2016-10-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Nu verkar dock dessa personer återfinnas bland de som är ensamstående, inte bland de som har partners. Och det är barnen till de som har partners som drabbas (de som inte har partners har ju sällan barn). Tyvärr, din "logik" är felvänd. Men intressant att du erkänner att du anser bråk i hushållet som bra sätt att hålla män från att göra någonting annat i sina liv än bråka med kärringen. Det är alltså en medvetet uttänkt strategi från er feminister?

Förstår knappat vad du menar.

Du la ett påstående att kvinnor ska ta hand om allt basgöra för män så de kan ge sig ut vara "kreativa" och bekämpa andra mäns dåliga beteende i samhället etc.

mitt svar är att om nu män är så "kreativa" med att vara dåliga i samhället så är det väl lika bra taktik hindra denna "kreativitet" med att tvinga dem ta hand om sin egen disk, tvätt, ungar etc.
På så sätt kan både bra kvinnor och bra män ägna sig åt annat än att jaga manligt bus.

Och huruvida man lever i parförhållande eller inte hör ju inte hit. ALLA vuxna människor har disk, tvätt, mathållning, räkningar, städning etc etc att ta hand om, i vart fall om de inte vill se ut eller leva som sluskar.
Citera
2016-10-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Förstår knappat vad du menar.

Du la ett påstående att kvinnor ska ta hand om allt basgöra för män så de kan ge sig ut vara "kreativa" och bekämpa andra mäns dåliga beteende i samhället etc.

mitt svar är att om nu män är så "kreativa" med att vara dåliga i samhället så är det väl lika bra taktik hindra denna "kreativitet" med att tvinga dem ta hand om sin egen disk, tvätt, ungar etc.
På så sätt kan både bra kvinnor och bra män ägna sig åt annat än att jaga manligt bus.

Och huruvida man lever i parförhållande eller inte hör ju inte hit. ALLA vuxna människor har disk, tvätt, mathållning, räkningar, städning etc etc att ta hand om, i vart fall om de inte vill se ut eller leva som sluskar.
Det märks på ditt orelaterade svar att du inte förstår.

Det räcker med att man slutar bråka i en relation för att fria upp enorma mängder tid och kraft till att göra nytta i samhället mot dess sämre element såsom brottslingar, våldtäktsmän, marxister, pedofiler och feminister.

Det går alldeles utmärkt att både diska och bekämpa sådana kräk, men om den tid som var avsatt till kamp går till bråk inom familjen istället för mot dess fiender, så blir konsekvensen ett oerhört lidande för barnen. Vilket är marxismens önskan.
Citera
2016-10-16, 13:21
Medlem
Citat:
Det märks på ditt orelaterade svar att du inte förstår.

Det räcker med att man slutar bråka i en relation för att fria upp enorma mängder tid och kraft till att göra nytta i samhället mot dess sämre element såsom brottslingar, våldtäktsmän, marxister, pedofiler och feminister.

Det går alldeles utmärkt att både diska och bekämpa sådana kräk, men om den tid som var avsatt till kamp går till bråk inom familjen istället för mot dess fiender, så blir konsekvensen ett oerhört lidande för barnen. Vilket är marxismens önskan.

ja men sluta bråka då.

Om en part i parförhållande kräver att den andre ska ta 50% av gemensamt ansvarsområde som deras gemensamma barn, deras gemensamma disk, deras gemensamma tvätt etc. Så har hen ju fan RÄTT.
Finns ju inget något en mindre delaktig part kan sätta emot i den frågan. Om en man ex. väljer att sätta sig på tvären så blir det bråk självklart…så fan gör din jävla mänskliga plikt, ta hand om din egen skit.
Gör du detta, så frias enorma mängder energi till att ägna åt annat ja. Helt upp till dig.

Samma med bråk som handlar om att en part säger sig var bättre i allt och därmed via sin egen idiotiska logik "överställd" den andre, något som den andre alltså bara ska acceptera och finna sig i.
Säger sig självt att det blir bråk. för är väl ingen vuxen mänsklig varelse som skulle acceptera den typen av arrogant skitsnack.
Så sluta vara en idiot är mitt råd, så vinner du/ ni massor med tid.
Senast redigerad av Merapi 2016-10-16 kl. 13:25.
Citera
2016-10-16, 13:31
Medlem
asameras avatar
Citat:
Mina egna erfarenheter av relationer säger att:
1. kvinnan har startat samtliga bråk/konflikter. För egen del har jag framfört missnöje med saker, men aldrig med anklagande ton utan som inbjudan till diskussion. Som fysiskt och intellektuellt starkare part har jag varit rättvis, vis, och godhjärtad i mitt behandlande av kvinnan
2. samtliga bråk har handlat om att kvinnan försökt kräva flera olika saker som rent logiskt sett är oförenliga, det vill säga av formen gör X och gör samtidigt inte X. Feminismen har fått henne att tro att hon har rätt att yttra sådana dumheter och då ska betraktas som värd att lyssna på, snarare än en irrationell varelse som bör veta sin plats.
3. inte i något av fallen har jag varit elak eller utnyttjat mitt övertag, utan tvärtom tvingats lyssna på detta struntprat från kvinnan och tyvärr vika mig för det - genom att ge mig av - då kvinnan tror sig ha lika stor rätt att yttra totalt vansinniga påhopp, inbördes oförenliga krav, och regelbundet starta bråk. Attraktionen slocknar relativt snabbt...

Hur ställer sig feminister till denna situation? De försöker påstå för mig att män behandlar kvinnor illa och utnyttjar sin större fysiska styrka. Något sådant har överhuvudtaget inte skett. Om kvinnan ifråga hade betraktat sig som underställd mannen, hade behandlat sin man med respekt och vördnad, och insett sin underlägsenhet och accepterat den, så hade vi båda kunnat leva någorlunda lyckliga. Som det ser ut idag blev en relation omöjlig. Hade det varit så oerhört plågsamt för kvinnan att förstå och erkänna sina begränsningar och leva som underställd mannen istället för att göra totalt irrationella uppror och förstöra varje möjlighet till sammanhållning? Är det inte i själva verket så att kvinnan oftare än mannen är den som beter sig illa i relationer idag? Jag vill minnas någon studie som visade att kvinnors våld mot män var vanligare än mäns våld mot kvinnor idag, exempelvis. Bör inte feminismen ÅTMINSTONE ersättas av en tanke att "den moraliskt lägst stående bör vara underställd partnern i relationen", och helst också: "i de flesta fall är mannen den moraliskt högst stående och då bör kvinnan, utan att hänfalla åt irrationell feminism, acceptera att ställa sig under Hans styre"?

