Citat:
Ursprungligen postat av
konstapel
Det var så det lät från republikanerna men jag tror inte alls att det stämmer. De valde den som var gapigast och mest populistisk och därmed attraherade knäppgökarna ("deplorables") i väljarkåren.
Min personliga favorit Marco Rubio hade tex mycket vettigt att säga. Hade han och andra fått lite stöd från RNC och mer skickliga rådgivare så tror jag att han skulle kunnat ge Hillary en rejäl match.
Jaha, är det något fel med att attrahera "knäppgökarna"? De är en en del av väljarkåren också. Du kan ju sitta med dina fina collage-utbildade människor men de gör dig ingen nytta ifall du bara har dem, det blir det ingen vinst på.
Det är ett faktum att många fler människor röstade i republikanska primaries än någonsin tidigare, och detta kommer spegla sig i general election också. Enbart tack vare Trump.
Det är också talande att du refererar till Trumps väljare som knäppgökar. Det tyder på att du verkligen inte har någon insikt eller förståelse till varför det finns ett sådant stort missnöje i (bla) USA som det gör.