Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Finns idrottare som blivit fast för clostebol och som fått mindre än 4 års avstängning. Mina hemsnickrade teser är inte helt verklighetsfrånvända.
Om vi fått förbättrade metoder och om det är förklaringen till att Johaug nu fällts så kan man ju på samma sätt testa hennes tidigare prov med den nya fina testmetoden.
Jag är endast intresserad av sanningen och skuldbördan. Att straffet skall utmätas enligt den. Jag betvivlar att min motdebattörer är så intresserad av det. Det verkar som målet är att med möjligast stela regeltolkning utdela maximalt straff.
Fetade: nej, skulle hon bara få 1-1,5 års avstängning, så kommer vi alla att granska motiveringen till detta. Bedöms motiveringen rimlig så kommer vi att lugna oss.
Inte minst fallet oSundby, med sitt korta straff + att straffet kom helt under off-season, gör att vi nu är många som är minst sagt oroliga för att hon kommer att få samma silkesvantar.
För att hon är 1:a bland damerna, och för att hon är norsk, och kanske även för att hon är en stark symbol i Norge, samt varför inte även för att hon ser så söt och oskyldig ut, samt hulkar så inlevelsefullt.
Det handlar om att hon inte ska få strafflindring för att hon är just Terese Joughaug.