Som jag ser det är feminism en föråldrad och bevisat misslyckad vanföreställning som bör läggas på historiens soptipp. Den hör 70-talet till och idag vet vi bättre. Den bör överhuvudtaget inte ha någon plats i ett modernt samhälle 2016. Den bör förruttna tillsammans med 70-talets spyliknande pastellfärger, marijuana-missbruk och syfilisspridande sexmissbruk.

För att besvara din öppningsfråga. Här är t o m en kvinna som har all min respekt för att hon förklarar hur kvinnor tänker och förklarar baksidan av feminismen:

https://www.youtube.com/watch?v=bTp1Pq6koQs
Citera
2016-10-16, 13:36
Medlem
Citat:
ja men sluta bråka då.

Om en part i parförhållande kräver att den andre ska ta 50% av gemensamt ansvarsområde som deras gemensamma barn, deras gemensamma disk, deras gemensamma tvätt etc. Så har hen ju fan RÄTT.
Finns ju inget något en mindre delaktig part kan sätta emot i den frågan. Om en man ex. väljer att sätta sig på tvären så blir det bråk självklart…så fan gör din jävla mänskliga plikt, ta hand om din egen skit.
Gör du detta, så frias enorma mängder energi till att ägna åt annat ja. Helt upp till dig.

Samma med bråk som handlar om att en part säger sig var bättre i allt och därmed via sin egen idiotiska logik "överställd" den andre, något som den andre alltså bara ska acceptera och finna sig i.
Säger sig självt att det blir bråk. för är väl ingen vuxen mänsklig varelse som skulle acceptera den typen av arrogant skitsnack.
Ska mannen göra 50% av hushållet även när kvinnan är föräldraledig? Trots att kvinnor förr i tiden utan probem kunde sköta både hushåll och barn till 100%? Det är ett vanligt krav från dagens feministiska bortskämda generation. Samtidigt, när pappan tar ut pappaledighet, tvingas han göra 100% för kvinnan är trött efter jobbet.

Ett annat fenomen jag noterat är följande: om mannen ska göra minst 50% av hushållet - ofta mer - till den grad att det finns noll tid över - vem ska då försvara familjen och bedriva politisk och militär kamp för att skydda familjen och folket? Det är ofta jag noterat att feministkvinnor har ägnat ALL fritid utanför jobb och/eller hushåll till att leka (eller rentav till "antifascism" dvs kamp för internationella Wall Street-bankirers profit på sitt eget folks och barns bekostnad), medan mannen enbart kräver fritid från hem och hushåll för att kunna bedriva kamp mot familjens och folkets fiender, eller investera i framtida kapacitet att kunna utföra sådana uppgifter, genom träning.

Jag ser aldrig dessa bortskämda feministkvinnor lyckas utföra något av värde i kamp mot familjens fiender. När t.ex. en förskola tvingar med 4-åriga barn i pride-tåg som befolkas av öppna pedofilförespråkare, så ser jag noll reaktioner i de stadsdelar där detta skett. Männen är femininiserade och upptagna med att byta blöjor, och äter vegankost och tränar inte (efter press från feministkvinnan) så att de saknar auktoritet och karisma om de mot förmodan skulle få tid till kamp, och feministkvinnornas kamp, om någon sådan alls sker, består i att mysigt smila sig in och säga att "kanske kanske, är det här fel", och så kommer man överens med den som angriper familjen att "bra, vi har talat om det här", och sedan händer ingenting. Ett sådant samtal är inte en fungerande kamp - om någon leder dagisbarn till ett pedofiltåg, är det enda rimliga svaret att pressa, pressa och pressa tills denna avart aldrig mer kommer upp ens som idé i huvudet på förskolelärarna ifråga - och om sådan omvändning av förskolelärarna ifråga är omöjligt - tvinga dem bort från sin arbetsplats.

I korthet verkar arbetsfördelningen "50% hushåll vardera" fullständigt glömma att det finns andra uppgifter - kamp - som behöver utföras. Varken tid eller resurser - för någondera föräldern - avsätts till detta i planeningen eller diskussionerna. Under graviditeten blir feministkvinnan i jantelagsanda avundsjuk på mannens fysik och försöker förmå honom att sluta träna av svartsjuka, och bryter ner honom fysiskt så att han senare inte kan stå upp för barnen. Av egen lättja tvingar hon mannen ta över så mycket av hushållsarbetet att han inte kan vare sig träna eller kämpa för familjen, och själv använder hon (feministen - inte kvinnor generellt) sedan sin vunna egna fritid till att leka, chatta och leka syjunta med andra konspiratoriskt lagda feministiska avarter till odjur, där de turas om att klaga på sina män för att de inte gör mer.

Mannen lämnas med två val: antingen struntar han i hur familjen exploateras och trycks ner av dess fiender, och lever i det enorma lidandet att veta att familjen är en slagpåse och hans döttrar övningskn*** åt invällande våldtäktshorder, eller också försöker han med sin förfallna överviktiga eller undernärda kropp, pipiga röst och sömndruckna blick bedriva kampen med vackra ord och känsloargument för att få den skoningslösa angriparen att upphöra - vilket givetvis har noll effekt.

Framtida familjers planering av tid måste avsätta tid åt kamp, och kamp kräven närapå lika mycket arbetstid som ett helt hushåll, om familjen ska stå emot varje form av påhopp och kränkning.
Senast redigerad av truth1337 2016-10-16 kl. 13:43.
Citera
2016-10-16, 13:38
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
ja men sluta bråka då.

