2016-10-17, 21:59
Medlem
Kan inte hålla mig längre. Var länge sedan jag skrev här.

Det här är bara första kapitlet i denna tragedi.
Som någon skrev. De verkar ha väldigt otur när de är i Italien

Att försöka utröna något ur hur JT beter sig på presskonferensen är ju omöjligt. Folk beter sig jävligt olika när de är pressade och i chock. konstigare är väl läkarens ganska coola beteende med tanke på att han sänkt Norges största idrottstjärnas karriär. Han verkar märkligt samlad.

Har man sätt hur tex Lance förnekade ända in och bortom kaklet så tycker jag man förstår vilken drivkraft det finns att dölja och ljuga bortom all rimlighet. Han bevisar ju om någon hur psykotiskt människor som dopar sig kan bete sig.

Jag väntar bara på att korthuset ska rasa. Krävs inte mycket till nu. Att det är en viss systematisering i detta är ju ganska tydligt. Astmadopingen visar på detta. Fler måste vara inblandade, det går inte att dölja detta som enskild individ. Det har ju varit så vid de andra tillfällena att läkare och medtävlare gjort samma saker. Norges framgång har varit lite för dominant lite för länge. Man kan alltid få fram bra enskilda, men de är för många och för överlägsna. Om det är astmadopning eller läppbalsamdoping är frågan och kommer visa sig snart.

Man häpnar ju över hur det rapporteras kring JT i norskmedia. Maken till gullande är ju lika förvånande som läskunnigheten bland Norges skidlandslag. Fram med siffrorna på hur mycket hon hade i sig. För att stärka sitt case om inte annat. Med så desperata uttryck och ord som användes på PK så blir man ju förvånad att de inte är på bordet.

Kan inte släppa hur otur den här läkaren har. Han har sådan jävla otur när han handla, läser och tittar på en produkt som han själv har anknytning till från sin förra anställning. Ja, lika otur som han har verkar Norge haft tur med sina träningsmetoder de senaste åren.

Men det absolut roligaste i detta eftersom det är VM i otur är ju att metoden för att hitta just detta ämne har kommit nu. BOOOOM så åkte någon fast. Det är ju så det brukar se ut historiskt.

Nej, luta er tillbaka, det här är bara början.
Citera
2016-10-17, 21:59
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Frågar du dig inte att hon har anabola i kroppen på både A och B provet och borde bli avstängd för det, med början nu i väntan på utredning?
Själv är jag mest nyfiken på hur höga doser hon hade i kroppen. Kommer det komma fram?
Transparens verkar inte vara Norges bästa gren. Var likadant när höga blodvärden var på tapeten.
Men hög svansföring och nonchalans verkar vara paradgrenar. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article16422280.ab
Hon borde givetvis vara avstängd under utredning. Jag är också intresserad av storleken på doserna. Från tidigare vet vi dock att Norge varit restriktiv med att ge ut värden. Om de inte sköter detta öppet så är det kört för Norges trovärdighet.
Citera
2016-10-17, 22:05
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Clostebol finns i följande produkter.

https://www.drugs.com/international/clostebol.html

Enligt denna lista er det enbart möjligt att få i sig Clostebol av ett misstag i Europa är i Italien genom Trofodermin. Under förutsättning att man inte är läskunning och kan tolka ordet doping i stor röd text. Imponerende att ta sig genom läkarprogrammet med så lite läskunskap.
Senast redigerad av Toolman 2016-10-17 kl. 22:14.
Citera
2016-10-17, 22:10
Medlem
Toolmans avatar
Läkaren har köpt detta kontant. Varför har han inte sparat kvittot? Annars kan väl aldrig skidförbundet ersätta honom för kostnaderna. Detta är en mycket generös läkare.
Citera
2016-10-17, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Hon borde givetvis vara avstängd under utredning. Jag är också intresserad av storleken på doserna. Från tidigare vet vi dock att Norge varit restriktiv med att ge ut värden. Om de inte sköter detta öppet så är det kört för Norges trovärdighet.
Bra inlägg! Men om de ger ut värdena, (vilket de ej lär göra) och de visar på kräm-nivå av anabola steroider, så bevisar det inte ett skit huruvida hon bara använt krämen eller ej.

