2016-10-16, 09:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Du har alltså fortfarande inte förstått? Trots då massa informativa länkar och som finns där för att stämma av hur just BO här "kunde göra som hon gjorde"?
Men för helvete, här är ett TREDJE offer två döda+ en hjärndöd(Gud hjälpe mig, för fan!! ).
Eller du VILL kanske fortfarande inte förstå?
Jag förstår att detta med Psykopater kan vara skrämmande.
Men hur tror du då att BO hade det som här? Vad tror DU då att PSYKOPATER ens står för och vad dessa är och dessutom utgör?
Det ÄR ingen lekstuga detta med Psykopater och Martin Jonsson här är diagnosticerad just som sådan.
Har du inte förstått att BO hon Lotta blev ihjälslagen? FÖRSTÅR du verkligen inte?

Eller är du bara en av ALLA dessa som vill sprida ditt hat? Ja, för att återanknyta/ återkoppla till Media nu(nej, det var INTE jag som började med att blanda in Media här), men visst kan jag väl förstå kritiken från MSM vad gäller att Flashback har rykte om sig att bara hysa en massa näthatare.

Ca 2-3% av alla män är anses vara psykopater och ungefär hälften så många procent, 1-1 1/2%, av kvinnorna. Mellan att ha en en fullfjädrad antisocial personlighetsstörning och ha drag av detta finns en stor gråzon där betydligt fler procentandelar av mänskligheten ingår.
Psykopati kallas eg för "antisocial personlighetsstörning" och är just det - en persolighetsstörning - och ingen sjukdom - därför går det heller inte att bota. Man är inte psykiskt sjuk och har inte fängelseförbud rättsligt.

Av detta framgår att du möter psykopater varje dag! De är inga utomjordingar - de finns överallt!
Du, jag och Lotta har mött tusentals män med denna personlighetstyp.

Lotta drogs till Martin, blev kär, skröt för vänner om hans uppvaktningar och fantastiskt sex. De hade en hel del gemensamt.
Martin hade inget "trollspö" som gjorde att han kunde stryra andras beteende. Han besitter inga övermänskliga egenskaper.

Lotta blev kär och planerade en framtid tillsammans med Martin.
Hon var vuxen och i sin fulla rätt att välja att umgås med vem hon ville. Hon hade sina skäl, tankar o drömmar..Hon var inte "tvingad" eller styrd av någon.

Varför vill du nedvärdera och omyndigförklara Lotta?
Det är Martin som gjort fel o misshandlat.
Att här på Flashback diskutera varför ett brottsoffer valde att planera en framtid med barn ihop med en missbrukare som slog henne - är väl fullt rimligt och rätt intressant.
Problemet är att om man inte erkänner hennes del relationen - så kan man inte heller analysera eller varna andra kvinnor för att inleda och fortsätta en relation som innehåller våld och missbruk.
Om man låtsas att Lotta aldrig hade ett val, kan man ju inte heller gå ut med att alla kvinnor - och män - som utsätts för hot o väld i en nära relation, måste välja att avsluta innan det går för långt. Då går vi ju med på att dessa kvinnor verkligen inte har något val eller något ansvar för att bryta sig loss. Det är precis tvärt emot vad man vill att de ska tro!
Man måste se saker för vad de är. Medias vinklingar med Lottas anhörigas uttalande - anhöriga som hon brutit med - som uppgav helt felaktiga fakta är märkligt. Varför måste man ge en falsk bild när verkligheten är obehaglig nog? Hon var inget helgon, hon levde ett ovanligt liv för sin ålder, hon valde sitt umgänge - och hon blev dödad av någon hon hade ett förhållande med.

Trots sitt riskbeteende, sina val och för åldern ovanliga liv förtjänar hon absolut inte att bli ihjälslagen!!!!
Det är hemskt vad Martin gjort - straffa honom för att hon är död, men låtsas inte att hon var ett omyndigt viljelöst barn! Hon förtjänar bättre eftermäle!
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-16 kl. 10:02.
Citera
2016-10-16, 10:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Ok. I min värld (Sthlm) är det [u]extremt låg[/b] utbildning. Men du bor väl också i obygden.