Säger hen bakom logiken att förstöra allt som fungerar bra. För att skapa något dysfunktionellt och gravt korrumperat.
Alla som går under det paraplyet blir underställda allt annat som enbart fungerar.

Ex. det halvtomma eller halvfulla glaset, är per definition alltid våldtaget och förtryckt enl. radikalhysterisk hegemoni. Därmed kommer det aldrig komma något gott/positivt ur det
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-10-16 kl. 14:00.
Citera
2016-10-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ska mannen göra 50% av hushållet även när kvinnan är föräldraledig? Trots att kvinnor förr i tiden utan probem kunde sköta både hushåll och barn till 100%? Det är ett vanligt krav från dagens feministiska bortskämda generation. Samtidigt, när pappan tar ut pappaledighet, tvingas han göra 100% för kvinnan är trött efter jobbet.

Föräldraledig är man för att connecta och ta hand om litet spädbarn som behöver omsorg 24/7 och inte för att du ska få dina strumpor tvättade, eller hur? och detsamma gäller ju om du tar ut föräldraledighet. Föräldraledighet är ett jobb som dessutom betalas av staten, tanken är inte att folks skattepengar ska gå till att du som partner plötsligt ska slippa disken, bara för att den andre åtar sig detta jobb och därmed också förlorar lön/ pensionspoäng/ karriärmöjligheter.
Borde snarare vara den som INTE tar ut föräldraledigheten som ska ersätta den part som gör det, fattar du?

Citat:
Ett annat fenomen jag noterat är följande: om mannen ska göra minst 50% av hushållet - ofta mer - till den grad att det finns noll tid över - vem ska då försvara familjen och bedriva politisk och militär kamp för att skydda familjen och folket? Det är ofta jag noterat att kvinnan ägnat ALL fritid utanför jobb och/eller hushåll till att leka, medan mannen enbart kräver fritid från hem och hushåll för att kunna bedriva kamp mot familjens och folkets fiender, eller investera i framtida kapacitet att kunna utföra sådana uppgifter, genom träning.

Män som grupp gör INTE mer än 50% idag, de gör mindre än kvinnor som grupp.
Män som grupp idag har också MER fritid än kivnnor som grupp. Fritid som ägnas åt "lek" i precis samma omfattning.
och vadå försvara familjen? Brukar du sitta vakt med en älgstudsare på natten eller?
Ursäkta men vid fara idag så ringer man polisen, den där rollen som försvarare är liksom long gone.
Politiskt arbete gör valda politiker, militär kamp gör soldater. Både polisen, militären etc. har idag kvinnor inom sin kår.
Och varför du som man ska ha "betalt" för något du inte längre behöver göra, för att vi idag har betalda yrkesgrupper som gör dessa saker är för mig obegripligt.
I sånt fall ska väl mödrar ha betalt för att de "tar hand" om barnen när barnen är på dagis och tas om hand av betald dagispersonal.

Citat:
Jag ser aldrig dessa bortskämda feministkvinnor lyckas utföra något av värde i kamp mot familjens fiender. När t.ex. en förskola tvingar med 4-åriga barn i pride-tåg som befolkas av öppna pedofilförespråkare, så ser jag noll reaktioner i de stadsdelar där detta skett. Männen är femininiserade och upptagna med att byta blöjor, och äter vegankost och tränar inte så att de saknar auktoritet och karisma om de mot förmodan skulle få tid till kamp, och kvinnornas kamp, om någon sådan alls sker, består i att mysigt smila sig in och säga att "kanske kanske, är det här fel", och så kommer man överens med den som angriper att "bra, vi har talat om det här", och sedan händer ingenting. Ett sådant samtal är inte en fungerande kamp - om någon för dagisbarn till ett pedofiltåg, är det enda rimliga svaret att pressa, pressa och pressa tills denna avart aldrig mer kommer upp ens som idé i huvudet på förskolelärarna ifråga - och om sådan omvändning av förskolelärarna ifråga är omöjligt - tvinga dem bort från sin arbetsplats.

jag tycker då att alla dessa "bortskämda" feminister har gjort ett rätt bra arbete. Din 4-årige pojke ex. kan i dag i lugn och ro växa upp som trygg homosexuell om han nu råkar födas som en sådan.
Din 4-årige dotter kan också växa upp och tro sig själv ha ett värde.
Men klart inte i specifikt ditt hushåll då. Där är ju alla homosexuella pedofiler…och kvinnor ALLTID underställda män och ska ALLTID göra skitjobben för män så män slipper och kan vara "kreativa"….eller hur? Dina döttrars kreativitet är ju inte värt något.

Citat:
I korthet verkar arbetsfördelningen "50% hushåll vardera" fullständigt glömma att det finns andra uppgifter - kamp - som behöver utföras. Varken tid eller resurser - för någondera föräldern - avsätts till detta i planeningen eller diskussionerna. Under graviditeten blir kvinnan i janelagsanda avundsjuk på mannens fysik och försöker förmå honom att sluta träna av svartsjuka, och bryter ner honom fysiskt så att han senare inte kan stå upp för barnen. Av egen lättja tvingar hon mannen ta över så mycket av hushållsarbetet att han inte kan vare sig träna eller kämpa för familjen, och själv använder hon (feministen - inte kvinnor generellt) sedan sin vunna egna fritid till att leka, chatta och leka syjunta med andra konspiratoriskt lagda feministiska avarter till odjur, där de turas om att klaga på sina män för att de inte gör mer.

