Citat:
Ursprungligen postat av
stifmeister89
Precis. Jag stör mig på dessa personer som hänger upp sig på att hon har gjort hundratals tester genom åren och att nivåerna är låga. Det betyder inte ett skit. Alla ryssar som har åkt dit har väl också klarat hundratals tester genom åren och kommit med förklaringar till det inträffade. Spelar det någon roll för alla fördömande svenskar och norrmän? Sen att folk ska hålla på att uttala sig om det handlar om låga nivåer, detta utan att ta reda på halveringstider och hur substansen fungerar.
Precis. Man ska heller inte glömma bort att idrottare som Marion Jones, Armstrong osv åkte fast först efter avslutad karriär trots hundratals genomförda tester.
Nej, norska läkarteamet som är bland dom bästa i världen vet antagligen exakt vilken mängd som kan upptäckas i en dopingtest, hur lång tid spåren finns kvar i kroppen, vilka ämnen som går att användas utan upptäckt och dom vet antagligen också när tester ungefärligt kommer att utföras.
Denna gången gjordes en missbedömning eller att dom inte visste att testerna i år har blivit bättre på att upptäcka den här substansen.
Jag tror det läggs väldigt mycket tid och pengar i norska skidlandslaget på att undvika att upptäckas och att hela tiden ligga steget före dopingkontrollanterna. Hela hanteringen av astma medicineringen tyder på att det är systematiskt doping.