2016-10-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vad finns det att diskutera? En dopad psykopat med obefintlig impulskontroll slår ihjäl en kvinna på ett barbariskt sätt. Lottas liv och leverne är helt sekundärt i det fallet. Fängelsevakterna var säkra på att den här mannen skulle slå ihjäl en kvinna när han släpptes ut. Det fanns inga lagliga möjligheter att hålla kvar honom. Och det var INNAN han letade upp Lotta.

Steroiderna och knarket förstärkte säkert hans kallblodighet, men det har aldrig varit någon ursäkt vid våldsbrott, och det minskade inte offrets lidande.

Det fanns en genuin drift hos honom att mörda en kvinna, vilken som helst. Och det blev Lotta.

Helt korrekt.
Citera
2016-10-16, 11:46
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror du han hade en stor skylt om halsen där det stod Missbrukare tillika Psykopat på?

Konsten att manipulera är ytterst förfinad hos en person med dylik störning , därav framgångarna hos motsatta könet. Dom kan alla strängar på sin luta.

Man ser på honom att det är en problemfylld person ja. Jag har inte träffat honom personligen men jag är övertygad om att man märker direkt på hans beteende att det här inte är en kille man leker med. Jag har träffat många personer som Martin.
Senast redigerad av Midnight 2016-10-16 kl. 11:49.
Citera
2016-10-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En "präktig kvinna" hade undvikit en person som MJ direkt.

Och jag upprepar att det är INGEN som tycker att hon fick vad hon förtjänade. Det är två HELT olika frågor. Jag tycker inte att en kvinna som följer med till en fest på ett asylboende får vad hon förtjänar heller, när hon blir våldtagen av åtta afghaner. Men jag har rätt att tycka att hon var jävligt korkad. Eller en kvinna som skaffar barn med en muslim, och så tar han barnen och försvinner till sitt hemland som inte har utlämningsavtal med Sverige. Det är synd om henne också, men... antalet hjärnceller var nog inte så stort ifrån början, nej.

Det här är en väldigt svensk skinnbula som slagit ihjäl en väldigt svensk kvinna. Dina rasistiska rants är helt OT här.
Citera
2016-10-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon levde inte alls ett vanligt liv för en 41-årig kvinna i Stockholm. Du kanske använder en massa droger, men normalfungerande 40-åringar i Stockholm gör inte det, tvärtom så är det mer och mer fokus på hälsa och renlevnad nuförtiden.

Hjärndött trams. Du, Solglitter, Merwinna och diverse andra dårar, vilken poäng vill ni göra och varför? Framhäva er själva som idealmänniskor? Ingen här bryr sig om vilka ni är bakom era nicknames, det är ett anonymt forum. Ingen bryr sig heller om jag vore sprutknarkare eller inte så det är fullständigt oväsentligt.
Du har ingen aning om vad "normalt liv" för en 40-åring i Sthlm betyder, så det kan du bara släppa. Du verkar leva i din egen bubbla.
För alla som läser FUP utan ditt och andras crazyfilter framgår det att BO var en väldigt ordinär person, barnlös trots att hon passerat 40 vilket också är hur vanligt som helst i Sthlm, och ute på dejtingmarknaden efter nära 20 år i fasta relationer. Därför bodde hon i andrahand och därför festade hon och försökte bygga sin kropp med träning - hon ville gärna träffa nån att skaffa barn med. Hon råkade träffa på en dåre. Det är hela historien.
Vad GM Martin säger för idiotier om henne för att svärta ner henne och få hans bindgalna dåd att framstå som mer förklarligt - det har noll trovärdighet, för att använda en underdrift. Och det är bara från hans utsagor som ni har hämtat er info.
Citera
2016-10-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Man ser på honom att det är en problemfylld person ja. Jag har inte träffat honom personligen men jag är övertygad om att man märker direkt på hans beteende att det här inte är en kille man leker med. Jag har träffat många personer som Martin.

Visst. Ytan ger ett uttryck sedan kompletteras bilden av beteendet och här får den manipulativa personen verkligen beträda scenen och spela ut hela sitt register av charm och blomhav av rosor som tidigare visat sig framgångsrikt.
Citera
2016-10-16, 12:08
Medlem
Citat:

De flesta som hamnar i en hemsk situation har i någon mån slirat på omdömet, ja. I BOs fall känns det utifrån FUPen som om hon var en godtrogen, optimistiskt tänkande person, lite desperat efter att träffa en man, eftersom hon gärna ville ha barn och klockan tickade.
GM Martins själva uppsyn med muskler och läskiga tatueringar borde ha avskräckt henne, kan man tycka, av någon anledning lät hon sig ändå gå med på att dejta i några veckor. Ingen utom Lotta och hennes närmaste kan veta hur det kom sig; tydligen var han intensivt uppvaktande.
Hon slirade på omdömet, det är uppenbart. Och det spelar ingen som helst roll.
Väldigt många av oss har vid något tillfälle i livet visat dåligt omdöme, även om diverse folk i det här forumet påstår sig vara helt perfekta.

Det finns många andra att peka finger mot ifråga om skulden för att det gick som det gick; myndigheterna som släppte ut GM Martin bland folk, framför allt. Brottsoffret och hennes anhöriga är i det här fallet de sista som bär skulden; tvärtom har BO fått betala det högsta priset man kan för en glitch i omdömet; en våldsam och alldeles för tidig död.
Citera
2016-10-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag bodde i Stockholm när jag var ung, och mina vänner och jag levde absolut inte så. Var får du din bild av stockholmare - från dokusåpor på TV..? Det är en liten klick som lever det livet.

