2016-10-17, 11:06
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag kanske är blind, men har varit inne på FAQ och regler samt letat omkring.

Jag skickar väldigt få privata meddelanden här på FB, men när jag gjort det så försvinner mitt svar efter ett par meddelanden fram och tillbaka. Dvs. jag skickar meddelandet men det visas inte som skickat och kommer inte fram till mottagaren.

Utgår från att möjligheten att skicka priv medd har någon typ av begränsning, men på vilket sätt?

Kan vara bra att veta detta då jag flera gånger lagt tid på att skriva meddelanden och sedan är de bara spårlöst borta, vilket känns lite snopet och besviket.

Är ledsen om jag missat någon info om detta någonstans(?)

(FB) Ny gräns för PM - max fem användare per dygn
Citera
2016-10-17, 11:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Enligt den länken kan en användare med Laidbackstatus skicka hur många som helst.

Frågeställaren har Laidbackstatus med väldigt god marginal.
Citera
2016-10-17, 11:17
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Jag har skickat ca 11 st PM på två år och kan inte ens skicka ett till en användare på ett dygn. Det har hänt förr och då har jag bara fått avbryta kontakten med personen ifråga (och hen har väl aldrig fattat varför jag inte svarar).
Citera
2016-10-17, 11:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Enligt den länken kan en användare med Laidbackstatus skicka hur många som helst.

Frågeställaren har Laidbackstatus med väldigt god marginal.

Citat:
Jag har skickat ca 11 st PM på två år och kan inte ens skicka ett till en användare på ett dygn. Det har hänt förr och då har jag bara fått avbryta kontakten med personen ifråga (och hen har väl aldrig fattat varför jag inte svarar).

Hmm, ok, jag ska kolla om teknikerna, eller nån annan som begriper mer om detta än jag, har något svar på detta problem
Citera
2016-10-17, 11:56
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Av nyfikenhet, får du något felmeddelande? Ibland om man har flera flikar uppe kan det strula när man postar inlägg/skickar PM.
Citera
2016-10-17, 12:05
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Av nyfikenhet, får du något felmeddelande? Ibland om man har flera flikar uppe kan det strula när man postar inlägg/skickar PM.

Nej, inget felmeddelande. Tror en gång i våras förresten fick jag meddelande angående antal smilies, men jag är sparsam med sådana så det kan jag inte förstå riktigt. Jag har aldrig flera flikar med FB öppna samtidigt, bara andra flikar.
Citera
2016-10-17, 14:25
Medlem
najass avatar
Citat:
Nej, inget felmeddelande. Tror en gång i våras förresten fick jag meddelande angående antal smilies, men jag är sparsam med sådana så det kan jag inte förstå riktigt. Jag har aldrig flera flikar med FB öppna samtidigt, bara andra flikar.

Är du absolut helt säker på att du inte fått felmeddelande som du tryckt bort eller ignorerat? I och med att det var i samband med PM-konversationer så ligger det nära till hands att tro att du slagit i taket för antal tecken. Då går inte PM:et iväg trots att man försöker skicka.

Det är ännu ingen bland moderatorerna som kommit på något annat fel det skulle kunna vara i alla fall.
Citera
2016-10-17, 14:33
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Är du absolut helt säker på att du inte fått felmeddelande som du tryckt bort eller ignorerat? I och med att det var i samband med PM-konversationer så ligger det nära till hands att tro att du slagit i taket för antal tecken. Då går inte PM:et iväg trots att man försöker skicka.

Det är ännu ingen bland moderatorerna som kommit på något annat fel det skulle kunna vara i alla fall.

Nej, ingen popup-ruta har visats med felmeddelande. Försökte skicka t ex både igår och idag ett kort meddelande på några få rader (med en ynka smiley i om det har betydelse). Vad är max tecken per meddelande?

Ska försöka skicka senaste PMet igen och kolla efter felmeddelande som inte visas som en pop-up då ...
Citera
2016-10-17, 14:54
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Provade nu att skicka igen, men det syns inte överst i listan med alla inkomna och skickade PM. Dock så är mottagarens senaste PM till mig markerat med en "returpil"-symbol som ju betyder att hens PM besvarats av mig. Men när jag svarat tidigare och allt funkat så har jag sett mitt eget svar överst som "skickat".
Citera
2016-10-17, 15:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Provade nu att skicka igen, men det syns inte överst i listan med alla inkomna och skickade PM. Dock så är mottagarens senaste PM till mig markerat med en "returpil"-symbol som ju betyder att hens PM besvarats av mig. Men när jag svarat tidigare och allt funkat så har jag sett mitt eget svar överst som "skickat".

Du vet om att mottagna och skickade PM är två olika listor som du får växla manuellt mellan?

De ligger inte i samma lista. Du har både inbox och utbox.

EDIT: Rättare sagt inkorg och skickat. Du växlar längst ner under PM.
Citera
2016-10-17, 15:52
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Du vet om att mottagna och skickade PM är två olika listor som du får växla manuellt mellan?

Gulp, ja där hade vi det. Nu ser jag det, hade jag ingen aning om.
Har spammat någon stackare med 3 likadana mess sedan igår, men men ...

Tack för hjälpen!
Citera
2016-10-17, 16:30
Medlem
najass avatar
Citat:

Citat:
Gulp, ja där hade vi det. Nu ser jag det, hade jag ingen aning om.
Har spammat någon stackare med 3 likadana mess sedan igår, men men ...

Tack för hjälpen!

Vad bra att det löste sig! Det är inte helt intuitivt att växla mellan in/utbox. Förutom växlingsmöjligheten längst ner som tempeZZt skriver kan man klicka på textraden Privata meddelanden till höger i PM-vyn. Då får man upp en meny där man kan växla direkt utan att scrolla ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in