2016-10-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Torr slida. Det är det normals användningsområdet för denna kräm.

Kanske har Johaug och läkaren en affär och i kåtslaget flög allt sunt förnuft ut genom fönstret
Citera
2016-10-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
2 uppgifter man vill att media ska fråga Norge och medicintillverkaren om.

1. Enligt bipacksedeln är inte ens trofodermin till för att använda på läppar(slemhinnor) utan för hudsår. Munsår är dock en bieffekt. Låter inte troligt att en medicin med bieffekt av munsår ska användas till just munsår.

2. Pfizer har trofodermin i sitt sortiment. Fredrik S. Bendiksen har en lång karriär på chefspositioner inom Pfizer.

Edit: Ser nu att Aftonbladet i vart fall berört punkt 2 men inte ställt någon till svars.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article23723123.ab
I slutet av den artikeln finns en detalj som var ny för mig. Bendiksen har tydligen varit inblandad i ett anabolafall i norsk idrott tidigare. Han börjar kännas riktigt skum den där läkaren tycker jag.
Citera
2016-10-16, 09:37
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kanske har Johaug och läkaren en affär och i kåtslaget flög allt sunt förnuft ut genom fönstret

Då kan hon inte ha varit speciellt kåt om hon måste använda salva, men hon kanske brukar ta den i tvåan?

Jag vet, det här var ett bottenmärke...
Citera
2016-10-16, 09:39
Medlem
Photoshoppeds avatar
Det låter också så märkligt att hon varje gång hennes landslagsläkare sträcker fram en tub skulle ha frågat honom om "den står på dopinglistan". Gör aktiva så varje gång de blir behandlade? Frågar om medicinen de får av läkaren i teamet står på dopinglistan? Vad förväntar de sig då för svar?

Och jag som gillat Johaug så mycket. Och nu sitter jag och tycker att hon satt och torrgrinade under hela presskonferensen, som en riktigt dålig skådespelare. Kunde de inte sett till att hon hade en lökskiva i händerna så vi hade fått lite tårar och snor, som det ju brukar bli när man gråter på riktigt.
Citera
2016-10-16, 09:40
Medlem
Misstankarna mot Norge blir inte mindre då man väljer att anställa en läkare som arbetat på Pfizer och naturligtvis vet precis allt om hur ämnen i deras steroider ger för effekt och hur de kan spåras. En läkare som dessutom varit inblandad i dopingfall tidigare med anabola i ett fotbollslag. I Sundby fallet skylldes allt direkt på läkaren som omedelbart avgick, nu gör man likadant. Läkaren hävdar alltså att han inte visste att Clostebol står på Wadas lista trots att det är en steroid som används redan av DDR och ett flertal fall uppdagats de dista åren med minst 15 månaders avstängning?! Att det klart och tydligt står Doping på förpackningen tas heller ingen notis om. Ingen kan ta detta på allvar, större stjärnor än Johaug har suttit och gråtit ut sin oskuld.
Citera
2016-10-16, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister...p
Hejsan. Har läst tråden sedan i torsdags. Kul med lite norska röster.

Det jag tycker är märkligt:

1 Om hon har återkommande problem med läpparna, varför har hon inte med sig sitt egna / vanliga kräm till Italien? Att solen är stark i alpernna är väl inget nytt?

2. Om läkaren har med sig massor av mediciner men glömde just den mot brända läppar. Vilket är möjligt då köper man ju inget nochalant i det lokala apoteket, han borde läsa jätte nogrant?

Poängen i 2an är att köpa medicin utomlands borde vara så ovanligt och inget rutin jobb för läkaren att han läser allt noga och inte casual handlar?

3. Varför talar hon i sin lokala tidning att hon kollar allt tre gånger och nämner krämen som exempel?

4.
Varför är presskonferensen nio dagar senare? Hade jag varit henne och oskyldig så vill ja ha presskonferensen så snabbt som möjligt för att få det avklarat och sedan fokuserat på säsongen, inte våndads i nio dagar?

