2016-10-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Huset i sig är kanske inte udda men när man kommer till sovrumsbilden går tankarna till en person som plågar sig själv i Jesus namn.
Att det överhuvudtaget finns TV i huset är sensationellt..

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-horby-kommun-parup-7282-10193915

Usch, det såg inte komfortabelt ut, troligen en lutheran!

Men det var vettiga pengar om man vill ha en liten sommarstuga..
Citera
2016-10-17, 12:25
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Usch, det såg inte komfortabelt ut, troligen en lutheran!

Men det var vettiga pengar om man vill ha en liten sommarstuga..

Jag fantiserar om en äldre, djupt religiös, (kanske laestadian även om det verkar vara en bit ifrån den regionen,)dam som tvingats flytta till ett äldreboende. Sista tiden hon bodde hemma så plockade barnen bort mattorna för att undvika fallolyckor.
Några få möbler och personliga tillhörigheter fick hon ta med sig till sitt nya boende, inte sängen dock, då äldreboendet har sina egna med lyftanordning för att undvika belastningsskador hos personalen.

Jag fantiserar också om de underbara krukväxter som hon hade i alla fönstren, några kunde hon ta med sig, resten tog barnen till sig...

En gång i tiden var det full rulle i huset, maken levde och deras barn bodde hemma. De hyrde också ut övervåningen för att på så sätt dryga ut inkomsten...
Citera
2016-10-17, 14:22
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-bankeryd-jonkopings-kommun-angsgatan-8-10212375

Kanske inte direkt udda. Men inte varje dag hus av denna stil säljs av Kronofogden. En snabbkoll visar att ägaren råkar vara en viss livstidsdömd Zoran..
Citera
2016-10-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Hur tänker man när man bygger ett hus i den stilen mitt ute i skogen? Nu tycker jag personligen att den typen av hus är fula var de än byggs, men här blir det ju dessutom helt felplacerat sett till omgivning och grannarnas hus. Man måste väl som husbyggare ändå ha en känsla av att "jag tycker den här stilen är snygg, men den passar kanske inte just här"?

Det är konstigt att det blev bygglov för ett så avvikande hus, där i skogen. Man kan ju undra hur det påverkar grannarna och deras fastigheter.

Annars är det ett fint hus någon annanstans. Kostnaderna hittills ser ut att vara mycket högre än det begärda priset. Det är verkligen synd om människorna.
Citera
2016-10-17, 14:30
Medlem
Nu säljer kronofogden den dubbla dubbelmördaren och den dubbla mordbrännarens hus i Bankeryd.

Som ser ut att vara en villa i gott skick, och ej byggd i trä.

http://www.kronofogden.se/56348.html
Citera
2016-10-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag fantiserar om en äldre, djupt religiös, (kanske laestadian även om det verkar vara en bit ifrån den regionen,)dam som tvingats flytta till ett äldreboende. Sista tiden hon bodde hemma så plockade barnen bort mattorna för att undvika fallolyckor.
Några få möbler och personliga tillhörigheter fick hon ta med sig till sitt nya boende, inte sängen dock, då äldreboendet har sina egna med lyftanordning för att undvika belastningsskador hos personalen.

Jag fantiserar också om de underbara krukväxter som hon hade i alla fönstren, några kunde hon ta med sig, resten tog barnen till sig...

En gång i tiden var det full rulle i huset, maken levde och deras barn bodde hemma. De hyrde också ut övervåningen för att på så sätt dryga ut inkomsten...

Målande :-) Låter lite deppigt dock men så är ju livet gång..
Citera
2016-10-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Huset i sig är kanske inte udda men när man kommer till sovrumsbilden går tankarna till en person som plågar sig själv i Jesus namn.
Att det överhuvudtaget finns TV i huset är sensationellt..

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-horby-kommun-parup-7282-10193915

nån som vet vad den gula lampan i tv-rummet heter?
Citera
2016-10-17, 15:59
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell

Bra skrivet.

Och soffan på övervåningen, med omsorgsfullt lappade ryggkuddar... Jag blir lite rörd när jag ser detta hus!
Citera
2016-10-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Jag klippte ut bilden och gjorde ett bildsök på endast lampan men det gav inga träffar, inte ens träffar på andra lampor. Någon annan kanske känner igen den eller kan söka bättre än mig eller så är den unik.
Citera
2016-10-17, 17:42
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Bra skrivet.

Och soffan på övervåningen, med omsorgsfullt lappade ryggkuddar... Jag blir lite rörd när jag ser detta hus!

Håller med er båda.

Att sovrummet ser så spartanskt ut beror nog, som skrivet, på att ingen egentligen bor där länge.
Citera
2016-10-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag klippte ut bilden och gjorde ett bildsök på endast lampan men det gav inga träffar, inte ens träffar på andra lampor. Någon annan kanske känner igen den eller kan söka bättre än mig eller så är den unik.

Tack för försöket.
Citera
2016-10-18, 11:07
Medlem
19centimeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

den där lampan gjordes av Fagerhult.
dyr och svår att få tag i, får nog bevaka auktionsfirmor för att hitta en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in