2016-10-18, 11:59
Medlem
Patrick Ekwall skriver så här:
"Hur höga värden av otillåtna medel som finns i kroppen måste spela NÅGON roll om du passerat mängder av kontroller och varit helt ren från substanser."

Detta har vi diskuterat i tråden och här är han ute och cyklar. Mängden otillåtna medel och tidigare kontroller har inget bevisvärde.

Jag vet inte hur man ska kunna bevisa att det var ett misstag.
Citera
2016-10-18, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
"Hur höga värden av otillåtna medel som finns i kroppen måste spela NÅGON roll om du passerat mängder av kontroller och varit helt ren från substanser."

Detta har vi diskuterat i tråden och här är han ute och cyklar. Mängden otillåtna medel och tidigare kontroller har inget bevisvärde.

Jag tycker han har rätt.
Citera
2016-10-18, 12:06
Medlem
Ett amnat citat:
"Therese Johaug har aldrig gömt sig för några kontroller, preparatet hon åkte dit för är en steroid som inte går att dölja, det finns en klart rimlig förklaring."

Här är han ute och cyklar igen. Vi har konstaterat att detta preparat var enkelt att dölja fram till 2015.

Är vi säkra på detta? Varför har ingen nämnt det i media än i så fall?
Citera
2016-10-18, 12:06
Medlem
mishimas avatar
Går det att utesluta att de var så desperata att de mycket väl visste vad den innehöll men chansade?

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/norske-chefens-kritik--mot-therese-johaug/

De trodde att den ligga mängden inte skulle göra någon skillnad eller att det kommer ingen och testar nu. Det var en chansning. Inget misstag, men heller inte med prestationshöjande syfte.
Citera
2016-10-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus

Precis. Jag stör mig på dessa personer som hänger upp sig på att hon har gjort hundratals tester genom åren och att nivåerna är låga. Det betyder inte ett skit. Alla ryssar som har åkt dit har väl också klarat hundratals tester genom åren och kommit med förklaringar till det inträffade. Spelar det någon roll för alla fördömande svenskar och norrmän? Sen att folk ska hålla på att uttala sig om det handlar om låga nivåer, detta utan att ta reda på halveringstider och hur substansen fungerar.
Senast redigerad av stifmeister89 2016-10-18 kl. 12:12.
Citera
2016-10-18, 12:10
Bannlyst
Har nån journalist kontaktat med tillverkaren av salvan och kollat om den hade dopingsymbolen på asken när Bendiksen köpte den?
Senast redigerad av Marion86 2016-10-18 kl. 12:21.
Citera
2016-10-18, 12:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Går det att utesluta att de var så desperata att de mycket väl visste vad den innehöll men chansade?

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/norske-chefens-kritik--mot-therese-johaug/

De trodde att den ligga mängden inte skulle göra någon skillnad eller att det kommer ingen och testar nu. Det var en chansning. Inget misstag, men heller inte med prestationshöjande syfte.

Går väl inte att utesluta någonting, frågan är väl vad som verkar troligt och mindre troligt.
Citera
2016-10-18, 12:12
Medlem
Har säkert diskuterats redan men är det bara jag som finner det helt orimligt att mätbara mängder AAS skulle kunna komma in i kroppen via huden och speciellt på ett så litet område som läppen?

Finns ju en anledning till att man trycker en nål 1 dm in i arslet, hade det bara varit att smeta på lite lotion hade väl knappast någon tagit risken med nålar med allt vad infektionsrisker och felstick innebär?

Oavsett om salvan innehåller preppet är min lekmannamässiga åsikt att det knappast är källan till det som mätts upp på testerna...

Finner det mycket mer troligt att salvan varit en slags fallskärmshistoria i det fall (som nu blev verklighet) att man råkade gå av preppen lite för sent inpå tävling.
Citera
2016-10-18, 12:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Går väl inte att utesluta någonting, frågan är väl vad som verkar troligt och mindre troligt.

Försöker bara hitta en logik. Det här går inte ihop med att hon ska vara så extremt noggrann och hur hon kunde missa symbolen.
Citera
2016-10-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Har nån journalist kontaktat tillverkaren av salvan och kollat om den hade dopingsymbolen på asken när Bendiksen köpte den?

Sedan år 2003 måste alla askar som krämen ligger i ha en dopingsymbol på sig, detta enligt italiensk lagstiftning.
Citera
2016-10-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Jag tycker han har rätt.
Nä, mängden otillåtna medel spelar ingen roll. Men om mängden kan stämma med berättelsen, då borde det kunna hjälpa till om man vill visa att det var ett misstag.
Men det bevisar inget.

Det verkar som sagt svårt att bevisa att det var ett misstag.
Citera
2016-10-18, 12:21
Medlem
Patrik Ekwall när Aregawi åkte fast för ett medel som inte alls är lika effektiv som clostebol. Är han rasist eller bara jävligt kåt på Johaug?

"Abeba Aregawi oskuldsfulla uppsyn är ett sken som bedrar, hon har knappast framstått som en duvunge i varenda aktiv handling vi nu summerar. Så långt; dopad, skyldig, avstängd, skyll dig själv."

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/patrick-ekwall/ekwall-det-ar-aldrig-nagon-annans-fel/
Senast redigerad av stifmeister89 2016-10-18 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in