5.
Hon gråter utan att gråta och har letat upp fulaste tröjan i hela Norge, eller är det en slump att instagram jätten sitter i en grå tröja, medans herrarna sitter i kostym? Så tröjan, hulkandet, slå näven i bordet skall vara en nio dagars gammal reaktion som det har sparat?

Läkaren ser ganska avslappnad ut. Nio dagar efter beskedet kan man ju hålla en rationell presskonferans,ar man nervös kan man ju ha ett manus framför sig, klä sig och inte hulka.

Är hon rasande på läkaren som gjorde allt fel vill man nog inte sitta vid hans bord, karriären och varumärket helt förstörd.

Varför spela upp ett skådespel om man är oskyldig?

6.
Presskonferensen nästa dag med Marit och flugan. Marits kroppsspråk skrek av skuld, som om hon själv var påkommen (eller vad tyckte ni?). Marit snack om att sluta? Vem missar en säsong, tränar stenhårt för att två veckor innan start fundera på att sluta? ?

7. Hedi weng den eviga tvåan och trean, hur känner hon nu? Oro eller ilska?
Bra sammanfattning. Listan med indicier blir bara längre och längre.
Citera
2016-10-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
2 uppgifter man vill att media ska fråga Norge och medicintillverkaren om.

1. Enligt bipacksedeln är inte ens trofodermin till för att använda på läppar(slemhinnor) utan för hudsår. Munsår är dock en bieffekt. Låter inte troligt att en medicin med bieffekt av munsår ska användas till just munsår.

2. Pfizer har trofodermin i sitt sortiment. Fredrik S. Bendiksen har en lång karriär på chefspositioner inom Pfizer.

Edit: Ser nu att Aftonbladet i vart fall berört punkt 2 men inte ställt någon till svars.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article23723123.ab
Aftonbladet är säkert inne på flashback och tittar ibland

Jag hoppas att media gräver mer i min upptäckt om att Clostebol kan ge munsår och att det verkar orimligt att använda Trofodermin mot munsår. Det vore intressant att höra vad en läkare säger om det.
Citera
2016-10-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
I slutet av den artikeln finns en detalj som var ny för mig. Bendiksen har tydligen varit inblandad i ett anabolafall i norsk idrott tidigare. Han börjar kännas riktigt skum den där läkaren tycker jag.
Ja, det där var nytt. Läkaren har alltså kopplingar till tidigare fall med anabola steroider.
Citera
2016-10-16, 10:02
Medlem
Jeg synes det er mye rart her. Forklaringen til legen som har så mye erfaring er mildt sagt rar. Johaug er tatt med ulovlige substanser i kroppen og skal straffes som alle andre nasjoner. Uten tvil! Hun skal ikke ha noen som helst fordeler av å være norsk. Fulgt tråden litt og mange svensker stiller gode spørsmål.

Jeg blir flau over nordmenn som tror hun skal dømmes forskjellig fra utlendinger. Det må renses ordentlig opp i det norske systemet. Astmamedisin uten å ha astma er også rart.

Så fortsett å grave frem fakta her på forumet!
Citera
2016-10-16, 10:05
Medlem
Läkaren ska tydligen känt till att salvan innehåller Clostebol, men säger att han inte visste att den stod på Wadas lista.
Han borde väl ändå veta att Clostebol är en anabol steroid, finns det anabola steroider som är tillåtna att ta?
Citera
2016-10-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Då kan hon inte ha varit speciellt kåt om hon måste använda salva, men hon kanske brukar ta den i tvåan?

Jag vet, det här var ett bottenmärke...

Det kan ju bero på att hon tagit anabola under lång tid och därmed förlorat sinakvinnliga egenskaper.

Ytterligare en spekulation lika god som försvararnas.
Citera
2016-10-16, 10:10
Medlem
DikTs avatar
Någon som vet mer fakta om Johaugs läpproblem?

Jag har läst både att det är solbrända läppar och Herpes. Vilket är sant? Eller är det en kombination?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in