Vad är din agenda?

Du tar till onödiga språkliga överdrifter här. Det gör tyvärr inte dina inlägg mer trovärdiga.

Påhoppet i sista meningen var väl helt onödig? Vad har min utbildning med saken att göra?
Citera
2016-10-16, 10:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag har läst FUP, men du och jag har uppenbarligen helt olika hjärnor. Jag filtrerar inte det jag läser genom något slags snaskigt kvinnoförakt-filter.
Det går inte att karaktärsmörda detta brottsoffer genom infon i FUP hur mycket du än försöker.
Det är bara en testosterongalen anabola-dåre, nämligen gärningsmannen, som stått för uppgifterna om hon tagit kokain tio gånger. Det är även bara han som påstod att hon skulle intresserat sig för anabola. Det här är en figur som också trodde att det var folk i hans garderob på nätterna..

Inte för att det spelar någon som helst roll om hon tog kokain tio gånger, en gång eller hundra. Spelar heller noll roll om hon låg med en snubbe eller tusen.
Det man ser i FUP är däremot att hennes val att dejta GM var helt klart out of character. Den bild jag får av FUP är en rätt präktig kvinna, intresserad av att träna, en trevlig person som var vänlig mot alla hon mötte, outbildad med tråkigt jobb men med stark familj och nätverk med många vänner.
Om det faktum att hon hade sillisar och kan ha tagit kokain en gång - vilket hon enligt vänner och familj ÅNGRADE och MÅDDE DÅLIGT av –*skulle göra att hon på något sätt förtjänade vad som hände, ja då förtjänar nog en stor del av kvinnosläktet i Sverige att få pannbenet insparkat.

En "präktig kvinna" hade undvikit en person som MJ direkt.

Och jag upprepar att det är INGEN som tycker att hon fick vad hon förtjänade. Det är två HELT olika frågor. Jag tycker inte att en kvinna som följer med till en fest på ett asylboende får vad hon förtjänar heller, när hon blir våldtagen av åtta afghaner. Men jag har rätt att tycka att hon var jävligt korkad. Eller en kvinna som skaffar barn med en muslim, och så tar han barnen och försvinner till sitt hemland som inte har utlämningsavtal med Sverige. Det är synd om henne också, men... antalet hjärnceller var nog inte så stort ifrån början, nej.
Citera
2016-10-16, 10:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
"Ovanligt liv"? Den utsagan säger väldigt mycket mer om dig än om BO. Med sthlmsmått mätt levde hon ett helt enormt vanligt liv med ovanligt lite droger.
Bor du i glesbygden? Tierp? Vimmerby?

Jag bodde i Stockholm när jag var ung, och mina vänner och jag levde absolut inte så. Var får du din bild av stockholmare - från dokusåpor på TV..? Det är en liten klick som lever det livet.
Citera
2016-10-16, 10:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hennes val blev inget val till slut fatta det. Hon var helt styrd av våldspsykopaten. Du kan älta val hit och dit men det handlar inte om det. Du har inte fattat mer än så här, så det finns inget att diskutera.

Hon valde att träffa honom första gången, fast hon måste ha sett tatueringarna och blicken på fotot redan på Facebook. Jag upprepar, att normalvettiga kvinnor aldrig skulle gå ut och träffa en sådan person första gången. Man svarar inte på kontaktförsök helt enkelt, man ser honom inte ens i ögonen om det är på ett uteställe han tar kontakt. Man ser tatueringarna och de överdrivna musklerna i ögonvrån, tittar ner, låtsas att man plötsligt fick ett brådskande ärende till toaletten eller något. Man börjar inte ens prata med personen.
Citera
2016-10-16, 11:04
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Vilket kokainmissbruk? Hur vore det om du försöker hålla dig till sanningen och inte breda på om missbruk. Det vettiga vore att du gav fan i att tala om kvinnor som om dom vore efterblivna på något sätt. Det handlar inte så mycket om vad kvinnor ska och inte får göra utan om mord pga svartsjuka kränkta män. Kriminellt slödder till män med missbruksproblem och diagnoser och hur kvinnor utsätts för typer som inte borde vara ute.