Kan du vänligen berätta exakt vilken "kamp" det är du utför dagligen tack. Hur ser dessa uppgifter ut? Kan du även ge dem en tidsram? Hur många minuter per dag ägnar du dig ex. åt att jaga homosexuella i pridetågen? 5? 20? Eller att kräva av din fru/ dotter att hon ska underställas?
eller vakta gränsen mot ryssarna?
Jag menar du kan ju skicka in en faktura på allt detta kreativa "kamparbete" till moster staten.
Senast redigerad av Merapi 2016-10-16 kl. 14:03.
Citera
2016-10-16, 13:58
Medlem
dubbel
Citera
2016-10-16, 14:39
Medlem
Citat:
Föräldraledig är man för att connecta och ta hand om litet spädbarn som behöver omsorg 24/7 och inte för att du ska få dina strumpor tvättade, eller hur? och detsamma gäller ju om du tar ut föräldraledighet. Föräldraledighet är ett jobb som dessutom betalas av staten, tanken är inte att folks skattepengar ska gå till att du som partner plötsligt ska slippa disken, bara för att den andre åtar sig detta jobb och därmed också förlorar lön/ pensionspoäng/ karriärmöjligheter.
Borde snarare vara den som INTE tar ut föräldraledigheten som ska ersätta den part som gör det, fattar du?
Löjeväckande. SAMTLIGA 100% kvinnor förr i tiden klarade både hushåll och barn om de var den sort som inte valde att ha ett jobb utan låta mannen jobba. Varför skulle dagens kvinnor ha blivit så mycket vekare och latare? Det är bara viljan som försvunnit idag, genom feministisk hjärntvätt.

Citat:
Ursäkta men vid fara idag så ringer man polisen, den där rollen som försvarare är liksom long gone.
Polisen klarar upp färre än någon procent av inbrott, färre än 1/5 av våldtäkter. Tror du verkligen på allvar att polisen kan hjälpa dig? Haha, jösses, dags att öppna ögonen! För att inte tala om alla som inte vågar anmäla av rädsla för 15 "bruschor". Vill man slippa få skit idag måste man visa att man inte tar skit. Ingen annan gör det jobbet åt en. Om du inte insett detta själv, prova smygfilma din dotters dag i skolan och se hur mycket hon blir tafsad på av araberna - kanske våldtagen också på toan.

Citat:
Politiskt arbete gör valda politiker, militär kamp gör soldater. Både polisen, militären etc. har idag kvinnor inom sin kår.
Politisk kamp ska utföras av vanligt folk som senare ska bli representanter för partierna, inte av besuttna yrkespolitiker som tar mutor av Wall Street, eller psykofarmaka-knarkande våldsverkande "antifascister". Polisen har enorm underkapacitet, militären och kommunerna varnar för stundande kris eller krig där folk uppmanas börja skaffa förråd med mat och dryck för minst 72 h för att överleva. Militären har kapacitet att försvara en liten fläck av Sveriges landyta i mindre än en vecka. Det finns färre aktiva nationalister och patriotier än det finns IS-jihadister i landet, tack vare femininiseringen av den svenske mannen - som feministerna ligger bakom.

Landet förfaller därför att det saknas riktiga män som jagar bort allt vidrigt och sjukt. Polis och militär har underkapacitet, och våldsvänstern misshandlar bort alla personer med vettiga icke-marxistiska åsikter från maktpositionerna, de som kunde göra nytta sitter och är femininiserade - eller så är det så att kvinnorna låter dem få fritid till att titta på fotboll ja det verkar som att de verkligt goda männen som kan göra nytta ofta tryckts ner av feministkräk, och de vidriga männen som saknar pliktkänsla slösar bort sin tid och kraft på fotboll och liknande istället för att göra något - båda sorterna - feministkräk och uslingar till män - är ett problem. Den etablerade pressen är samtidigt i fientliga folkslags händer och försöker hjärntvätta massorna till marxism - över 50% av både lärarkåren och journalistkåren röstar på vänsterextrema Vpk eller Mp och intalar barnen att de förtjänar nuvarande behandling och undanträngning.

Det är SJÄLVKLART så att männens osynlighet här är ett MASSIVT problem.

Citat:
Och varför du som man ska ha "betalt" för något du inte längre behöver göra, för att vi idag har betalda yrkesgrupper som gör dessa saker är för mig obegripligt.
I sånt fall ska väl mödrar ha betalt för att de "tar hand" om barnen när barnen är på dagis och tas om hand av betald dagispersonal.
Guess what, jag kräver inte betalt för att vara man och stå upp för folk och familj, jag gör det frivilligt och ideellt för att om ingen gör det blir det ännu värre än det redan är idag, och kan aldrig bli bättre. Kalla giriga penningkåta individer som du själv skulle dock givetvis aldrig göra något frivilligt för andra eller gruppen där du själv ingår. Inte heller skulle du våga, utan skyffla allt på andra "som har betalt för det", i nedlåtande kälkborgaranda. Om polisen tas över att korrupta marxister som Dan Eliasson, som mer eller mindre aktivt försöker förstöra poliskåren? Vem gör då jobbet, om inte folket? Eller: de delar av folket som har någon som helst heder i kroppen och inte får dolkstötar i ryggen från feministkvinnor.

Citat:
jag tycker då att alla dessa "bortskämda" feminister har gjort ett rätt bra arbete. Din 4-årige pojke ex. kan i dag i lugn och ro växa upp som trygg homosexuell om han nu råkar födas som en sådan.
Studier har redan bevisat att homosexualitet inte är medfödd utan förvärvas - av den sorts propaganda som feminister har infört. Jag skulle hellre se att ingen vidrig pedofil pillar på min 4-årige pojke och försöker göra honom till bög, än att han blir hyllad för sin avart om han nu skulle få sjukdomen.

Citat:
Din 4-årige dotter kan också växa upp och tro sig själv ha ett värde.
Det kunde min 4-åriga dotter lättare innan, då hon inte löpte över 25% risk att våldtas av araber och negrer under skoltiden. Förr hade hon specialområden som mannen inte rörde, nu kan det lika gärna vara så att mannen i en relation kan alla kvinnliga roller bättre än hon, varpå hon känner noll värde. Eller om det omvända gäller, så upplever sig mannen ha noll värde. I båda fallen blir relationen mindre sammanflätande, eftersom det ömsesidiga behovet minskar till att enbart omfatta kopulation.

