2016-10-17, 06:53
Avslutad
Vila i frid Lotta Rudholm.

Jag kan inte låta bli att undra vad hon tänkte när hon fick slag efter slag. Innan hon blev medvetslös.

Det får vi aldrig veta.

Det enda vi vet är att såna här killar går runt ute på våra gator och letar upp stackars svaga osjälvständiga kvinnor att sätta klorna i.

Hur kan man stoppa dom tidigare? Såg man dessa tendenser i skolan? Förskolan? Grannar? Släkt? Familjen tror jag inte på. Dom är jäviga. Hur gärna man än vill ta tag i problemet så är det fortfarande skämmigt. Mmm...
Citera
2016-10-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79

Jag kan inte låta bli att undra vad hon tänkte när hon fick slag efter slag. Innan hon blev medvetslös.

Det får vi aldrig veta.

Det enda vi vet är att såna här killar går runt ute på våra gator och letar upp stackars svaga osjälvständiga kvinnor att sätta klorna i.

Hur kan man stoppa dom tidigare? Såg man dessa tendenser i skolan? Förskolan? Grannar? Släkt? Familjen tror jag inte på. Dom är jäviga. Hur gärna man än vill ta tag i problemet så är det fortfarande skämmigt. Mmm...

Förskola och grannar kan ju inte göra ett dugg. Staten hade kunnat se till att hålla honom inlåst men så funkar det ju inte i Sverige.
Missköter sig i fängelset och kommer ändå ut efter 2/3, missköter sig ute och åker ändå inte in igen...ja jag vet att det är så det fungerar idag, men enligt mig fungerar det inte alls.
Citera
2016-10-17, 18:20
Medlem
Midnights avatar
Citat:

Det får vi aldrig veta.

Hårda slag mot huvudet gör dig fort omtöcknad. Förmodligen hann hon inte tänka så mycket. Även efter misshandeln då hon enligt Martin hostade blod var hon förmodligen såpass borta att hon inte reflekterade över vad som hände.

Jag har själv åkt på duktigt med däng i min ungdom så jag vet vad jag pratar om. Man blir helt borta. Den enda tanken jag hann få fram var att jag måste få upp handen framför huvudet för att försöka parera nästa spark. Jag hade inga känslor överhuvudtaget. Ingen ångest. Det var ett mekaniskt tänkande om du förstår hur jag menar? Enbart överlevnadsinstinkt.

Brukar tänka på det när man tittar på film. Slag efter slag och personen skrattar. Huvudet är ömtåligt.
Citera
2016-10-17, 19:05
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Stod ju i Expressen någon dag efter så visst stämmer det ju. Han skrek något typ att det är fixat fittan är död ett otal gånger innan nu polis då anlände till platsen. Så just den där aspekten att nu komma undan för att han inte "menade" egentligen att döda är tämligen körd.

Så mycket den här idioten kommit undan med tidigare så får man nu verkligen hoppas att det blir livstid och att man slänger bort nyckeln.

Det verkar som sagt vara lite si och så med den uppgiften men jag håller med om att uppsåtet är kristallklart, särskilt om man väger in hans modus vivendi.
Skulle bli mycket förvånad om man inte åker på livstid och sitter minst 25 år med tanke på den synnerliga hänsynslöshet han uppvisade gentemot Lotta.
Man får hoppas att nån tar hand om den råttan inne på kåken men tyvärr brukar såna som han bli nån typ av ledargestalt som de andra ser upp till.
Citera
2016-10-17, 20:56
Medlem
Hur har han haft råd med detta leverne? Alkohol, droger och anabola i stora mängder. Han hade ju knappast nåt jobb.
Senast redigerad av Kayleigh 2016-10-17 kl. 21:42.
Citera
2016-10-18, 00:08
Medlem
Så tragiskt alltihopa, men efter att precis ha läst klart sms konversationerna undrar man ju lite vad det var för fel på de där två. Martin är ju helt störd i huvet. Han anklagar Lotta för att vara otrogen i I princip alla samtal de har. Han håller koll när hon är eller varit på Facebook, vilka hon pratar med. Om hon inte svarar inom spannet av 1-2 minuter blir han hysterisk.
De säger ju att de ska skita i allt i vart och varannan sms.
Lotta verkar ju tyvärr lidit av en ordentligt bristande självrespekt som upprepade gånger försöker blidka Martin och vara till lags. Hon vill ju hålla kvar honom och få relationen att fungera trots hans beteende? Och när han inte svarar så fortsätter hon att söka hans uppmärksamhet.

Tragiskt att det slutade som det gjorde men det känns, efter att ha läst det där, som att det egentligen aldrig hade kunnat bli på något annat sätt. Det var liksom bara en tidsfråga.
Citera
2016-10-18, 01:44
Medlem
Psyko Dads avatar
Vad har öht sillisar och rakade underliv med något att göra?
Jag bor i ett överklassområde och kärringarna här har både sillisar, rakade underliv och botox i mängder.
Om sådana kriterier gör en till en sämre människa så undrar jag hur skabbiga och håriga ni är som kan klanka ner på dessa bagateller i denna tråd.