Edit: och nej, det stärker inte heller hennes trovärdighet. Det visar BARA att hon har haft kräm-nivå av anabola i kroppen vid tiden för dopingtestet.

Eftersom krämen kan vara en täckmantel, så går det inte att säga att kräm-nivå på anabola i testet talar åt det ena eller det andra hållet.

Det betyder bara att anabolanivån = nivån som krämen kan ge = hon har ANTINGEN bara använt krämen, (med anabola steroider = minst 2 år, annars skandal) eller hon har den perfekta täckmanteln för annan doping med samma substans, (4 år). Det kan alltså tala lika mkt för både den ena eller den andra versionen.

Därför - se till att aldrig ta anabola steroider, så undviks allt detta. Minst 2 år, allt annat är en skandal.
Senast redigerad av Muttmousse 2016-10-17 kl. 22:28.
Citera
2016-10-17, 22:29
Medlem
Norge har gått in i en masspsykos. Försvarar steroida åkare till höger och vänster.

Rolig kommentar på vg:
"Er det ingen som har luftet egene tanker om hvorfor legen gikk dit for å kjøpe kremen.Han har jo jobbet for produsenten i 8 år,så var dette for å sverte norsk langrenn etter Norge er kritisk imot andre i samme situasjon.Bare lurer."

Konspirationsteorierna haglar Läkaren köpte endast salvan för att svärta norges rykte
Citera
2016-10-17, 22:35
Medlem
Attackocopters avatar
En fråga rent hypotetiskt. Om Ljughaug mot all rimlighet och förmodan skulle komma undan med en varning kommer andra åkare då teoretiskt kunna köpa italiensk lypsyl, dopa sig med mikrodoser, vid positivt dopningstest skylla på den magiska lypsylen och komma undan med varning?

Lite grövre resonerat så innebär ett frikännande av Ljughaug att det är fritt fram att bruka den aktuella steroiden så länge du har tillgång till den magiska lypsylen?
Citera
2016-10-17, 22:37
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Norge har gått in i en masspsykos. Försvarar steroida åkare till höger och vänster.

Skummade igenom fbkommentarer idag och där hävdade en norsk att man bör bojkotta tävlingar i Sverige p.g.a. "det svenska hatet".

Man förstår att dom har det jobbigt just nu, så jag lät honom vara.
Senast redigerad av vegege 2016-10-17 kl. 22:40.
Citera
2016-10-17, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
En fråga rent hypotetiskt. Om Ljughaug mot all rimlighet och förmodan skulle komma undan med en varning kommer andra åkare då teoretiskt kunna köpa italiensk lypsyl, dopa sig med mikrodoser, vid positivt dopningstest skylla på den magiska lypsylen och komma undan med varning?

Lite grövre resonerat så innebär ett frikännande av Ljughaug att det är fritt fram att bruka den aktuella steroiden så länge du har tillgång till den magiska lypsylen?
Exakt det jag och flera andra också, menar.

Det blir fullständigt ohållbart.
Citera
2016-10-17, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Skummade igenom fbkommentarer idag och där hävdade en norsk att man bör bojkotta tävlingar i Sverige p.g.a. "det svenska hatet".

Ja, de har det liite jobbigt för närvarande, och detta har bara börjat!

Det är inte så att man kan kidnappa sporten i 25 år, och sedan tro att man äger den och att man ska komma undan ostraffat.
Citera
2016-10-17, 22:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege

Jag tycker faktiskt det är en utmärkt idé fast de bör ta den lite längre. Tävla bara i Norge mot norskt motstånd så kan dom använda hur mycket "läppbalsam" dom vill och prislistan ser ut som "den ska".
Så får vi se hur länge sponsorerna hänger kvar
Citera
2016-10-17, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tycker faktiskt det är en utmärkt idé fast de bör ta den lite längre. Tävla bara i Norge mot norskt motstånd så kan dom använda hur mycket "läppbalsam" dom vill och prislistan ser ut som "den ska".
Så får vi se hur länge sponsorerna hänger kvar
Haha, good one! Ja, nu försöker de dra till med precis allt...så pinsamt desperat.

De måste börja idka självrannsakan, NU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in