Citat:
Kan du vänligen berätta exakt vilken "kamp" det är du utför dagligen tack. Hur ser dessa uppgifter ut? Kan du även ge dem en tidsram? Hur många minuter per dag ägnar du dig ex. åt att jaga homosexuella i pridetågen? 5? 20? Eller att kräva av din fru/ dotter att hon ska underställas?
eller vakta gränsen mot ryssarna?
Jag menar du kan ju skicka in en faktura på allt detta kreativa "kamparbete" till moster staten.
Kamp dagligen går ut på att sprida information om marxistisk propaganda och hjärntvätt och våldsvänstern. Det går ut på att delta i medborgargarden för att skydda kvinnor och barn. Det går ut på att hänga ut och sätta press på de som missbrukar makt för pedofil- och homolobbyns agenda. Det går ut på att folkbilda om massinvandringens faror med ökad brottslighet, för att snabba på att den stoppas. Det går ut på att bli överfallen men försvara sig mot överfallen, när den Wall Street-finansierade våldsvänstern inte tolererar ens åsikter då de strider mot George Soros agenda. Och det finns mycket mycket mer att göra.

I korthet kan man säga att den som inte själv kan göra en lista på exempel på kamp för folk och familj förmodligen själv är en lat och feg usling som rymmer från sin plikt.
Senast redigerad av truth1337 2016-10-16 kl. 14:44.
Citera
2016-10-16, 15:12
Medlem
Citat:
Löjeväckande. SAMTLIGA 100% kvinnor förr i tiden klarade både hushåll och barn om de var den sort som inte valde att ha ett jobb utan låta mannen jobba. Varför skulle dagens kvinnor ha blivit så mycket vekare och latare? Det är bara viljan som försvunnit idag, genom feministisk hjärntvätt.

Inte samtliga men de flesta ja, men det var ju för att de mycket mer sällan yrkesarbetade ex.
Idag yrkesarbetar en överväldigande majoritet av alla kvinnor över 80% i Sverige, de står för sin egen försörjning samt pension, precis som män, så varför ska de plötsligt då ta hand om mäns skitiga strumpor? Varför? Är män för veka för att orka ta hand om sina strumpor när de heltidsarbetar? är bara kivnnor som ska förväntas orka ta hand om andas strumpor + sina egna strumpor + sina och sin mans barns strumpor medan de även ska heltidsarbeta?

Du har ett par båda jobbar heltid, båda delar ansvaret med hemsysslorna fair and square.
Sen får de barn, och plötsligt ska mannen som jobbar kvar likadant INTE tvätta strumpor? Varför?

Citat:
Polisen klarar upp färre än någon procent av inbrott, färre än 1/5 av våldtäkter. Tror du verkligen på allvar att polisen kan hjälpa dig? Haha, jösses, dags att öppna ögonen! För att inte tala om alla som inte vågar anmäla av rädsla för 15 "bruschor". Vill man slippa få skit idag måste man visa att man inte tar skit. Ingen annan gör det jobbet åt en. Om du inte insett detta själv, prova smygfilma din dotters dag i skolan och se hur mycket hon blir tafsad på av araberna - kanske våldtagen också på toan.

vet du, jag ringer polisen om jag blir brottsutsatt, jag begär inte av min sambo att han ska ge sig ut i nattmörkret och jaga tjuven. också otroligt oeffektivt och direkt rättsfarligt att outbildade privatister ska jaga kriminella. Du kanske ska inse att du lever 2016 och inte 1616 ok?
men du kanske ägnar dagarna åt att följa med din dotter på toan på dagis, för att försvara henne mot alla de där horderna av män som anser det du själv anser att hon som tjej ska vara underställd dem och att deras behov alltid går före hennes?
Är DINA åsikter och värderingar som är problemet i världen. men du är för jävla blåst för att fatta det.

Citat:
Politisk kamp ska utföras av vanligt folk som senare ska bli representanter för partierna, inte av besuttna yrkespolitiker som tar mutor av Wall Street, eller psykofarmaka-knarkande våldsverkande "antifascister". Polisen har enorm underkapacitet, militären och kommunerna varnar för stundande kris eller krig där folk uppmanas börja skaffa förråd med mat och dryck för minst 72 h för att överleva. Militären har kapacitet att försvara en liten fläck av Sveriges landyta i mindre än en vecka.

Landet förfaller därför att det saknas riktiga män som jagar bort allt vidrigt och sjukt. Polis och militär har underkapacitet, och våldsvänstern misshandlar bort alla personer med vettiga icke-marxistiska åsikter från maktpositionerna. Den etablerade pressen är i fientliga folkslags händer och försöker hjärntvätta massorna till marxism - över 50% av både lärarkåren och journalistkåren röstar på vänsterextrema Vpk eller Mp.

Politik utförs av vanligt folk idag, kallas att gå och rösta ex. eller ingå i någon slags organisation som arbetar med frågor av olika slag. Detta gör både män och kvinnor idag, ingen större skillnad.

Och återigen…det saknas ju inte män för allt "vidrigt och sjukt". Så? kanske mer där du borde jobba istället för att sitta här och gnälla på kvinnor?

Allvarligt ditt svammel är så okunnigt och dumt så jag orkar inte besvara ens hälften…
"etablerade pressen i fientlig folkslags händer"? what?

Citat:
Det är SJÄLVKLART så att männens osynlighet här är ett MASSIVT problem.

nej vad som ÄR problemet är mäns synlighet inom våld och kriminalitet. Och inget annat.
Även mäns, som du själv ex. synlighet i ointellektuellt populitiskt auktoritetsdyrkande, extremt fundamentalistiskt skitsnack och agerande är allvarligt.
De rörelser vi ser idag i världen av just denna oerhörda dumhet, där rasism och sexism frodas för fullt och som yttrar sig i våld och skit. IS, andra religiösa fundamentalister idiotier, högerpopulismen i Europa, Putin, Trump i USA elelr SD i vårt egen vrå av världen etc. etc. är alla företeelser som skapas och hålls under armarna av ett specifikt kön, och det är inte kvinnor.
Män har av någon anledning som är oförklarlig, jag har i vart fall ingen förklaring, en grupp, ofta unga, som har otroligt många direkt farliga och svagbegåvade idioter till individer i sina led.
kreativitet är direkt ett motsatsord till dessa jeppars svagbegåvning och infantilitet.

