Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Fast om Persson menar att han vet vad som hänt betyder inte att han nödvändigt skulle vara GM. Jag antar att det är någon misstämmelse i lämnade uopgifter som Persson tolkar som enlögnsom måhända är i avsikt att skydda någon. Men det kan ju vara simpelt att det händelsevis beror på att han minns fel eller placerar en händelse i fel tidsreferens.
Nja, Persson var riktigt het på gröten 1999, och skrev ihop en gärningsmannaprofil också (som sågades här och var) som jag minns det, men hade han varit så skarp som folk tror så hade han sett de uppenbara problemen, skillnaden mellan JO:s initialt klara uppgifter (1985) och hans tilltagande och väntade luddighet (efter 15 år) och hans torftiga personblad ...
JO är, liksom Uffe/väktaren, TH och TA, initialt ointressant som tänkbar medbrottsling, huvudvittne eller gärningsman. Och jag har hemskt svårt för GW Persson, som alltid lyckas parasitera på andra människors arbete, och han har byggt en hel karriär på den där sköna-gubben-stilen, som är så lätt att förföras av ...
Det är alltid tillåtet att leka polis (jag gör det ju själv, tillsammans med många andra), men Persson är väldigt dålig på det ...
Persson har också sagt en hemskt märklig sak om Solna. Han placerade (medan grymtade på sitt patenterade vis) att "klientelet som gör såna här grejer" bör höra hemma i Solna, Huvudsta osv ...
En krimexpert som ska bli professor bör väl för f-n veta att hela innerstan var full med socialfall, våldsverkare, knarkare och dårar på 80-talet.
År 1984 var innerstan långt, långt från nutidens lyxsanering, och da Costa hade flera knarkpolare i innerstan, tex Kenta S (Kungsholmen), Saba (Mariatorget, Kungsholmen, Hjorthagen osv), och Monika bodde i flera år i Vasastan, ett par km från vardera fyndplatsen ...
Och självaste Clark Olofsson pysslade med en amfetaminfabrik i Hjorthagen på 80-talet ...
Usch, han snackar så mkt skit, Persson, och kastar skit på de som faktiskt jobbar ... och han har faktiskt inte gjort ett enda dugg för att föra da Costa-fallet framåt ... det har P Lindeberg, Olle Torge och en massa andra utomstående personer gjort.
Och nu får Persson till och med stryk av ett gäng Flashback-grävare