Citat:
Ursprungligen postat av
Huntsman
Desperationen är påtaglig hos de Trumpfienliga nu, tror de inser att det finns en stor risk att Trumpen tar hem det här.
Jag tror också att delar av Trumps supporterskara kan vägra acceptera en förlust, vad man än tycker om Trump så har han nog antagligen mobiliserat många soffliggare/etablissemangshatare/WT/rednecks m.m.
Han drar också till sig väljare från den religiösa högern som antagligen väljer att se mellan fingrarna på de påstådda tillkortakommandena i raggningstekniker & fokuserar på Pence.
Han har lyckats ingjuta hopp hos sina supporters på ett sätt som ingen annan presidentkanditat någonsin före honom, blir de fråntagna det hoppet kan det bli farligt...
Jag tycker det verkar som desperartionen är påtaglig hos exakt alla just nu. Trumpfientliga är ett bra uttryck, för det är inte synonymt med Clintonanhängare, och de är uppgivna över att han fortfarande ligger över 30 %. Trump å sin sida åker omkring och pratar om att systemet är riggat. Och ja, om vi åsidosätter vilken kandidat som hade gjort minst illa ifrån sig i vita huset, det där är väldigt farligt. Att lova väljare, som i många fall inte är särskilt insatta i politik, guld och gröna skogar om man vinner, och sen påstå att systemet är riggat är mycket illa. Om Trump förlorar kommer dessa individer dra slutsatsen att demokrati inte fungerar, att det inte spelar någon roll hur de röstar och framförallt att deras möjlighet till ett drägligt liv är icke-existerande. Rätt oansvarigt av Trump, han jobbar på att skapa ett ego-skyddande narrativ inför en förlust utan att betänka vad det kan få för konsekvenser "post-election". Han har bokstavligen sagt att den amerikanska drömmen är död, att "either we win the election or lose the country" och att han är den enda som kan fixa landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
För närvarande står vi på gränsen mot ett WW3, om Clintons vinner kommer det bli krig mellan Ryssland och USA och alla förlorar på det, jag tror inte dom som röstar på Clintons förstår vilket allvarlig läge Obama administrationen försatt världen i.
Därför det är av vikt att Trump verkligen vinner för att skapa fred i relationerna och stoppa flyktingströmmarna från Mellan Östern.
Detta inlägg är ett utmärkt exempel på den apokalyptiska stämmning Trump lyckats skapa hos både sina väljare och motståndare. WW3? Krig mot Ryssland? Farligt farligt trams. Det kommer såklart inte ske, men att folk tror att det ligger till så är illa nog. Clinton har redan varit utrikesminister utan att det blev krig mot Ryssland, någonsin hört talas om Obama-doktrinen? Och varken USA, Ryssland eller Goldman Sach har något att tjäna på ett världskrig. Slutligen sa hon väl att hon önskade varmare relationer med just Ryssland i något av de där talen wikileaks publicerat. Det är en sak att påstå att hon skulle bli en usel president, vilket jag till stor del håller med om, en annan att det är att likställa med världens undergång.