Och jag kan direkt rakt av konstatera att du säkerligen är en av dessa.

Citat:
Guess what, jag kräver inte betalt för att vara man och stå upp för folk och familj, jag gör det frivilligt och ideellt för att om ingen gör det blir det ännu värre än det redan är idag, och kan aldrig bli bättre. Kalla giriga penningkåta individer som du själv skulle dock givetvis aldrig göra något frivilligt för andra eller gruppen där du själv ingår. Inte heller skulle du våga, utan skyffla allt på andra "som har betalt för det", i nedlåtande kälkborgaranda.

Guess what get kräver inte kvinnor heller. De kräver betalt för sitt faktiska arbete.
Du kräver betalt för någon konstigt flum du inte ens kan presentera vad det är för något.
Eller ska kvinnor/ homosexuella etc. betala dig för att du ska fortsätta nedvärdera dem kanske?
oerhört viktigt jobb verkligen.

Citat:
Studier har redan bevisat att homosexualitet inte är medfödd utan förvärvas - av den sorts propaganda som feminister har infört. Jag skulle hellre se att ingen vidrig pedofil pillar på min 4-årige pojke och försöker göra honom till bög, än att han blir hyllad för sin avart om han nu skulle få sjukdomen.

Skitsnack. Man föds homosexuell, det är en sexuell läggning som finns representerat överallt hos mother earth.

Citat:
Det kunde min 4-åriga dotter lättare innan, då hon inte löpte över 25% risk att våldtas av araber och negrer under skoltiden. Förr hade hon specialområden som mannen inte rörde, nu kan det lika gärna vara så att mannen i en relation kan alla kvinnliga roller bättre än hon, varpå hon känner noll värde. Eller om det omvända gäller, så upplever sig mannen ha noll värde. I båda fallen blir relationen mindre sammanflätande, eftersom det ömsesidiga behovet minskar till att enbart omfatta kopulation.

"Specialområden som mannen inte rörde?" what? vara söt och hålla käften eller? Är det de specialområden du tänker dig?

Citat:
Kamp dagligen går ut på att sprida information om marxistisk propaganda och hjärntvätt och våldsvänstern. Det går ut på att delta i medborgargarden för att skydda kvinnor och barn. Det går ut på att hänga ut och sätta press på de som missbrukar makt för pedofil- och homolobbyns agenda. Det går ut på att folkbilda om massinvandringens faror med ökad brottslighet, för att snabba på att den stoppas. Det går ut på att bli överfallen men försvara sig mot överfallen, när den Wall Street-finansierade våldsvänstern inte tolererar ens åsikter då de strider mot George Soros agenda. Och det finns mycket mycket mer att göra.
I korthet kan man säga att den som inte själv kan göra en lista på exempel på kamp för folk och familj förmodligen själv är en lat och feg usling som rymmer från sin plikt.

jösses vilket trams…Hur ofta deltar du i medborgargarden? Och har ni inte kvinnor i dessa också kanske? Polisen har nog också avsevärt större problem med dessa garden idag än vad de ger "skydd för kvinnor och barn".

Och du sitter och "jobbar" med att propagera för extremhögern och antifeminism, jag jobbar för att propagera för feminism.
Gör du då plötsligt ett arbete som du ska ha betalt för…men inte jag?

Allvarligt hur jävla uppblåst pantad får man vara?
Senast redigerad av Merapi 2016-10-16 kl. 15:20.
Citera
2016-10-16, 16:36
Medlem
Citat:
Inte samtliga men de flesta ja, men det var ju för att de mycket mer sällan yrkesarbetade ex.
Idag yrkesarbetar en överväldigande majoritet av alla kvinnor över 80% i Sverige, de står för sin egen försörjning samt pension, precis som män, så varför ska de plötsligt då ta hand om mäns skitiga strumpor? Varför? Är män för veka för att orka ta hand om sina strumpor när de heltidsarbetar? är bara kivnnor som ska förväntas orka ta hand om andas strumpor + sina egna strumpor + sina och sin mans barns strumpor medan de även ska heltidsarbeta?

Du har ett par båda jobbar heltid, båda delar ansvaret med hemsysslorna fair and square.
Sen får de barn, och plötsligt ska mannen som jobbar kvar likadant INTE tvätta strumpor? Varför?
Nu byter du ämne och du vet själv att du flyr frågeställningen. 50% kan inte gälla när en part är barnledig, särskilt om det inte gör det när den andra är barnledig.

Och när ingen part är barnledig kan inte heller 50% gälla, om en av parterna utöver arbete och hushåll har kamp och försvar att sköta. Endast då om kamp och försvar också är fördelat 50-50, men så är sällan fallet.

Citat:
vet du, jag ringer polisen om jag blir brottsutsatt, jag begär inte av min sambo att han ska ge sig ut i nattmörkret och jaga tjuven. också otroligt oeffektivt och direkt rättsfarligt att outbildade privatister ska jaga kriminella. Du kanske ska inse att du lever 2016 och inte 1616 ok?
I min vänkrets finns minst 50 polisanmälda brott som man drabbats av, varav endast ett är uppklarat och samtliga övriga är nedlagda utan åtgärd - inklusive vådtäkter, mordförsök, rån och så vidare.

Bor du möjligtvis i Saltsjöbaden eller på Östermalm? Vi vanliga personer lever i en krigszon tack vare er feministiska massinvandringspolitik. Vi andrahar värre saker att oroa oss för än att snöröjningen inte sker först på gator med kvinnonamn.

