrigt det enda han faktiskt lyckats med). Det blir lägre skatter som gäller den här gången, kombinerat med nedskärningar och privata lösningar på välfärdsfrågorna. Så får det bära eller brista.
2016-12-14, 22:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag pratar inte om att de gör detta åt presidenten, utan åt Trump tidigare då han vägrar använda datorer. Han sitter hellre och läser saker på papper. Såg detta i någon intervju / artikel men orkar inte söka och länka.
Jag tror faktiskt inte presidenten i USA har så mycket tid till att slösurfa efter nyheter. Tycker dessutom det är något av en ickefråga. Kanske det bara är bra, så sätter han inte upp en privat epost server i alla fall...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in