Det verkar ha hänt väldigt mycket sen du bodde i Sthlm. Vem jag är och hur jag lever är inte särskilt väsentligt, men i det här fallet kan jag säga att jag rätt tryggt kan påstå hur det är att leva i Sthlms city, med nattlivet, karriären, kvinnor, singelmarknaden och yadayada eftersom jag bott i stan i hela mitt liv vilket är 40+ år. Detta skriver jag bara för att svara på din fråga om "varifrån jag får min bild av stockholmare".
Det framträder rätt tydligt i den här tråden att det verkar vara helt olika liv i stad resp glesbygd/småstad, vad som anses "normalt" och inte. Sthlm har en utpräglad singelkultur, mycket droger florerar och nattlivet har boomat sen ungefär tidigt nittiotal. Det är en jävla hets om träning och botox och sillisar. I Vimmerby skulle Lotta möjligen sticka ut. I Sthlm är hon hur normal som helst, möjligen med lägre inkomst och bildning för hennes område (Bromma) där var och varannan är civilekonom, jurist, ingenjör etc –*vilket förklarar att hon bodde i andrahand; med det jobbet lär hon inte ha kommit någon vart på bostadsrättsmarknaden.
Sociokulturellt befann hon sig i arbetarklassen vilket också förklarar hennes utseendeskoder, val av raggningsdomäner etc. So what? Hon tillhörde en gigantisk grupp med kvinnor. Vem som helst av dem hade kunnat råka ut för GM.
Senast redigerad av newbiecracker 2016-10-16 kl. 12:26.
Citera
2016-10-16, 12:33
Medlem
Citat:
Fest med droger när man är 41-år? Fest överhuvudtaget när man är 41-år, vet du hur sällan det inträffar? Det flesta i medelåldern går inte på fester särskilt ofta och framförallt tar de absolut inte droger.

Tror du verkligen på att hon blev tvingade att ta kokain av Martin? Jag säger bara ok.

Hon var en barnlös, vuxen kvinna utan ansvar för någon annan än sig själv. Hon hade levt i stadigt förhållande i nära 20 år och hade blivit ensamstående plötsligt. Då händer det rätt ofta att man går ut på singelmarknaden och kollar runt och festar, ja.
Festen med droger var tsm med gärningsmannen, ja. Läs FUP. Gärningsmannen var regelrätt knarkare, anabola och benso och kokain osv osv. Som alla knarkare försökte han självklart dra med sig folk i sitt knarkande, inklusive BO. (Källa till denna händelse: FUP) Det enda som är någorlunda säkert är att hon tog kokain en gång eftersom det finns flera källor som hävdar det. Utsagan om "tio gånger" kommer från en enda, väldigt otillförlitlig uppgiftslämnare, nämligen blådåren Martin J.
Nu tycker jag det kan vara sluttjatat om kokainet, ärligt talat-
Citera
2016-10-16, 13:45
Medlem
Solglittrets avatar
Enligt olika studier är det endast ett par procent av kvinnor över 40år som fortfarande försöker skaffa barn. Utan barn men fortfarande drömmar om att bli gravid och förstföderska när man fyllt 41 är inte något som "är vanligt" bland kvinnor - varken i storstäder eller i glesbyggd. Det förekommer o alla kanske känner till bekants bekant som varit där - men vanligt - nej.
Det är heller inte den stora gruppen av kvinnor på 41 år som bor i andrahand, tränar maniskt o ger sig i lag med en missbrukare.

Lotta var antagligen en hederlig kvinna som började umgås med helt fel man. Men hennes livssituation - som kanske bidrog till det - var absolut inte "vanlig" för en 41-åring.

Och det liv hon o Martin levde under våren med droger, fester, träning , sms-ande o våld var exceptionellt!
Varken han eller hon borde deltagit i det. Han har en hemsk bakgrund och en persolighetsstörning - han är kanske för störd för att sätta stopp. Men hon hade inte den bakgrunden och borde med sina 8 års äldre än Martin och sin bättre förankring i samhället insett att de var ute på hal is båda två.
Tänk om hennes drömmar om barn hade slagit in med Martin - ett barn uppfostrat av dessa två???
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-16 kl. 13:59.
Citera
2016-10-16, 13:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Tror du han hade en stor skylt om halsen där det stod Missbrukare tillika Psykopat på?.

Ja faktiskt! Vilka vibbar får du av honom?
Citera
2016-10-16, 14:10
Medlem
Citat:
Tror du han hade en stor skylt om halsen där det stod Missbrukare tillika Psykopat på?

Konsten att manipulera är ytterst förfinad hos en person med dylik störning , därav framgångarna hos motsatta könet. Dom kan alla strängar på sin luta.

Just denna GM saknade ju faktiskt bara en stor skylt med texten "psykfall". Hela hans uppenbarelse skriker ju "anabolstinn psykopat".
Citera
2016-10-16, 14:11
Medlem
Solglittrets avatar
[quote=antonerik|58738356]

Det fanns en genuin drift hos honom att mörda en kvinna, vilken som helst. Och det blev Lotta.[/QUOTE]

Det ju just det vissa av oss funderar över o försöker diskutera här. Varför blev det just Lotta?
Vad gjorde hon som triggade honom att utsätta just henne för detta - något som inte "Angelica" eller "Snälla" gjorde? Hur kan kvinnor i framtiden känna igen signalerna och i sitt handlande och beteende skydda sig mot såna som Martin?
För det kommer alltid att finnas psykopater runt oss och en del kan bli väldigt farliga.

Lär alla kvinnor - unga, medelålder o gamla - att det är farligt att utsätta sig för det riskbeteende som Lotta gjorde under våren. Se till att de begriper riskerna o ser faran.

Men låtsas inte att Martin var en blixt under ett åskväder som kan slå ner på vem som helst. Hon valde honom och han valde henne.
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-16 kl. 14:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in