Citat:
nej vad som ÄR problemet är mäns synlighet inom våld och kriminalitet. Och inget annat.
Även mäns, som du själv ex. synlighet i ointellektuellt populitiskt auktoritetsdyrkande, extremt fundamentalistiskt skitsnack och agerande är allvarligt.
Du vill bekämpa mäns kriminalitet genom att se till att alla goda män som inte begår brott hålls borta från gatorna med hjälp av bråk med kärringen om disken? Smart drag... (sarkasm)

Citat:
Guess what get kräver inte kvinnor heller. De kräver betalt för sitt faktiska arbete.
Du kräver betalt för någon konstigt flum du inte ens kan presentera vad det är för något.
Eller ska kvinnor/ homosexuella etc. betala dig för att du ska fortsätta nedvärdera dem kanske?
oerhört viktigt jobb verkligen.
Dåligt sätt att försvara att du inte gör något för familj eller folk

Citat:
Skitsnack. Man föds homosexuell, det är en sexuell läggning som finns representerat överallt hos mother earth.
Fel, men din sida jobbar ju hårt på att kriminalisera hänvisningar till seriös akademisk forskning till förmån för kvasi-rapporter framställda på beställning av marxistpolitiker. Istället för att erkänna sakers beskaffenhet försöker ni tysta ner sanningar som går emot er agenda. Fakta: antalet bögar ökar mer och mer ju mer HBTQP-propaganda som produceras. Om homosexualitet vore medfött skulle det självsanera sig eftersom man bara kan få avkomma om man ligger med personer av motsatta könet - och då skulle förekomsten förbli låg. Nu ökar den däremot. Samma fenomen sågs i antikens Rom när bögeri blev mode - och snabbt följdes av pedofilimode - Hadrianus hade t.ex. småpojkar som älskare. Samma försök att ta steget vidare från normalisering av bögeri till normalisering av pedofili pågår i expressfart idag - pride barn, pride ungdom, sexualisering av barn, pride myshörna för dagisbarn, sexualundervisning i förskolan - lett av samma RFSU som hade en "pedofil arbetsgrupp" för några år sedan innan man valde att börja bedriva den aktiviteten lite mer hemligt då det ledde till protester och avsky när det gjordes öppet.

Citat:
"Specialområden som mannen inte rörde?" what? vara söt och hålla käften eller? Är det de specialområden du tänker dig?
Spela inte dummare än du är, det är pinsamt nog att läsa vad du skriver ändå. Om mannen försvarade familj och folk och kvinnan alltid lagade mat (till exempel), så blev endera parten expert på sitt respektive område och den andra lade sig inte i hur det sköttes - annat än med beröm och uppskattning över vad motparten kunde ge, som man själv inte kunde. Idag kan få kvinnor laga mat och femininiserade män stå upp för sina barn, således finns inget annat än kopulation kvar av utbytet, istället för ett mer omfattande utbyte och ömsesidigt beroende. Den andra skillnaden idag, när båda gör samma saker istället för att vara specialiserade, är att båda lägger sig i varandras sysslor och kan bråka om dem. Om en part alltid sköter maten och har relativt fria händer, så behöver det aldrig uppstå bråk om maten. Om en part sköter yttre kamp och har fria händer, så behöver den andra parten aldrig bråka om det. 90% av relationsbråk handlar om uppgifter som man delar mellan båda parter i förhållandet. YTTERST få relationsbråk handlar om sysslor som ALLTID utförs av ena parten och aldrig av den andra och vice versa.

Citat:
jösses vilket trams…Hur ofta deltar du i medborgargarden? Och har ni inte kvinnor i dessa också kanske? Polisen har nog också avsevärt större problem med dessa garden idag än vad de ger "skydd för kvinnor och barn".
Typisk jantelag. Du är emot medborgargarden för att du själv inte vågar delta. Feg liten råtta som försöker göra sig stor genom att klaga på andra som är bättre. Vet du - du är en STOR del av problemet med Sverige idag. Skärp dig, väx upp, bete dig som en riktig person med heder. DU slösar just nu tiden från en person som anstärnger sig för folket överlag, på samma sätt som feministkräken jag nämner. Du är samma sorts kräk som stöter dolkar i ryggen på de som jobbar för det allmänna bästa, i tron att du därigenom ska få fördelar. Lömskt sticka den kämpande Siegfried i ryggen när han är upptagen med fienden framför.

Citat:
Och du sitter och "jobbar" med att propagera för extremhögern och antifeminism, jag jobbar för att propagera för feminism.
Det vill säga propagera FÖR mer bråk som försvagar alla familjer och landet och folket. Propagera FÖR massimport av våldtäktsmän. Propagera FÖR tystande och uthängning och terror mot de som gör goda ting, för att du själv är ett genomruttet kräk. Förmodar att du också åkte till Gotland och demonstrerade för våldtäktsmännen nu i helgen, med ditt älskade Fi/Vpk?
Senast redigerad av truth1337 2016-10-16 kl. 16:41.
Citera
2016-10-16, 17:29
Medlem
Citat:
Nu byter du ämne och du vet själv att du flyr frågeställningen. 50% kan inte gälla när en part är barnledig, särskilt om det inte gör det när den andra är barnledig.

Och när ingen part är barnledig kan inte heller 50% gälla, om en av parterna utöver arbete och hushåll har kamp och försvar att sköta. Endast då om kamp och försvar också är fördelat 50-50, men så är sällan fallet.

jag byter inte alls ämne…

Ett samhälle som inte har yrkesverksamma som tar hand om försvar, rättsväsende, dagis, skola, sjukvård, åldringsvård etc etc utan där detta krävs av individer och familjer tar ansvar för detta, så kan du byta mäns försvar och polisarbete mot kvinnors vård och omsorgsarbete.
Idag har du dock yrkesverksamma som gör dessa arbeten i stort. Det som inte görs av yrkesverksamma ligger mer på kvinnornas traditionella områden än mäns…för ursäkta mig men nej män i regel springer inte runt och försvarar…eller leker pelle polis oavlönat. Kvinnor tar dock större ansvar för barn och hem och även anhörigvård av olika slag oavlönat.

Anledningen att du ser fler kvinnor gå in i väggen, bli sönderstressade är just ett bevis för att det är kvinnor idag som tar smällarna och jobbar mer än män. Män som grupp är alltså skyldig kvinnor som grupp arbete och inte tvärtom.

Citat:
I min vänkrets finns minst 50 polisanmälda brott som man drabbats av, varav endast ett är uppklarat och samtliga övriga är nedlagda utan åtgärd - inklusive vådtäkter, mordförsök, rån och så vidare.

och hur många av dessa har lilla du klarat upp i din "kamp"? hmm?