Hon använda kokain. I någon artikel påpekade stod det något om att arbetsgivaren har reagerat på hennes drogande. Eller borde ha reagerar. Minns inte vilket men något sådant är jag säker på att ha läst.
Citera
2016-10-16, 11:07
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Nä, nu får du backa upp dina påstående. Benzo skrivet av läkare handlar det om och kortsiktiga recept. Festa är inget annat än fest och har inget med missbruk att göra i detta fallet.
Kokainet kan Martin ha tvingat henne till att ta, men missbruk är det inte. Du ljuger här vilket inte är särskilt snyggt, och inte heller intressant eller relevant för själva mordet på Lotta.

Baby drog brun vill jag ha en rejäl källa på. Nej, sörru 41 åringar behöver inte ha barn och sitta hemma dom kan också träna det är inte så ovanligt som du tycks tro. Dina moraliska pekpinnar är en aningen mossiga och hör inte hemma i en modernt samhälle.

Fest med droger när man är 41-år? Fest överhuvudtaget när man är 41-år, vet du hur sällan det inträffar? Det flesta i medelåldern går inte på fester särskilt ofta och framförallt tar de absolut inte droger.

Tror du verkligen på att hon blev tvingade att ta kokain av Martin? Jag säger bara ok.
Citera
2016-10-16, 11:08
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Du tycks veta ALLT om Lotta BO här och även om hennes systrar?
Vet du lika mycket om Martin GM och hans bröder, också?

Jag undrar vad som hade sagts om Lotta och om hon hade hunnit ha ihjäl sin baneman Martin här?

Eh va?
Citera
2016-10-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Hon använda kokain. I någon artikel påpekade stod det något om att arbetsgivaren har reagerat på hennes drogande. Eller borde ha reagerar. Minns inte vilket men något sådant är jag säker på att ha läst.

Martin ringde hennes arbetsgivare och uppgav det, när hon ville avsluta kontakten med honom. Tror du på det?

Jag skulle snarast beteckna det som ett uttalat psykopatbeteende.
Citera
2016-10-16, 11:13
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Martin ringde hennes arbetsgivare och uppgav det, när hon ville avsluta kontakten med honom. Tror du på det?

Jag skulle snarast beteckna det som ett uttalat psykopatbeteende.

Jag tror inte att en 41-årig kvinna som inte själv använder droger umgås med missbrukare. Missbrukare umgås med missbrukare. Jag tror inte hon knarkade extremt mycket. Kanske tvärtom. Men jag tror inte hon var helt drogfri nej.
Citera
2016-10-16, 11:18
Medlem
antoneriks avatar
Vad finns det att diskutera? En dopad psykopat med obefintlig impulskontroll slår ihjäl en kvinna på ett barbariskt sätt. Lottas liv och leverne är helt sekundärt i det fallet. Fängelsevakterna var säkra på att den här mannen skulle slå ihjäl en kvinna när han släpptes ut. Det fanns inga lagliga möjligheter att hålla kvar honom. Och det var INNAN han letade upp Lotta.

Steroiderna och knarket förstärkte säkert hans kallblodighet, men det har aldrig varit någon ursäkt vid våldsbrott, och det minskade inte offrets lidande.

Det fanns en genuin drift hos honom att mörda en kvinna, vilken som helst. Och det blev Lotta.
Citera
2016-10-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag tror inte att en 41-årig kvinna som inte själv använder droger umgås med missbrukare. Missbrukare umgås med missbrukare. Jag tror inte hon knarkade extremt mycket. Kanske tvärtom. Men jag tror inte hon var helt drogfri nej.

Tror du han hade en stor skylt om halsen där det stod Missbrukare tillika Psykopat på?

Konsten att manipulera är ytterst förfinad hos en person med dylik störning , därav framgångarna hos motsatta könet. Dom kan alla strängar på sin luta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in