Vidare kan man inte heller döma någon för varken tatuerade halsar eller stora muskler, däremot så borde hon ha lämnat honom så fort han började visa upp sina skumma tendenser.
Citera
2016-10-18, 07:46
Avslutad
Vi får hoppas att det var så. Att hon inte fick lida de sista minuterna av sitt liv
Sen kan jag inte heller låta bli att tänka på den stackars hunden som låg och bevittnade alltsammans.
Han ska ju som nån skrev tydligen också vara rädd för Martin!
Finns det psykologer för hundar som upplevt trauman?
Så fall borde nog han få gå till en sån och få ut sina känslor.
Vet inte om hundar kan få ångest?
Sorg vet jag att de kan få och sakna sin matte eller husse som går till jobbet men nu får man väl hoppas att Per tar hand om hunden <3
Citera
2016-10-18, 08:41
Medlem
Citat:
Vi får hoppas att det var så. Att hon inte fick lida de sista minuterna av sitt liv
Sen kan jag inte heller låta bli att tänka på den stackars hunden som låg och bevittnade alltsammans.
Han ska ju som nån skrev tydligen också vara rädd för Martin!
Finns det psykologer för hundar som upplevt trauman?
Så fall borde nog han få gå till en sån och få ut sina känslor.
Vet inte om hundar kan få ångest?
Sorg vet jag att de kan få och sakna sin matte eller husse som går till jobbet men nu får man väl hoppas att Per tar hand om hunden <3

Jag förstår att hunden var rädd för honom, men i en så extrem situation tycker jag hunden borde ha angripit honom för att skydda henne, eller åtminstone skällt som en galning för att distrahera honom. Synd att hon inte hade en tuffare hund.
Citera
2016-10-18, 09:42
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag förstår att hunden var rädd för honom, men i en så extrem situation tycker jag hunden borde ha angripit honom för att skydda henne, eller åtminstone skällt som en galning för att distrahera honom. Synd att hon inte hade en tuffare hund.

Det var nog snarare tur för hundens skull att den höll sig lugn, hade den skällt eller försökt försvara Lotta så hade den garanterat legat sönderstampad på golvet precis som sin matte då polisen anlände.

Det jag inte begriper är varför Lotta öppnade dörren den här morgonen då Martin bankade på? Hade hon inget titthål? En rimlig förklaring är att hon ville stryka Martin medhårs(av rädsla) och visa att hon faktiskt inte hade någon annan man hos sig och på så sätt hålla honom lugn och köpa sig tid för att komma ifrån kräket.

I efterhand var den strategin inte den bästa men jag kan tänka mig att det var så hon tänkte, hade hon inte öppnat lär väl dåren sparkat in dörren eller slagit in rutan(det hade förvisso varit ett bättre alternativ då grannar förmodligen skulle larmat polis i ett tidigt skede).
Citera
2016-10-18, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det var nog snarare tur för hundens skull att den höll sig lugn, hade den skällt eller försökt försvara Lotta så hade den garanterat legat sönderstampad på golvet precis som sin matte då polisen anlände.

Det jag inte begriper är varför Lotta öppnade dörren den här morgonen då Martin bankade på? Hade hon inget titthål? En rimlig förklaring är att hon ville stryka Martin medhårs(av rädsla) och visa att hon faktiskt inte hade någon annan man hos sig och på så sätt hålla honom lugn och köpa sig tid för att komma ifrån kräket.

I efterhand var den strategin inte den bästa men jag kan tänka mig att det var så hon tänkte, hade hon inte öppnat lär väl dåren sparkat in dörren eller slagit in rutan(det hade förvisso varit ett bättre alternativ då grannar förmodligen skulle larmat polis i ett tidigt skede).

Kan ju även ha varit så att han var lugn i början och hon inte såg någon anledning att inte släppa in honom.
Han har ju själv framhävt att han gick in lugnt och tog av skorna etc, och att det var efter detta han blev arg.
Jag minns inte vad taxichauffören uppgav om hur han betedde sig under taxiresan?
Citera
2016-10-18, 10:04
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Kan ju även ha varit så att han var lugn i början och hon inte såg någon anledning att inte släppa in honom.
Han har ju själv framhävt att han gick in lugnt och tog av skorna etc, och att det var efter detta han blev arg.
Jag minns inte vad taxichauffören uppgav om hur han betedde sig under taxiresan?

Jo, fast Lotta kunde ju omöjligt veta i vilket sinnestillstånd han befann sig i innan hon släppte in honom. Med tanke på tidpunkten kunde hon dock ha räknat ut med arslet att han var full och drogpåverkad.

Eller framgick det i FUP att de hade haft telefonkontakt innan hon öppnade dörren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in