Citat:
Bor du möjligtvis i Saltsjöbaden eller på Östermalm? Vi vanliga personer lever i en krigszon tack vare er feministiska massinvandringspolitik. Vi andrahar värre saker att oroa oss för än att snöröjningen inte sker först på gator med kvinnonamn.

Var jag bor har du inte ett skit med att göra.

Citat:
Du vill bekämpa mäns kriminalitet genom att se till att alla goda män som inte begår brott hålls borta från gatorna med hjälp av bråk med kärringen om disken? Smart drag... (sarkasm)

nej jag vill snarare bekämpa unga mäns tendens att falla in i skit, via att ge dem ansvar för viktigare saker.

Dåligt sätt att försvara att du inte gör något för familj eller folk

Citat:
Fel, men din sida jobbar ju hårt på att kriminalisera hänvisningar till seriös akademisk forskning till förmån för kvasi-rapporter framställda på beställning av marxistpolitiker. Istället för att erkänna sakers beskaffenhet försöker ni tysta ner sanningar som går emot er agenda. Fakta: antalet bögar ökar mer och mer ju mer HBTQP-propaganda som produceras. Om homosexualitet vore medfött skulle det självsanera sig eftersom man bara kan få avkomma om man ligger med personer av motsatta könet - och då skulle förekomsten förbli låg. Nu ökar den däremot. Samma fenomen sågs i antikens Rom när bögeri blev mode - och snabbt följdes av pedofilimode - Hadrianus hade t.ex. småpojkar som älskare. Samma försök att ta steget vidare från normalisering av bögeri till normalisering av pedofili pågår i expressfart idag - pride barn, pride ungdom, sexualisering av barn, pride myshörna för dagisbarn, sexualundervisning i förskolan - lett av samma RFSU som hade en "pedofil arbetsgrupp" för några år sedan innan man valde att börja bedriva den aktiviteten lite mer hemligt då det ledde till protester och avsky när det gjordes öppet.

Seriös akademisk forskning? yeah right.
Fakta antalet bögar som vågar gå ut med att de just är bögar ökar i samma takt som världen erkänner deras existens ja….konstigt nej? Sverige har garanterat fler bögar än vad Ryssland har i nuläget ex. I Ryssland sitter de i garderoberna och mår dåligt, I Sverige kan de leva öppet.
Cancer är också genetiskt i stor del….men det har heller inte dött ut…..UJ du…
Impotens och infertilitet är också saker som fortfarande existerar i våra gener….UJ du….

Citat:
Spela inte dummare än du är, det är pinsamt nog att läsa vad du skriver ändå. Om mannen försvarade familj och folk och kvinnan alltid lagade mat (till exempel), så blev endera parten expert på sitt respektive område och den andra lade sig inte i hur det sköttes - annat än med beröm och uppskattning över vad motparten kunde ge, som man själv inte kunde. Idag kan få kvinnor laga mat och femininiserade män stå upp för sina barn, således finns inget annat än kopulation kvar av utbytet, istället för ett mer omfattande utbyte och ömsesidigt beroende. Den andra skillnaden idag, när båda gör samma saker istället för att vara specialiserade, är att båda lägger sig i varandras sysslor och kan bråka om dem. Om en part alltid sköter maten och har relativt fria händer, så behöver det aldrig uppstå bråk om maten. Om en part sköter yttre kamp och har fria händer, så behöver den andra parten aldrig bråka om det. 90% av relationsbråk handlar om uppgifter som man delar mellan båda parter i förhållandet. YTTERST få relationsbråk handlar om sysslor som ALLTID utförs av ena parten och aldrig av den andra och vice versa.

Fast nu var det ju 200 år sen som männen försvarade Sverige sist. Om kvinnor på motsvarande sätt inte hade lagat mat på 200 år så hade inte en jävel vetat hur man kokar ett ägg….hörredu.
Män som är med sina ungar….gör ju just detta, de står upp för sina barn och sina barns behov.

Det du vill ha är att män inte ska göra ett skit av obetalda ansvarsområden…och kvinnor ska göra allt + ansvara för sin egen ekonomi.

Citat:
Typisk jantelag. Du är emot medborgargarden för att du själv inte vågar delta. Feg liten råtta som försöker göra sig stor genom att klaga på andra som är bättre. Vet du - du är en STOR del av problemet med Sverige idag. Skärp dig, väx upp, bete dig som en riktig person med heder. DU slösar just nu tiden från en person som anstärnger sig för folket överlag, på samma sätt som feministkräken jag nämner. Du är samma sorts kräk som stöter dolkar i ryggen på de som jobbar för det allmänna bästa, i tron att du därigenom ska få fördelar. Lömskt sticka den kämpande Siegfried i ryggen när han är upptagen med fienden framför.

Jag tror inte på medborgargarden av din sort nej. Och jag tror heller inte på att du går i sådana heller för den delen, din lille "kämpande Siegfried" däremot känner jag till många kvinnor (och män) som gör mycket ideellt arbete i samhället. De bör ha heder, inte en liten skit som du.

Citat:
Det vill säga propagera FÖR mer bråk som försvagar alla familjer och landet och folket. Propagera FÖR massimport av våldtäktsmän. Propagera FÖR tystande och uthängning och terror mot de som gör goda ting, för att du själv är ett genomruttet kräk. Förmodar att du också åkte till Gotland och demonstrerade för våldtäktsmännen nu i helgen, med ditt älskade Fi/Vpk?

Vad som försvagar familjer är när parter i den inte fungerar eller tar sin del av av ansvaret.
Män av din sort som alltså inte vill ta del i det praktiska arbetet, men gärna anser sig vara överlägsna och ska ha bestämmanderätt över de andra är allvarliga problem.
Att kvinnor ens orkar bråka med er, och inte bara tar sitt pick och pack och lämnar den typen av egoistiska skithögar bakom sig är beundransvärt.

Nu räcker det med dina dumheter för mig….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in