Så här sa Bendiksen på presskonferansen:
Citat:
Da jeg traff henne til middag kvelden den 4. september var dette verre, helt tydelig infisert og måtte gjøres noe med. Da var jeg oppe og hentet den andre kremen, Trofodermin, og ga henne den. Da spør Therese meg om denne kremen er grei, underforstått om den er i konflikt med antidopingreglementet, og da svarte jeg nei, det er den ikke. Så ga jeg henne bruksanvisningen, og sa denne skal du smøre i et tynt lag på leppene morgen og kveld, og du skal bruke denne i 5 til 10 dager eller til skorpene er borte. Når Therese spør meg om dette er i konflikt med dopingreglementet, og jeg svarer nei – så stoler hun på det. Det skal hun selvfølgelig gjøre
Bruksanvisningen brukar väl finnas inuti förpackningen, fick hon förpackingen eller inte? I sådana fall ljög man alltså på presskonferansen, eller så har Johaug inte lyckats hålla storyn straight under undersökningen.
Annan grej jag tänkte på. Krämerna köptes den tredje och Johaug fick Trofodermin den fjärde enligt ovan, alltså använde hon den andra krämen ca 1½ dag. Men enligt
denna bild ser den andra krämen mer använd ut. Har hon verkligen använt så mycket kräm på 1½ dag?