Citat:
Ursprungligen postat av
Midnight
Man ser på honom att det är en problemfylld person ja. Jag har inte träffat honom personligen men jag är övertygad om att man märker direkt på hans beteende att det här inte är en kille man leker med. Jag har träffat många personer som Martin.
De flesta som hamnar i en hemsk situation har i någon mån slirat på omdömet, ja. I BOs fall känns det utifrån FUPen som om hon var en godtrogen, optimistiskt tänkande person, lite desperat efter att träffa en man, eftersom hon gärna ville ha barn och klockan tickade.
GM Martins själva uppsyn med muskler och läskiga tatueringar borde ha avskräckt henne, kan man tycka, av någon anledning lät hon sig ändå gå med på att dejta i några veckor. Ingen utom Lotta och hennes närmaste kan veta hur det kom sig; tydligen var han intensivt uppvaktande.
Hon slirade på omdömet, det är uppenbart. Och det spelar ingen som helst roll.
Väldigt många av oss har vid något tillfälle i livet visat dåligt omdöme, även om diverse folk i det här forumet påstår sig vara helt perfekta.
Det finns många andra att peka finger mot ifråga om skulden för att det gick som det gick; myndigheterna som släppte ut GM Martin bland folk, framför allt. Brottsoffret och hennes anhöriga är i det här fallet de sista som bär skulden; tvärtom har BO fått betala det högsta priset man kan för en glitch i omdömet; en våldsam och alldeles för tidig död.